Žádné levelování a zkušenosti ve FF XIV
Štve vás, že ve většine online her musíte začínat pěkně od píky, zabíjet roztomilé zajíčky na nekonečných zelených lánech a snažit se vydolovat z nich alespoň Broken Sword +3? Tak to byste se měli asi začít těšit na čtrnáctý díl série Final Fantasy. V rozhovoru pro časopis Famitsu se totiž rozpovídal Hiromichi Tanaka, producent studia Square Enix, o tom, že do FF XIV chystají zcela revoluční systém postupování úrovněmi, který nepočítá s žádným sbíráním zkušeností ani klasickým levelováním. "Za postup ve hře nebudete dostávat žádné zkušenosti, nebude se vám zvyšovat úroveň. Budeme využívat zcela jiný systém." A nobuaki Komoto, ředitel vývoje FF XIV mu jenom přizvukuje.
"Lidé, kteří nikdy nezkoušeli žádnou online hru nebudou z naší hry zmateni, jako z mnoha jiných. Budou mít naprostou svobodu ve výběru svého dalšího směřování, nabírání questů a budou se zcela přirozeně vyvíjet na základu toho, co v herním světě budou dělat. Přesně to je náš cíl, nechat hráče si užívat samotné zlepšování postavy." Pokud jste hráli jedenáctý díl, který byl mimochodem také onlinovka, tak si určitě vzpomínáte na uníkátní systém povolání a sub-povolání, který samozřejmě zažije návrat i ve čtrnáctce, ačkoliv v trochu jiné podobě. "Hlavní důraz bude kladen tentokrát na zbraně, s nimiž budete bojovat. Právě vaše zbraň určí také váš styl a vaše skilly. Každý den budete moct dělat něco zcela jiného, neustále se budete moci učit něco nového."
Podle Komota bude hra designovaná tak, aby si ji užil jak osamocený hráč, tak sehraná skupinka. Ovšem, kromě samotného stylu hraní se rozhovor pro Famitsu stočil ještě na soundtrack, který bude mít na starosti dvorní skladatel série Final Fantasy, Nobuo Uematsu. Dočkáme se prý mnohem modernějších motivů, než tomu bylo v jedenáctém díle, což prý má odrážet mnohem vyvinutější technologii, která se bude ve hře samotné používat. "Můžete si být jisti, že plánujeme vytvořit svět, který redefinuje žánr MMO her." To se teprve uvidí.