Zpět na článek

Diskuze: Hennigová: Lidé SP hry nekupují, oni je sledují

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

El_Rizek
El_Rizek
Level 1 Level 1
19. 1. 2018 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Internet zabil videohry...

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
19. 1. 2018 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslet si, že se udělá multiplayerová hra, vydá se, a pak se na delší dobu jen sypou peníze, je mylné. Hra se musí udržovat, provoz serverů se musí platit, do hry se musejí přidávat nové věci, jinak to hráči přestanou hrát po měsíci. V důsledku ten ekonomický rozdíl není tak velký oproti singleplayerovým hrám, jak se může na první pohled zdát. SP samozřejmě nevygeneruje příjem na roky dopředu, ale taky nespaluje peníze na roky dopředu (je třeba platit servisní tým) a je možno upřít úsilí do nového projektu.
Kvetoucí multplayerová hra je samozřejmě pro majitele terno. Pakliže neusne na vavřínech a o hru dobře pečuje je ekonomicky vystaráno na pár let dopředu. Ale uspět je větší riziko než udělat singleplayerovou hru, nemluvě o nákladech, které jsou vyšší-- vývoj bude srovnatelný, ale technická náročnost je vyšší a nejdražší bude neustálá propagace a "user acquisition". Prostě všechno má svá pro a proti. EA je v současnosti zaměřen na MP projekty, je to jeho dlouhodobá strategie a paní Hennigové to bylo buď špatně vysvětleno, nebo to špatně pochopila. Myslím, že když pár let počká, dočká se několika výrazných multiplayerových propadáků, pokles zájmu o MP obecně a velkých vydavatelů, kteří budou dávat od přebujelých MP projektů ruce pryč a hledat spásu u menších her se "silným příběhem" a "filmovou atmosférou".

Drotman
Drotman
Level 8 Level 8
18. 1. 2018 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podľa mňa je možné singleplayerové hry vydávať v pohode, aj v dnešnej dobe, pokiaľ máte v portfoliu vydané nejaké multiplayerové hry, hry s otvoreným svetom alebo online hry, do ktorých môžete stále dodávať obsah a pýtať si za to reálne peniaze. Vďaka tomu, že budete mať stály prísun peňazí, budete schopný vydávať aj do singleplayerovej hry, ktorú odohráte raz a zaplatí sa až po pár rokoch. O tom to celé je, nemôžete vydávať iba singleplayerové hry, pretože tie sa hneď nezaplatia a to znamená, že nebudete mať peniaze na výrobu dalšieho titulu.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wizard: Přesně to je obsaženo v mém předchozím příspěvku :D

Zerosekai
Zerosekai
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych teda ještě rád řekl jednu věc a to že nároky na vývoj hry rostou, to není tak docela pravda, hodně lidí tím omlouvá rostoucí ceny v obchodech a tak ale když se podíváte na nejdražší vyrobené hry, tak většina je kolem roku 2010 +- 2 roky, nároky na samotnou tvorbu her vlastně i mírně klesaj, samozřejmě jsou tu vyjimky, akorát když uděláte hru za 50mega a pak dáte dalších 200mega do reklamní kampaně, tak to holt naroste no, ale vývoj her sám o sobě není tak nákladnej, to samí u filmu, nový ghostbusters stáli kolem 150mil ale na to aby se dostali páni filmaři na nulu tak potřebovali 400mil, proč? reklama

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nerad to říkám, ale...singl hry narozdíl od multi přeci jen trpějí, když se vezme celkový výdělek. Příklad:
singleplayer:
Vyšel Wolfenstein 2, chcete ho hrát, ale nemáte zrovna čas nebo peníze...obojí vyřeší čas. Koupíte ho rok po vydání za 1/3 ceny a užijete si ho naplno. Jen Vývojář/vydavatel vydělal moc málo, moc pozdě.
multiplayer:
Vyšla Destiny 2. Líbí se vám a všichni to jdou hrát. Když tady počkáte rok, tak možná ušetříte, ale hra zatím stačí umřít. A takových multiplayerů je 9 z 10ti. Takže většina koupí hned. Za plnou cenu. Vývojář/vydavatel je spokojen a dalo mu to jasný signál, jakou cestou se vydat.

Smutné, protože miluji singlplayer hry, ale to je realita AAA.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jinak teď bude nějakou dobu temný období, protože grafickej trh je úplně zničenej těžařema, konzoláři krouží na svém a hrají jen tolik kolik můžou a pc nemůže samo o sobě určovat tempo, protože mainsteam je v hardwarové stagnaci... v podstatě se čeká až splaskne btc bublina, grafiky zlevní, zaplaví mainsteam a pro každého zas bude únosné bažit next (next next) gen gfx detaily a zážitek, který ještě neměli... současný singleplayer prostě neposkytuje nic tolik nového, takže lidem se stačí podívat na hru a necítí potřebu jí hrát...prostě nejsou natolik zajímavé, aby si je sami pořizovali, ví že se sami víc zabaví třeba u nějaké úplně jiné hry. možná že pár kolosů na herním trhu konečně narazilo na pověstné: dělej dokola pořád to samé a ono to nějak dopadne. jejich průzkumy trhu zkrátka nevzali v potaz nevyzpytatelnost lidského faktoru.

oleg.rusov@seznam.cz
oleg.rusov@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je pravda, ze naklady na vyvoj her rostou velkou rychlosti, muze za to i neustala honba za grafikou, kdy se resi kazdej pixel. Taky je pravda, ze lidi ve velkem nakupuji ve slevach a nebo v bazarech.
Tohle bude pro singl hry do budoucna obrovsky problem, bude jich cim dal mene a nahradi je multakove pifacky, ktere budou plne mikrotransakci a lootboxu.

Zerosekai
Zerosekai
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DaveKa: ty si stěžuješ na cenu her? víš kolik stála třeba produkce avengers? 220mil a to máš 2.5h jenom za vytvoření toho filmu, ve kterým se první hodinu ani moc neděje, jinak třeba zaklínač 3 podle wiki statistik stál kolem 50mil. a těch hodin co tam můžeš utopit je mnohem víc

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zerosekai: +1

Cimba4@seznam.cz
Cimba4@seznam.cz
Level 5 Level 5
18. 1. 2018 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9:Souhlasím

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
19. 1. 2018 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Pravdu máš v tom, že nevím, jaká je četnost hráčů, kteří preferují mp a kteří sp, pokud už jsou váhy razantně vychýlené k mp, pak je situace jasná, můj pohled na věc platí pouze obecně. Konkrétní pohled na věc určitě znají manageři z průmyslu, ti určitě mají všechny prodeje sečtené a tuší která bije a ti se určitě budou snažit, aby se prodávalo ad optimum, takže snad všichni hráči budou mít svoje.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O tom sledování LP jsem již psal, je to vcelku logické nicméně když je hra tak lineární, že je to v podstatě film, tak se nemůžou divit, že se na to lidi klidně jen kouknou... Jasný příklad je Uncharted... Hry hezký, ale hratelnost o ničem... Pevně danej koridor, cesta kterou musíte projít... Žádnej prostor pro unikátní zážitek...Např. Dark Souls, které je postavené na hratelnosti si své hráče najde vždy...

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: no jasně :))

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: Tak to jsi chodil do školy ještě za Masaryka, ne?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DaveKa: Samozřejmě, že jde, akorát by se nesmělo pořád tlačit na větší a větší a větší světy, lepší a lepší a lepší grafiku. Navíc AAA hry dělá tolik lidí, že ten vývoj je neuvěřitelně neefektivní, tipuju, že tam dochází k obřímu plýtvání zdroji.

@Masarkavtrenyrkach: Přesně tak, jako obvykle, co nedokáže AAA sféra, dokáže indie scéna. Kolikrát už nám vydavatelé tvrdili, že nechceme hrát hry typu X, aby pak přišla indie studia a vydělala na nich balík?

DaveKa
DaveKa
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rád bych si přečetl článek, který by mi osvětlil 100 miliónů dolarů za vývoj hry. Přijde mi to jako neuvěřitelná částka za pitomou hru. Opravdu nejde dělat hry levněji? Chtějí vůbec dělat hry levněji? Není třeba problém schovaný někde jinde? Opravdu je problém v nárocích hráčů? Jak je možné, že hra za 100 miliónů dolarů po několika letech vývoje je nedodělaná a zabugovaná? Atd... Otázek bych měl dost. Nějak těm velkým vydavatelům přestávám věřit, přijde mi, že říkají jen to, co se jim hodí do krámu.

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: Ty seš jednotlivec, já jsem taky jednotlivec, co hry nesleduje. Ale obávám se, že ta nová generace hráčů-youtube čumilů, může do těch prodejů vážně promlouvat.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sorry Hennigová, ale singlové hry si užívám a mám je rád, mp mně taky baví, ale singl je prostě.................no tohle video mluví za vše https://www.youtube.com/watch?v=DPl-YMq2WTM

Zerosekai
Zerosekai
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: víš kolik indie her bylo zachráněno jenom tím že na ně youtubeři dělali videa? subnautica byla pomalu v koncích pak ji začali točit youtubeři co maj každej 10mil subů a nedávno nám ta hra vyšla v plnohodnotné formě, youtube je pro hry velká reklama zdarma, protože opět napříč tomu co tady paní kecá, lidi chtějí hry hrát to je jejich primární funkce, primární funkce filmu je se na něj podívat a proto by film na youtubu nahrazoval tuto funkci zdarma, což se u her stát nemůže navíc to je jako říct, že bys stáhl všechny obrázky maleb z internetu, protože si lidi nezaplatili za to, že budou mít na ploše tady ten obraz co se prodává za xx milionu

Cimba4@seznam.cz
Cimba4@seznam.cz
Level 5 Level 5
18. 1. 2018 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: pak by neměli na chlepa(youtubeři)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: Hra =/= film. Hry jsou o hraní, to co říká ta paní dost možná ani není pravda. Nejsledovanější hry nejsou sigleplayer, navíc se singlové hry neprodávají čím dál hůře. Problémem výše jmenovaných her je málo marketingu, ne let's playe.

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu, jak je možné, že celý velkofilm na youtube nenajdete, ale celý gameplay ano. To je potřeba aktuálně vyřešit a zakázat streamování singleplayerových her.

Cimba4@seznam.cz
Cimba4@seznam.cz
Level 5 Level 5
18. 1. 2018 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mluvím za sebe... ale v životě jsem se nedíval na gameplay víc jak 3 minuty..to bylo jen proto když jsem byl ve slepé uličce a nevěděl jak dál. Je jasné že je to o penězích, ale většinou jde vidět kdo to dělá jen kvůli prachům a kdo do toho zapojí trochu toho srdce. Stejně si myslím i kdyby GTA 5 nemělo online. tak by trhal i tak rekordy..protože hry s příběhem dělat umí.to je muj nazor

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 1. 2018 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pedrox: AAA hry se dělají čistě pro peníze, ano, jednotliví vývojáři to můžou dělat s láskou, ale motiv vydavatele je vydělat co nejvíc prachů, ne vytvořit co nejlepší hru.

Taky jsem objevil teplou vodu :D

Reklama
Reklama