Two Worlds Článek Two Worlds

Two Worlds

Julius Rácz

Julius Rácz

27. 1. 2007 23:26 17
Reklama

Fantasy RPG Two Worlds nás zavede do země, v níž se vyskytuje řada různých forem života – orkové, trpaslíci, lidé i další blíže neurčitelná stvoření. Na rozdíl od ostatních, pokojných ras, se orkové cítí být nad ostatními nadřazení. Touto myšlenkou jsou doslova posedlí již od dávných dob a hlavní podíl na tom má jejich prastaré božstvo Aziraal. Aziraal byl naštěstí před tisícem let poražen svými tehdejšími odpůrci a jeho ostatky nyní leží bůhví kde. Díky tomu se orkové neodváží vystrčit nos ze svých děr a v zemi tak panuje utěšený mír. Vše se obrátí, když se náhodou podaří objevit prastarý Aziraalův chrám. S myšlenkou na nalezení ostatků svého boha se orkové začnou chystat na odvetnou výpravu proti pokojným formám života.

Prolog

Do nadcházejícího „globálního konfliktu“ se připlete i hlavní hrdina příběhu, který jako žoldák cestuje pustinou v doprovodu několika přátel a své sestry. Nečekaným útokem bytostí, o jejichž původu nemá nikdo ani páru, přijde o všechny přátele a jeho sestra zmizí kdo ví kam. Naštěstí, hrdina sám je zachráněn tajemným mágem, takže po vzpamatování se z utrpěného šoku se obratem může vydat na cestu s cílem nalézt odpověď na otázku: „Co se stalo sestře a proč?“ Jak jste už jistě pochopili, náš rek nebude žádná třasořitka, nýbrž zkušený bojovník. Přesto však, pro tak rozsáhlý úkol, jakým je právě začínající dobrodružství, jeho zkušenosti nestačí. Na bytosti, kterým žádná lidská zbraň neublíží, by byl krátký, a proto se bude muset naučit řadě magických dovedností. O těch se ale zmíníme až posléze.

Obecně vzato

Two Worlds
i Zdroj: Hrej.cz
Z pohledu hráče se bude vše odvíjet v proměnlivém prostředí, střídajícím first person a third person pohled. Hlavní postava i další případní partneři na cestách (ti hratelní) mají být údajně velmi realistický se chovajícími charaktery a z toho titulu se budou muset starat o plnění běžných každodenních úkonů. Ať už se bude jednat o přijímání potravy, spánek nebo jiné podobné činnosti. Je tedy logické, že se ignorace v této oblasti projeví negativně na jejich vlastnostech. Možná nijak drasticky, ale přece. Kupříkladu, bude-li hrdina opomíjet jídlo, začne mu pomalu ubývat zásoba HP. Nebude li dostatečně spát, projeví se ospalost menší aktivitou v boji či snížením účinků jím vyvolaných kouzel.

Silnou stránkou Two Worlds se má stát především singleplayer, jehož rozsáhlost, variabilní děj i alternativní zakončení slibují fanouškům RPG solidní herní zážitek. Důraz je přitom ve hře kladen zejména na boj a průzkum světa. Podstatným faktorem, ovlivňujícím hratelnost projektu, se má stát skutečnost, že hráč bude svým herním stylem a svými rozhodnutími v průběhu hry modelovat nejen nadcházející stěžejní situace, (tzn. volit mezi různými variantami vývoje vlastního příběhu), ale také události probíhající mimo jeho oblast působnosti (politické či ekonomické změny ve světovém měřítku).

Na rozhodnutí záleží

Akce, které hráč v roli hrdiny učiní, budou mít přímý dopad na bezprostředně následující události i vývoj věcí budoucích. V praxi to bude vypadat tak, že v rámci děje se kupříkladu setkáte se starým známým, který se dostal do problémů se skupinou, jež ho chce zabít. Rozhodnete-li se jej zachránit, pomůžete mu a on přežije, bude hrát v budoucím dění nějakou ze zásadních rolí. Pakliže se na něj vykašlete, přítele zabijí a místo jeho „budoucí role“ zaujme úplně jiná událost.

Two Worlds
i Zdroj: Hrej.cz

Investice do vzdělání se vyplatí

Každá z hratelných postav se bude moci vyučit v řadě dostupných dovedností, a to mimo jiné v závislosti na dosažených zkušenostech, získaných zpravidla v boji. V rámci dobrodružného putování se hrdina rozhodně neobejde bez pomoci spřízněných duší, zvláště pokud bude chtít zvýšit některé specifické dovednosti. Čas od času tak bude nucen vstoupit do některé z mnoha různých společenských frakcí, nazvěme je třeba spolky. Ale připojení se ke spolkům nebude vždy tak jednoduché, jako je tomu obvykle (volba ano – chci vstoupit, nebo ne – nechci vstoupit). Pro získání členství v těch exkluzivnějších bude muset hráč i řádně prozkoumávat oblasti, aby se o nich vůbec dozvěděl. Pracují totiž tajně a při běžném absolvování hry na ně ani nenarazíte.

Two Worlds
i Zdroj: Hrej.cz
Běžně to v RPG chodí tak, že vyberete li si z nabídky různých „povolání“ či kouzelnických směrů jeden konkrétní, je nejlepší se mu věnovat až do finále. Případná změna orientace se krutě nevyplatí, poněvadž současně s osvojením si nového stylu přijdete o již dosažené dovednosti stylu dosavadního. Two Worlds vám ale nabídne možnost měnit své dovednosti za jiné dle aktuální potřeby, například v závislosti na konkrétní sounáležitosti s některým ze spolků. Samozřejmě, že takové výsady nebudou zadarmo a jakýkoliv takto provedený zásah do dovednostních charakteristik hrdiny vás přijde na hezkou sumičku. Ale co by člověk nezaplatil za pořádné vzdělání, viďte?

Ačkoliv loajalita ke spolkům, jak je vidět, není žádnou nutností, tak se větší míra „zrádcovství“ nemusí vyplatit. Čas od času totiž budete potřebovat nakoupit nějaké ty chybějící věci a pokud v blízkém okolí nenaleznete neutrální půdu, ale pouze své „bývalé“ souputníky, mohou vám tito – kvůli dřívější zradě – naúčtovat za své zboží pěkně vysokou „cizineckou“ přirážku (zahraniční turisté v Praze by mohli vyprávět).

Magie a bojový systém

Pokud jde o magii, nebudete sbírat svitky, runy či cokoliv podobného, ale budete pracovat s jistou verzí kouzelnických karet. Ty získáte kupříkladu plněním questů, ale budete je moci i nakoupit anebo ukrást. Kombinováním různých karet budete moci vytvářet široké spektrum útočných i obranných kouzel, přičemž úroveň kouzlení bude vždy úměrná času věnovanému trénování daného typu magie. Čím lépe budete v daném typu magie vyškoleni, tím mocnější kouzla budete schopni sestavit (viz. další info).

Two Worlds
i Zdroj: Hrej.cz

Více než kvalit konkrétních hráčů (jejich rychlosti, postřehu atd.), by měl bojový systém Two Worlds využívat hodnot atributů, jimiž oplývají virtuální hrdinové. Samotná přesnost střelby tak například nebude pro boj tolik důležitá, jako zjišťování slabin nepřátel nebo využívání vhodných dovedností a odpovídající taktiky boje. Vyhýbání se obklíčení, překvapivé útoky, používání speciálních technik, to vše vás má vrhnout do víru boje a dokázat, že investované zkušenostní body nejsou ve výbavě vašeho hrdiny jen tak pro nic za nic.

Výzbroj, výstroj a multiplayer

Ani sebelépe vytrénovaný rek s haldou bojových dovedností a bojových zkušeností by nic nesvedl bez pořádné zbraně. Co se týče těch „zdejších“, tak jich bude na výběr docela slušná hromádka. Různé typy zbraní se přitom budou hodit na různé oponenty. Tak jako v reálu, i ve hře způsobíte mnohem více škody jezdci na koni pomocí kopí než běžným mečem.

Two Worlds
i Zdroj: Hrej.cz
Změna vzezření hrdiny s odkazem na jeho výstroj a výzbroj už dnes není nijak zvláštním jevem, takže tato vychytávka nikoho příliš nerozhodí. O něco více zajímavou je už možnost seberealizace hráčů na poli oděvního návrhářství. S ohledem na uživatelskou přívětivost navržený editor postav, který figuruje v multiplayer režimu, je důmyslným nástrojem s mnoha rozšiřujícími možnostmi. V tomto editoru bude možno vytvořit jak tělo bojovníka, včetně detailních rysů tváře, tak i jeho individuální výstroj či výzbroj.

O hře pro více hráčů toho zatím moc od tvůrců slyšet nebylo. Snad jen to, že se má týkat až osmi lidí a že v jeho rámci nebude oddělen deathmatch od kooperativní hry. Na hráči samotném bude, zda podstoupí hlavní, či náhodně vygenerované dobrodružství spolu se svými přáteli (jakoby kooperace), zda na ně zaútočí (jakoby deathmatch) anebo zda si s okolojdoucím pouze vymění nějaké to zboží.

Nejen pixel shader

Ačkoliv se v prvotních fázích projektu hodně uvažovalo o adaptaci herního enginu Earth II, použitého v RTS Earth 2150, potažmo enginu Earth III použitého v Earth 2160, tak byl nakonec pro účely Two Worlds vytvořen zcela nový herní engine, korespondující mnohem lépe s next gen grafickými procesory, vícejádrovými CPU a obdobnými hardwarovými novinkami. Jelikož lze pokročilé metody zpracování obrazu dostatečně posoudit už z dnes dostupných ukázek a hratelných presentací, tak se dá ve finální verzi podloženě očekávat velmi dobré grafické provedení, které si nezadá nejenom se současnými špičkami v RPG žánru.

Two Worlds
i Zdroj: Hrej.cz

Na závěr

Zajímavý soubojový systém, více než sedm desítek kouzel, přes třicet speciálních dovedností a stovky různých zbraní, to už by mělo z každé konfrontace s nepřítelem vytvořit dostatečně zábavnou záležitost. Připočítáme-li k poutavé akční složce rozsáhlý a nelineární příběh a také velmi slibné audiovizuální zpracování, vychází nám z toho kandidát na povedené RPG, kterému by se nemusela vyhnout nominace na RPG roku 2007. To už bych však moc předbíhal. Zvlášť, když si na hru budete, díky nedávnému posunu termínu vydání, muset počkat až do května tohoto roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama