Výzkum tvrdí, že E3 ztrácí svou identitu
O budoucnosti E3 se diskutuje již delší dobu. Poprvé se tak stalo s tím, jak se E3 otevřelo i pro veřejnost, další kritika pak přišla po té, co se Sony a další studia rozhodla svou účast na E3 zrušit. Na stránce Evolve tak vyšla analýza o tom, jak na tom E3 v současnosti je a jak tomu bude do budoucna. Nejdříve se report soustředí na celková čísla účastníků z různých médií.
Nejvíce jich bylo v roce 2017, a to prý přesně 3 tisíce. O rok později pak pouze 1831, a letos to bylo 2024. Matt Broitman, koordinátor výzkumu, ale tvrdí, že je vidět úpadek „relevantních“ účastníků z řad herních médií. Prý je faktem to, že tento rok se E3 zúčastnilo mnohem méně relevantních návštěvníků, což vyústilo v menší pokrytí celé akce.
Dle Evolve se vyprodukovalo o 40% méně článků přímo z místa, a stejně tak se pokrylo pouze 40% her, které se na E3 ukázaly. A i když se zvýšil počet influencerů, tito lidé prý poskytli téměř nulové pokrytí či obsah z celé akce. Broitman tak tvrdí, že se snižující se účastí herních médií, zvyšujícím se přílivem veřejnosti, jednoduchostí toho, jak pokrýt akci „z domova“, a odchodem velkých studií to s E3 nevypadá moc dobře. Vůbec tomu prý nepomáhá fakt, že se ESA rozhodla E3 přiblížit ještě více veřejnosti díky tomu, že se soustředí na celebrity a influencery. E3 tak prý ztrácí svou identitu, jelikož akce je moc drahá na to, aby se stala akcí pouze pro veřejnost, naopak je zde příliš mnoho veřejnosti na to, aby se považovala stále pouze pro lidi z průmyslu.