Nezapomínejme na steam refund, kterou značná část hráčů již využila - oproti minulému týdnu (tj. cca po čtyřech dnech), upadl počet hrajících na cca 1/3.
@Nigfire: Co jsem zkoušel, tak v trialu se mi nijak nepovedlo upravit zbroj či zbraně wingmanů. Co se ovládání týče, stejně jako v předchozích dílech je u každého jedno tlačítko (Y/C) na 'všechno' (zaútoč, braň pozici) a jedno tlačítko pro oba. Navíc, stále jsem nezjistil, jak používat jejich jednotlivé schopnosti... ...navíc, jestli se nepletu, nedá se během boje pauznout hra a rozdat úkoly.
Promiň, ale pleteš se - medvědi v BG skutečně útočili pouze pokud se k nim hráč přiblížil opravdu velmi blízko (až na vyjímky, které byly naskriptované). Dále vím 100%, že tam byly sobi (nebo losi - to je fuk), králíci, slepice - dokonce jedno takové zvířátko byl začarovaný učeň. No, tak je tam těch vlků hodně - je to středověké fantasy. Mimo to - já teda nevim, ve kterém RPG je 1500 druhů zvěře, která na tebe neútočí - snad možná v SimSafari. Pán pevnosti se nebude zaobírat tlupou deseti banditů - pokud s sebou nepotáhnou aspoň několik katapultů. Ta hra je 13 let stará a má v sobě víc RPG prvků, než dnešní moderní RPG, která jdou dolu vodou právě proto, že je v nich těch soubojí čím dál tím více - BG byla jedna z těch vyváženějších (a BG2 je dodnes nepřekonáno). Sečteno a podtrženo, ať zde nepíšu stále to samé - kdo hrál BG1/BG2 tak ví, že tu ohledně té hry plácáš nesmysly.
Nedělo. Protože si to lidi stáhli. Nezapomínej na fakt, že se v té době začala prudce navyšovat rychlost internetu. Moderní RPG mají ten úspěch hlavně díky tomu, že vycházejí zároveň i na konzolích, které to pirátění (rozhodně více než na PC) omezují. A tady je kámen úrazu - konzole = zjednodušování.
@silverback: Mě jen se*e, když se někdo naváží do něčeho, o čem nic neví - a taky proto, že mam ságu BG doma v originálkách a dějově je stále nepřekonána (ale to je čistě subjektivní). U DA1 jsem zaplesal, když vyšlo konečně něco, co se dostatečně přiblížilo právě této isometrické klasice (BG, Icewind Dale), DA2 jsem zatím nehrál, jen to demo, které mne spíše odrazuje. Příjde mi jako takovej nepovedenej zmetek Mass Effectu a DA1.
Stardust: Deus Ex, Planescape a Fallout jsou legendy svého žánru - ty nebyly propadáky ani omylem :) Samozřejmě všechny zmíněné řadím mezi ty nej. Bloodlines propadákem byl z úplně jiného důvodu - špatná optimalizace source enginu.
@Lady Stardust: Tomu se říká "klasické fantasy" - má se odehrávat ve středověku podobném světě, ve kterém by stráže (které brání to, co je ZA zdí a né před ní) ani nehli prstem, naopak - spíš by se napadenému ještě posmívaly. Vím také zaručeně, že ta "krvelačná" zvířátka byli většinou hladoví vlci, nebo medvědi - a ti dokonce útočili pouze ve chvíli, přiblížil-li se někdo k nim moc blízko - ale tak, nebudu ti bránit jít do divočiny si pohladit nějakého toho grizzláka - on se rád nechá ;) V BG byly prostory na povrchu víceméně prázdné - si asi to pleteš s Diablem. Když se chceš navážet do logiky, používej trochu mozek - tohle je hra - je to jako řešit, jaktože může člověk v akčních hrách běžet a zároveň střílet z 9mm pistole (a trefit se) bez toho, aniž by si vyrazil zuby :)
@Lady Stardust: Bloodlines, když tenkrát vyšly, se nedaly hrát na průměrné sestavě plynule ani na nižší detaily. Arcanum se zase nedalo s některými charaktery dohrát vůbec, jak bylo zabugované. Takže ano - engine a práce programátorů hraje důležitou roli.
@Lady Stardust: Okey, to s tim pánem pevnosti je fakt, ale řekni mi, v jaké hře se kdy nějakej pán pevnosti staral o cestu u své tvrze? To by pak neměl dobrodruh žádnou práci - o všechno by se postaraly stráže - to je přeci základní stavební kámen - řešit problémy, se kterými si ostatní neporadí :) Ale to je off-topic Bloodlines byly sice dobře řešený, ale tak lineární, až to bolelo. "Klasický" koncept nabízel více cest - třeba první dva Fallouty - ty se daly dohrát bez jediné vystřelené kulky (ale dosáhnout toho byla kolikrát frustrující pakárna). RPG bez soubojů je Adventura... ...nebo The Sims. Prostě tam patřej. Netvrdím, že maj být stavebním kamenem RPG - to už jsem dal najevo.