Z Blizzardu odešel šéf vývoje WoW Classic. Protestuje proti nařízením, podle kterých prý manažeři musí kritizovat své podřízené
i Zdroj: Blizzard
Byznys Novinka Z Blizzardu odešel šéf vývoje WoW Classic. Protestuje proti nařízením, podle kterých prý manažeři musí kritizovat své podřízené

Z Blizzardu odešel šéf vývoje WoW Classic. Protestuje proti nařízením, podle kterých prý manažeři musí kritizovat své podřízené

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

24. 1. 2023 14:53 1

Studio Blizzard opustil ředitel vývoje World of Warcraft Classic Brian Birmingham. Ten otevřeně poukázal na to, že nyní vedení po manažerech jednotlivých týmů požaduje, aby hodnotili své zaměstnance, a údajně jsou nucení některým z nich dávat nízká hodnocení, aby splnili kvóty nastavené firmou.

Reklama

  • Z Blizzardu odešel šéf WoW: Classic Brian Birmingham
  • Nelíbil se mu systém, ve kterém musel svým podřízeným udělovat negativní hodnocení, aby naplnil procentuální kvóty
  • Dle jeho slov jde o výmysl managementu Activisionu, který původní Blizzard “trhá na kusy”

Informovala o tom agentura Bloomberg. Takzvaný stack ranking ve firmě funguje od roku 2021, a jeho principem je hodnocení v zásadě na gaussově křivce. Manažeři tedy ve svých týmech museli kladně a záporně hodnotit určitá procenta svých podřízených, aby systém správně fungoval, a tak zhruba 5 % vývojářů muselo být hodnoceno negativně. To pak vedlo k snížení jejich finančního ohodnocení a kariérního růstu.

Birmingham dle svých slov proti systému otevřeně vystupoval, a bojovala s ním i většina jeho kolegů. Ti se nařízení snažili obcházet, a třeba navrhli, že si nejnižší hodnocení udělí navzájem, aby naplnili kvóty. To ale údajně management zakázal. Většinou se jim tak povedlo hodnocení nějakým způsobem přeskočit nebo vynechat. Tlak měl ale postupně narůstat a v poslední době musel Birmingham bezdůvodně snížit hodnocení některým svým podřízeným.

"Když se vedoucí týmů ptali, proč to musíme udělat, ředitelé vývoje World of Warcraft vysvětlili, že s tím sice nesouhlasí, ale důvody, které uvedlo výkonné vedení, byly, že je důležité dostat pod tlak ty nejslabší vývojáře, aby se zajistil další růst všech," vysvětlil situaci. Opatření tak mělo především podpořit soutěživost mezi zaměstnanci firmy. Dle jeho názoru jde o příznak současného vývoje Blizzardu, za který mohou manažeři nadřazeného Activisionu, kteří mají studio měnit podle svých představ.

Birmingham tak studio opustil, i když na rovinu řekl, že pokud se situace změní, klidně se na své místo vrátí a proti systému bude dál bojovat zevnitř. Zástupci Blizzardu se brání tím, že má hodnocení podporovat seberozvoj vývojářů, a nabízet jim naprosto upřímnou zpětnou vazbu.

Bloomberg připomíná, že byl koncept stack rankingu vynalezen firmou General Electric Co. v osmdesátých letech, a využívala ho řada technologických firem. Kvůli opakované kritice ho ale řada z nich postupně zase opustila. Stále funguje třeba v Amazonu.

Blizzard měl Birminghama žádat, aby situaci udržel v tajnosti. Dle jeho názoru jde ale o neetickou metodu, proti které je potřeba bojovat. Výše přiložené tweety jsou začátkem delšího vlákna, ve kterém situaci dopodrobna rozebírá.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz