Ridge Racer 7 Článek Ridge Racer 7

Ridge Racer 7

Julius Rácz

Julius Rácz

26. 9. 2006 22:55 2
Reklama

Podobně jako konkurenční Need for Speed si i závodní série Ridge Racer drží už po dlouhá léta image ryzí arkády. Jak lze usoudit z dosavadních informací, ani v případě sedmého pokračování tomu nebude jinak. V návaznosti na technické parametry next-gen hardwaru by měl tento potencionální PS3 launch titul nabídnout mnoho vylepšení. Nutno však poznamenat, že inovace by se s největší pravděpodobností, jak již bylo naznačeno, neměly dotknout ani tak úrovně realističnosti jízdy jako spíše kvality s jízdou souvisejících herních elementů. Jak prohlásil asistent producenta Hideo Teramoto, technická vyspělost hardwaru PS3 nebude využita k vytvoření realističtější fyziky, ale k navození skutečného pocitu rychlosti.

Vše v jednom

V rozporu se zavedenými obecnými herními principy závodních her, které oddělují režim pro jednoho hráče od vícehráčského režimu, se v rámci Ridge Racer 7 setkáme se spojením obou herních módů do obřího celku, v němž by měl i offline hrající pařan cítit sounáležitost s ostatními hráči. Ať už půjde o singleplayerová klání, online výzvy, závody za účasti až čtrnácti hráčů najednou, pařby jednotlivců, souboje dvojic nebo dokonce i virtuálních týmů, vše bude součástí rozsáhlé soutěže zvané Ridge State Grand Prix, odehrávající se ve fiktivní zemi Ridge State. Každý z potencionálních zájemců si tak bude moci projít cestu od píky až k vavřínu nejvyššímu, přičemž svými výsledky se bude moci kochat díky řadě různých statistik a žebříčků.

Bez krve a střepů

V návaznosti na zavedené Ridge Racer standardy zůstane součástí virtuálních fyzikálních zákonů série nemožnost jakéhokoliv poškození vozidla či zdraví jezdce nárazem do překážky. Nicméně, s ohledem na vizi Hidea Teramota, který se také vyjádřil v tom smyslu, že Ridge Racer by se mohl stát symbolem Japonska v rámci videoherní produkce pro platformu PS3, bychom se možná mohli dočkat kvalitnějšího ztvárnění případných bouraček. Tím narážím na nepříliš zdařilé provedení kolizí v předchozím, pro Xbox360 vytvořeném Ridge Racerovi s pořadovým číslem 6, v němž jste si po střetu s obvodovou zdí trati připadali jako krabička zápalek poskakující po stole. No, necháme se překvapit.

Šoupni tam Nitro!

Kromě spousty jiných deja vu zůstává ve hře zakomponován, v dobrém slova smyslu, systém zrychlování jízdy pomocí nitro-boostů. Zásoby nitráku budou pro tentokrát rovné tři láhve a získávat se budou standardním způsobem, tedy oblíbeným driftováním. Rychlost doplňování cenné energie bude, tak jako dříve, přímo závislá na aktuální rychlosti jízdy. Tudíž, čím rychlejší drift, tím více nitráku. Pozitivní inovací Nitro systému se zdá být umožnění okamžitého několikanásobného zrychlení. Tak razantní akcelerace si pochopitelně vyžádá dostatečná úsporná opatření během závodu. Holt, kdo šetří, má za tři, alespoň co se virtuální reality týče. Škoda, že podobná pravidla úměrnosti neplatí v naší zadlužené ekonomice. To bychom se měli jako prasata v žitě.

Po dálnici i polňačce

Aniž bychom začali pitvat jednotlivé herní módy – jednak chybí dostatek informací a jednak je to parketa recenzentů – vzato v globálu, hra by měla obsahovat téměř dvě stovky jednotlivých závodů. Místy dění těchto individuální soutěží budou více než dvě desítky závodních tratí. Jednotlivé závodní dráhy se přitom od sebe budou lišit nejen nároky kladenými na jezdce, ale zcela očekávaně také vizuálním zpracováním. Mlčenlivé pláně ubíhající na pozadí vzrušujícího závodu bude střídat ruch průmyslových center či romantika jeskynních komplexů. Co se týče obtížnosti závodů, zůstává otázkou, zda se ve hře objeví klimatické změny přímo ovlivňující jízdu. Kdo ví? Arkádový profil Ridge Racera tomu sice příliš šancí nedává, ale doba spěje kupředu a jak se říká: „Evoluci nezastavíš.“

Jen jedním očkem

Pokud jde o grafiku, již zběžným shlédnutím dostupných screenshotů lze vycítit krásu scenérií, jimiž se budou jezdci prohánět v rámci závodění. Pozadu pak nemají zůstat ani detaily jednotlivých modelů závodních vozů. Nicméně, pochvala v tomto ohledu je naprosto bezpředmětná, neboť co jiného by se taky mělo ve verzi pro PS3 výrazně zlepšit vůči předchozím částem série, než grafika?

Tuning

Mnohem důležitější inovací než vynucené zlepšení kvalitativní úrovně grafiky by mohl být systém tuningu, který zastoupí významnou pozici v již zmíněném soutěžním komplexu Ridge State Grand Prix. Automobily bude možno, v rámci postupu soutěží, vylepšovat použitím některých z nepřeberného množství součástek, na jejichž nákup ve virtuální obchodní síti si bude muset každý budoucí kupec potřebné finance poctivě vyjezdit. Že půjde opravdu o monstrózní kolekci, dokládají stávající odhady, jež hovoří o více než 375 tisících možných kombinacích jednotlivých dílů. Co se týče závoďáků obecně, mezi videoherními publicisty se dost polemizovalo o možném licencování hry ze strany renomovaných výrobců automobilů a souvisejících doplňků. S ohledem na dosavadní postoj vývojářů z Namco Bandai se však zřejmě žádné licenční smlouvy nedočkáme. Ale na rovinu, žádná tragédie se v tom případě neděje, protože podobné „reality show“ jsou víceméně v působnosti žánrové konkurence, jmenovitě například proslulé ultrarealistické série Gran Turismo. Ridge Racer je přece jen o něčem jiném a dá-li bůh a leader tvůrčí squadry Masaya Kobayashi, zůstane tím i nadále. Mimochodem, zda-li se toto naše přání stane skutečností, o tom se budeme moci přesvědčit už velmi brzy. No, Japonci zase asi o něco dříve.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama