Untold Legends: Dark Kingdom Článek Untold Legends: Dark Kingdom

Untold Legends: Dark Kingdom

Julius Rácz

Julius Rácz

26. 6. 2006 22:57
Reklama

Ačkoliv se v případě Untold Legends: Dark Kingdom jedná o třetí pokračování herní série, navzdory obecnému očekávání nenavazuje děj hry na předchozí části, produkované mimochodem pro sesterskou platformu PSP. Poutavého příběhu, na jehož tvorbě se podepsal populární D&D spisovatel Keith Baker, se hráč bude moci zúčastnit v jedné ze tří dostupných volitelných rolí. Ať už si vyberete úlohu zvěda, bojovníka nebo mága, jako člen středověké elitní jednotky zvané Dragon Shade budete vrženi do proudu běžících událostí s cílem potlačit nepříliš nebezpečnou, nicméně nežádanou místní vzpouru. Pro elitní jednotku obvyklá krizová situace, jejíž řešení ani náhodou nezavdává příčinu k podstatnějšímu zvýšení krevního tlaku zúčastněných, se však brzy zvrtne do zcela jiného rozměru. Zjištění, že za vznikem vzpoury stojí samotný panovník, jednomu sebevědomí nepřidá. Navíc se rebelie rozroste do mnohem vážnějšího konfliktu, nesoucího s sebou mimo jiné i drancování okolních oblastí. Pro vás jako hrdinu příběhu tedy nezbude nic jiného, než se postavit na vlastní nohy a vydat se na dlouhou cestu, lemovanou nespočtem dobrodružství a soubojů s přisluhovači proradného krále, jehož svržení na konci putování je vám vzdáleno minimálně několik desítek herních hodin.

Alternativní děj

Co se týče příběhu, je zřejmé, že jednotlivá povolání, tzn. mág, zvěd či bojovník, budou ve hře vynikat každý svými specifickými dovednostmi a schopnostmi. Kromě toho se ale v kuloárech šeptá i o tom, že by snad volba hrdiny měla ovlivnit i vývoj děje. Asi se nedá předpokládat žádná zásadní odlišnost mezi jednotlivými alternativami story, přesto však lze spoustu spekulativních možností odvodit od charakteristik jednotlivých hrdinů. Jejich odlišné povahy a názory na to, co je dobré a co zlé nebo co je prospěšné a co nikoliv, by měly ovlivnit některé nelineární dějové úseky, což by pro případnou opakovanou hru mělo z hlediska hratelnosti více něž pozitivní význam. Nyní již ale dost spekulací a vraťme se k faktům.

Na bojišti

Narozdíl od předešlých dvou částí je do třetího pokračování herní řady Untold Legends aplikován 3rd person pohled, doplněný o možnost aktivace standardní izometrické perspektivy. Přítomnost 3rd person pohledu není vůbec náhodná. Při jeho použití totiž více než kdy jindy naplno vyniknou všechny grafické parádičky a světelné efekty, jenž se stávají zřetelnými obzvláště v bojových scénách. Pokud jde o ně, rozhodně se nudit nebudete. Spousta rozmanitých oponentů by měla uspokojit i ty nejnenasytnější válečníky. Skvěle vyhlížející a efektně zpracované bojové techniky, jichž bude přibývat úměrně s nabytými zkušenostmi, vám pomohou zvítězit v mnoha těžkých a dlouhých soubojích a nutno uvést, že si v rámci akčních půtek přijdou na své jak přívrženci kontaktních střetů, tak i vyznavači magie. Po vítězném boji se v mnoha případech dočkáte odemknutí nových herních lokací. Kromě toho získáte pro svého hrdinu vždy určité množství zkušenostních bodů a také se budete moci obohatit o různé cenné předměty, které na bojišti zůstanou. Získané zkušenosti i výstroj využijete s odkazem na principy RPG obzvláště v soubojích s bossy, kteří budou strážit hranice mezi jednotlivými herními úseky.

Audiovizuální orgie vs. hratelnost multiplayeru

Když už jsme nakousli herní lokace, v průběhu děje vám bude umožněno navštívit spoustu rozmanitých interiérů i exteriérů. A pokud zrovna nebudete ponořeni do probíhající bitvy, budete se moci kochat krásou uklidňujících travnatých plání, tajemných skalních soutěsek, hlubokých temných lesů i páchnoucích a tísnivých podzemních chodeb. Kvalitní grafické zpracování a neméně kvalitní hudební kulisa, včetně ozvučení probíhajícího děje, je však nepostradatelnou součástí dnes vyvíjených next-gen videoher a více než pestré grafické zpracování je proto mnohdy ceněna spíše podstata inovativní myšlenky než její audiovizuální zpracování. Možná právě proto by se mohla leckomu zdát, i přes přítomnost spousty příznivých herních atributů, Untold Legends: Dark Kingdom jako víceméně průměrná hra, postrádající jakoukoliv snahu o inovace žánru. Útěchou by se, ve smyslu inovativního přístupu, mohl stát multiplayer. V jeho rámci by mělo být umožněno až čtyřem hráčům podstoupit nejen klasické arénové Last Man Standing souboje, deathmatche nebo CTF duely, ale hlavně by se údajně případní aktéři měli mít možnost utkat s hordami nepřátel v příbězích rozšiřujících scénářů, volně navazujících na single kampaň.

Subjektivní názor autora

Žánr RPG je mé osobě jedním z nejbližších. Proto se nelze divit, že koeficient očekávání hry Untold Legends: Dark Kingdom se v mém případě pohybuje na maximu. Jen mám trochu obavy, a to nejen v případě jmenované hry, aby snaha vývojářů o co nejlepší audiovizuální projev nezastínila jiné, podstatnější herní aspekty, což se – dle mého soudu – částečně přihodilo například PC sérii Heroes of Might and Magic, jejíž nedávno zakoupenou pátou část zrovinka absolvuji. Doufejme, že se tyto mé subjektivní obavy nenaplní... „neb věčná byla by to škoda!“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama