The City of Metronome díky grantu zpět ve vývoji
Unikátní koncept spočívající v manipulaci prostředí pomocí zvuku, který byl základem vizuálně i stylově zajímavé akční adventure The City of Metronome nakonec v propadlišti dějin neskončí. Možná bychom měli z opatrnosti říci možná neskončí, ale znáte to, někdy člověka popadne bez varování taková vlna euforie, až by snad věřil rodičovským báchorkám o tom, že dárky nosí Ježíšek a ne jejich peněženka.
První zmínka (doprovázená vydáním obrázků a traileru) o The City of Metronome od nezávislého švédského týmu Tarsier Studios padla na E3 2005, čili před více než dvěma roky. Jak to obvykle chodí, nebylo v dalších měsících o hře ani vidu ani slechu, což se dá obvykle vysvětlit dvěma způsoby. Buď se na hře tak intenzivně pracuje, že na vykecávání s novináři není čas, nebo se naopak na hře vůbec nepracuje a čeká se, až prostě veřejnost zapomene.
Bohužel v případě The City of Metronome došlo na druhou variantu, jak jsme se prostřednictvím rozhovoru pro PSU dozvěděli letos v dubnu. Podle tehdejších slov designéra Björna Sunessona skončil vývoj The City of Metronome už někdy v roce 2006, protože o hru neprojevil zájem žádný vydavatel. Lidé z Tarsier Studios se tedy rozhodli nabrat zkušenosti na jiných projektech, aby se pak mohli ke konceptům z The City of Metronome jednou v budoucnu - možná - vrátit. Snad ani sami vývojáři ještě v dubnu netušili, jak rychle se vývoj The City of Metronome opět rozjede. Prostě, že k tomu dojde ještě letos. No vida a stalo se.
The City of Metronome totiž, společně s dalšími osmi projekty jiných týmů, obdržel grant od neziskové organizace Nordic Game Program, která se s pomocí vládních peněz zamřežuje na podporu nezávislých skandinávských vývojářů. Zmíněným osmi projektům bylo dohromady přiděleno přes 335 tisíc Euro, přičemž celých 80 500 Euro dostali právě tvůrci z týmu Tarsier, aby znovu vzali do rukou nástroje, nastartovali mašiny a pustili se do dalšího vývoje The City of Metronome.
Logicky v tuto chvíli žádné další informace k dispozici nejsou, natožpak něco konkrétního o hře (snad platí původní info, ale kdo ví). Vývoj však běží a to je hlavní. Navíc můžeme mít radost mi „novináři“ i vy hráči z toho, že jedním z důvodů, proč dostali Tarsieři peníze zrovna na The City of Metronome, je nebývalý pozitivní ohlas, který hra po svém představení vyvolala. Vidíte, občas má přeci jenom cenu nedržet klapačku, ale naopak dát pěkně z plných plic najevo svůj názor. Tak.