Prémiová měna pro World of Warcraft je pod palbou kritiky
Kontroverze vyvolalo oznámení vývojářů z Blizzardu, že s novým obsahem dorazí v prosinci do World of Warcraft také prémiová měna Hearthsteel.
- Spolu s novým obsahem v čele s tvorbou vlastního bydlení dorazí do WoW prémiová měna.
- Hearthsteel se má primárně týkat právě zmíněného bydlení.
- Podle vývojářů ale bude možné většinu předmětů získat i ve hře.
Jaká byla šance, že Blizzard najde způsob, jak zpeněžit pravděpodobně nejzajímavější funkci, která ve World of Warcraft za poslední roky přijde? Ukazuje se, že vysoká, píše server Eurogamer. Blizzard do hry zavádí prémiovou měnu s názvem Hearthsteel, určenou jen pro oblast bydlení.
Blizzard v pátek večer na svém blogu oznámil novou měnu Hearthsteel, kterou hráči budou moci použít k nákupu předmětů a nábytku, jakmile v prosinci do WoW dorazí možnost bydlení. Téměř okamžitě ale vývojáři dodali, že „VELKOU většinu předmětů pro bydlení lze (a i nadále bude možné) získat ve hře.“
Negativní reakce ale ihned následovaly. V době psaní tohoto článku má oficiální blog k příspěvku více než 500 komentářů a oficiální příspěvek na fóru více než 2500. Velká část z nich je velmi kritická.
Obavy hráčů jsou pochopitelné. Jde o první skutečně prémiovou měna, která míří do World of Warcraft. Už teď si můžete koupit zlato a můžete si přímo koupit předměty, jako jsou mounti, ale pro nic z toho neexistuje odlišná měna.
Navíc existují hlubší podezření ohledně záměrů Blizzardu respektive jeho majitele v podobě společnosti Microsoft. Server Eurogamer připomíná, že Microsoft údajně tlačí na svou herní divizi, aby fungovala s 30% ziskovou marží. Existuje přitom jen málo spolehlivějších generátorů peněz než World of Warcraft, který ze značné části stojí na měsíčním předplatném. Může právě toto být důvodem k zavedení měny Hearthsteel?
Odpověď nejen na tuto otázku se zřejmě dozvíme v prosinci, kdy Blizzard přidá nový obsah do World of Warcraft včetně tak skloňovaného bydlení. Zatím tato funkce vypadá lákavě, součástí MMORPG totiž má být nově i systém sousedství. „Je to jakýsi sociologický experiment,“ avizují vývojáři. Tak snad tento experiment skončí jen u vyloženě herních (sousedských) zážitků.
Ubytování pro hráče bude ve World of Warcraft dostupné od 2. prosince, tedy ještě před vydáním datadisku Midnight. Patch obsahující bydlení nicméně nebude kompletní, kompletní sada herních mechanismů dorazí až při vydání rozšíření Midnight někdy v roce 2026. V prosinci si hráči budou moci koupit pozemek, zakládat sousedství s ostatními hráči a začít upravovat svůj domov s pomocí dekorací.