Blizzard nechce, aby hráči nabyli pocitu, že mohou platit za úspěch v Diablu IV. Systém sezón bude proto oddělen od battle passu
Vedoucí vývojáři stojící u vzniku Diabla IV zdůrazňují, že nemají zájem, aby hráči žili v pocitu, že si mohou proplatit cestu k vítězství místo běžného hraní. I oficiální cestou se tak dále akcentuje pay-to-win nátura posledních dílů, a to včetně velmi kritizované monetizace Diablo Immortal nebo aukčního domu z Diablo 3. Autoři však doufají, že se jim u dalšího dílu podaří pohled veřejnosti obrátit.
- Vývojáři Diabla IV znovu podtrhují to, že na online zážitek více zaměřený díl nebude pay-to-win
- Lákají na obsah zdarma a pokračující systém sezónního obsahu
V nedávném přenosu, který měl hru o něco více přiblížit, ředitelé vývoje Joe Shely a Joseph Piepiora a komunitní manažer Adam Fletcher poskytli aktuální informace o všem, co se týká Diabla IV. Během streamu, kde trio diskutovalo o battle passu a sezónách, padlo od Piepiora to, že je pro tým „stěžejní důležité, aby se povedlo vyvážit systém battle passů tak, že jsou lákavé, ale současně velmi spravedlivé, neboť není žádoucí, aby hráči došli pocitu, že mají možnost zaplatit za své vítězství.“
Podle slov, které Piepiora dodává, je dříve potvrzený systém Season Journey (tedy sezón) přítomen v duchu Diabla 3, kde se objevil prvně. Mechanika založená na postupném příchodu kapitol nabídne hráčům různé cíle, jak navigovat svůj postup, a umožní jim získávat různé odměny, které mohou využít při další hře.
Jak navíc dodává Shely, který druhému řediteli sekunduje: Veškerý sezónní obsah bude rovněž zdarma a oddělen od vlastnění plnění battle passu, díky čemuž si jej mohou užít všichni hráči bez výjimek či omezení. „Všechny naše velké aktualizace nejsou jakkoli zpoplatněné, jsou plné nových mechanismů postupu, nových příšer k boji, výzev, nových questů a obsahu, který můžete konzumovat,“ dodává Piepiora na doplnění svého kolegy.
Ve snaze objasnit jakýkoli zmatek, který by zde mohl vznikonout, Shely nakonec vše uzavírá tím, že až bude Diablo IV příští rok vydáno (6. června), nezačne hned s první sezónou, jak by se dalo čekat, ale pouze se základním obsahem. „První sezóna dorazí týdny po spuštění celé hry, a až začne, všichni začnou ve stejnou dobu, všichni budou mít vyrovnané hřiště,“ řekl vývojář v kontextu vydání očekávaného titulu.