Sony: Konkurencí není Microsoft, ale PC
Ačkoli jsme se mnohokrát v hPodu i jinde vyjadřovali o upgradech konzolí uprostřed generačního cyklu spíše negativně, po zhlédnutí konference PlayStation Meeting se nám dost ulevilo. Když už tu nové konzole musí být, tohle řešení je nejspíš tím nejschůdnějším pro současné majitele PlayStation 4. Andrew House se v rozhovoru pro The Guardian více rozhovořil o tom, proč se Sony myšlenkou PlayStation 4 Pro začala vůbec zabývat.
V první řadě okamžitě smetl ze stolu otázku, zda je PS4 Pro pouhou reakcí na oznámený konkurenční projekt Scorpio od Microsoftu. Ten má přijít na trh příští Vánoce a podle dostupných informací bude co do hrubé síly výkonnějším zařízením, než je PS4 Pro. Dle slov Microsoftu má jít o tu nejvýkonnější konzoli, kterou kdy kdo vyrobil. House odmítá, že by přístup Sony byl jen obrannou reakcí. Poukazuje na širokou základnu 40 milionů prodaných PlayStation 4, kterou dokládá, že Sony nemá obranu zapotřebí. Uvádí, že plány na upgradovanou konzoli tu byly daleko dříve, než se o Scorpiu vůbec začalo mluvit.
Podle House navíc Microsoft a jeho Xbox společnost Sony nebere jako hlavní konkurenci. Tou je podle něj PC. House zmiňuje, že při rozhodování o mezigeneračním upgradu hrála roli nesmiřitelná prodejní data: „Viděl jsem důležité údaje, které mě dost ovlivnily. Ukázalo se, že zhruba v polovině generačního cyklu dochází k poklesu zájmu o konzole. Část hráčů, kteří chtějí tu nejlepší grafiku, je opouští a míří na PC, protože tam ji samozřejmě dostanou. Chtěli jsme si tyto hráče udržet uvnitř našeho ekosystému, tím, že jim nabídneme tu nejlepší kvalitu technického zpracování. Z těchto základů se zrodila PlayStation 4 Pro a její důraz na vylepšenou grafiku.“
House odmítá sdělit, s jakými prodeji Sony v souvislosti s Pro počítá. Zmínil jen, že v následujícím roce firma plánuje prodat dalších 20 milionů konzolí a PlayStation 4 Pro je v tomto množství započítáno: „Životní cyklus konzole se v určitém okamžiku dostane do fáze jisté setrvačnosti. Díky podpoře skvělých vývojářů napříč celým byznysem a samozřejmě díky naším zákazníkům se nám podařilo dosud prodat přes 40 milionů konzolí. Naším cílem je navýšit tento počet o dalších 20 milionů do konce příštího roku.V té době už budeme mít velmi dobrou představu o tom, jaké trvání bude tento cyklus mít, ale myslíme, že Pro by mohlo na trh přinést něco nového, inovativního. Mohlo by nám poskytnout zcela nový směr,“ podotýká House.
Šéf Sony Interactive Entertainment odmítl komentovat otázku, zda se v budoucnu můžeme dočkat dalšího hardwarového vylepšení v rámci této generace. Je podle něj příliš brzo označovat Pro či Scorpio za konec tradičního konzolového cyklu, trvajícího pět až sedm let. Tvrdí, že pro následující období je PlayStation ekosystém jasně daný. A firma je s ním údajně velmi spokojená.