Za neúspěchem Suicide Squad: Kill the Justice League údajně stojí perfekcionismus a neustálé změny
i Zdroj: Warner Bros. Games / Rocksteady Studios
Suicide Squad Novinka Za neúspěchem Suicide Squad: Kill the Justice League údajně stojí perfekcionismus a neustálé změny

Za neúspěchem Suicide Squad: Kill the Justice League údajně stojí perfekcionismus a neustálé změny

David Bernard

David Bernard

6. 6. 2024 16:30 3

Známý herní novinář Jason Schreier přispěchal s novými informacemi ze zákulisí vývoje Suicide Squad: Kill the Justice League. Za komerčním neúspěchem stojí údajně přílišný perfekcionismus, neustálé změny a nátlak na vytvoření live-service titulu.

Reklama

  • Neúspěch Suicide Squad: Kill the Justice League se údajně váže na perfekcionismus a neustálé změny
  • S novými informacemi ze zákulisí vývoje přispěchal známý herní novinář Jason Schreier
  • Společnost Warner Bros. v souvislosti se hrou vykázala ztrátu 200 milionů dolarů
  • Vývoj byl provázen frustrací a nečekanými rozhodnutími 

Letošní multiplayerová akce Suicide Squad: Kill the Justice League se mezi prodejní trháky rozhodně nezařadila. Jason Schreier, známý herní novinář, nyní prostřednictvím článku na webu Bloomberg poskytl informace o důvodech nezdaru a dění za oponou. Společnost Warner Bros., která za vydáním Suicide Squad: Kill the Justice League stojí, 9. května v souvislosti se hrou odhalila ztrátu 200 milionů dolarů, což z ní dělá jeden z nejhorších finančních propadáků v oblasti herního průmyslu. Za neúspěchem stojí dle důvěryhodných zdrojů, které si nepřály být jmenovány, neustále se měnící vize projektu, přílišný perfekcionismus vedení a volba typu hry, který britským vývojářům z Rocksteady Studios příliš nevyhovoval.

Tvůrci z Rocksteady Studios se hráčům do paměti zapsali převážně díky populární herní sérii Batman: Arkham, která si napříč díly získala srdce mnoha fanoušků nebojácného komiksového hrdiny. Poslední iterace série vyšla v roce 2015 a spoluzakladatelé studia - Jamie Walker a Sefton Hill, se rozhodli zkusit něco zcela odlišného. Tvůrci začali pracovat na multiplayerovém projektu s krycím názvem Stones, který měl být založen na řešení hádanek. Ke konci roku 2016 ale vedení Rocksteady Studios z původních plánů upustilo a začalo se pracovat na Suicide Squad: Kill the Justice League. Jamie Walker a Sefton Hill rozhodnutí údajně obhajovali tím, že se jedná o lepší příležitost, než kdyby se snažili vytvořit novou hru zcela od základů. Předběžně se počítalo s vydáním v roce 2019 či 2020. V těchto letech již naplno probíhal boom live-service titulů, které dokázaly díky dodatečným obsahovým aktualizacím generovat enormní zisky i dlouho po původním vydání. V tomto okamžiku přišli na scénu zastupitelé společnosti Warner Bros., kteří se s vizí velkých výdělků vydali do londýnské pobočky studia Rocksteady.

Tvůrci z Rocksteady Studios se hráčům do paměti zapsali převážně díky populární herní sérii Batman: Arkham.

Série Batman: Arkham byla nicméně single-playerovým zážitkem a s multiplayerovými tituly neměli vývojáři z Rocksteady Studios zkušenosti. I přes tato fakta se vedení studia rozhodlo vyhovět požadavkům společnosti Warner Bros., a tak se ze Suicide Squad: Kill the Justice League stal multiplayerový live-service titul. V průběhu vývoje se Rocksteady Studios rozrostlo z původních 160 zaměstnanců na 250 duší. Zpočátku byl vývoj hry tajen a mnoho nových zaměstnanců bylo údajně překvapeno z projektu, ke kterému je vedení firmy přiřadilo. Spousta z nich se prý v souvislosti s novými informacemi rozhodla nepokračovat. Vize hry se často měnila. Z původního důrazu na boj zblízka se vedení rozhodlo k razantnímu přechodu na boj pomocí střelných zbraní. Následovala řada odkladů. K oficiálnímu oznámení hry došlo v srpnu roku 2020 a datum vydání bylo stanoveno na rok 2022.

Akce Suicide Squad nedokázala naplnit naše očekávání, přiznává finanční ředitel Warner Bros.
i Zdroj: Rocksteady / Warner Bros.

Akce Suicide Squad nedokázala naplnit naše očekávání, přiznává finanční ředitel Warner Bros.

Není žádné tajemství, že se videoherní adaptaci Suicide Squad příliš nedaří. Skutečnost nyní potvrzuje i společnost Warner…

26. 2. 2024 10:30
3

Dle informací Jasona Schreiera v této době docházelo ve vývojářském týmu k nárůstu frustrace, a to převážně díky komplexním herním systémům, termínům a krátkodobým opravám v podobě záplat. Zaměstnanci údajně čekali týdny až měsíce, než došlo ke zhodnocení jejich práce, které měl na starosti spoluzakladatel a režisér hry, Sefton Hill. Jeho výrazný perfekcionismus tak dle zdrojů zásadně zpomaloval samotný vývoj. Morálka zaměstnanců byla díky tomu vystavena velké zkoušce. Jako příklad problematických herních systémů lze uvést pohyb po herním světě pomocí vozidel. Tento nápad byl po měsících práce nakonec zavržen, ale vývojáře stal spoustu práce a času.

Za neúspěchem Suicide Squad: Kill the Justice League údajně stojí perfekcionismus a neustálé změny
i Zdroj: Warner Bros. Games / Rocksteady Studios

Jedním z největších problémů byla údajně nutnost zpracovat souboje, bossy a jednotlivé úrovně do podoby live-service titulu. Rocksteady Studios mělo dosavadní zkušenost pouze s příběhovými tituly, které byly určeny pro jednorázový a kvalitní herní zážitek. Tým tak neustále bojoval se stereotypem a repetitivností. Mnoho zaměstnanců začalo díky planým slibům náladu ve společnosti označovat jako “toxicky pozitivní”. Vedení studia se tím ale údajně příliš netrápilo. A to ani s vědomím, že hry jako Anthem, Redfall či Marvel’s Avengers u hráčů neuspěly. Společnost Warner Bros. na postupný vývoj nicméně reagovala pozitivně a chválila tvůrce za vizuální stránku hry. Vydavatel navíc očekával, že se v případě Suicide Squad: Kill the Justice League bude jednat o miliardovou franšízu. Ještě před vydáním hry, přesněji na podzim roku 2022, ze studia odešli oba spoluzakladatelé a na jejich místo nastoupila dvojice dlouholetých zaměstnanců - Nathan Burlow a Darius Sadeghian. Tato razantní změna ve vedení zaměstnance naprosto šokovala. Původní zakladatelé následně založili studio Hundred Star Games a některým zaměstnancům z Rocksteady Studios údajně řekli, že s nimi můžou pracovat na nové hře, a to bez nátlaku ze strany korporátní vydavatelské společnosti.

Pomalý start. Suicide Squad se na Steamu příliš nedaří
i Zdroj: Rocksteady / Warner Bros.

Pomalý start. Suicide Squad se na Steamu příliš nedaří

Čerstvá akce z produkce studia Rocksteady zatím horko těžko bojuje o pozornost hráčů.

5. 2. 2024 10:00
2

V následujících měsících došlo k oficiálnímu odhalení herních záběrů, ze kterých ale nikdo nebyl příliš nadšen. Výsledkem byl další odklad, o kterém rozhodla společnost Warner Bros. Suicide Squad: Kill the Justice League nakonec dorazilo 2. února 2024, ale žádnou díru do světa neudělalo. Prodeje vázly a nepomohla ani masivní marketingová kampaň. Do titulu sice stále vycházejí aktualizace, ale pouhé stovky hráčů svědčí o pramalé popularitě.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama