Starfield vás nenechá nepřerušeně přelétat mezi planetou a vesmírem. „Není to zase tak důležité,“ vysvětluje Todd Howard
i Zdroj: Bethesda / Microsoft
Starfield Novinka Starfield vás nenechá nepřerušeně přelétat mezi planetou a vesmírem. „Není to zase tak důležité,“ vysvětluje Todd Howard

Starfield vás nenechá nepřerušeně přelétat mezi planetou a vesmírem. „Není to zase tak důležité,“ vysvětluje Todd Howard

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

15. 6. 2022 16:55

V rozhovoru pro IGN se redaktoři magazínu Todda Howarda zeptali na jeho filozofii „říkat hráčům ano“ a zda to znamená, že se pokusili zakomponovat každý nápad, který pro hru měli. Howard vysvětlil, že zatímco taková filozofie byla klíčová pro věci, jako je procedurální generování, odmítl ji připustit tam, kde to nebylo zásadní. Jako příklad rozhodnutí, které v týmu po zvážení neprošlo, uvedl možnost nepřerušeně cestovat mezi planetami a jejich okolím.

Reklama

  • Starfield neumožní bez přerušení přistát na planetě nebo ji opustit
  • Tým vývojářů neshledal, že jde o kritickou funkci zlepšující kvalitu hry

Po odhalení Starfieldu mnozí (možná i oprávněně) poukazovali na to, jak je hra podobná No Man's Sky, a to především v rámci procedurální generace a těžení surovin. Bezproblémové přistání na planetě sehrávalo nicméně u No Man's Sky důležitou roli, neboť poskytovalo představu vesmíru jako jednoho soudržného prostoru. Bylo tedy pochopitelné, že i na bedra Bethesdy brzy přistane dotaz, jestli Starfield umožňuje něco podobného. Howard však 

Můžete letět lodí přímo dolů na planetu?‘ zní otázka fanoušků, kterou si pokládá sám Todd Howard. „Ne. Na začátku jsme se rozhodli, že na povrchu planet bude jen jedna realita, a když jste ve vesmíru, bude to realita jiná,“ odpovídá.

Jak dále totiž návrhář popisuje, ačkoli by hráči plynulý sestup na planetu ocenili, čas strávený realizací by prý nenabídl pozvednutí zážitku, které by tým očekával. „Pokud se snažíte trávit hodně času tvorbou něčeho, jako je meziprostor [mezi planetou a vesmírem], trávíte spoustu času tím, co pro hráče není v zásadě tak důležité," míní Howard. „Takže než toto, raději se ujistěme, že vše bude úžasné, když jste na povrchu i ve vesmíru, a aby obě tyto reality vypadaly a hrály se tak dobře, jak jen mohou,doplňuje vývojář.

Bethesda potvrdila, že hlavní protagonista Starfieldu nemluví. Dialogy využívají first-person kameru
i Zdroj: Microsoft

Bethesda potvrdila, že hlavní protagonista Starfieldu nemluví. Dialogy využívají first-person kameru

Bethesda si pro nedělní showcase připravila vydatnou ukázku ze Starfieldu, záběry se zaměřovaly na průzkum prostředí,…

14. 6. 2022 09:00
1

Starfield jako takový nabídne podle prvních uveřejněných záběrů vše od bojů ve vesmíru přes prozkoumávání biomů až po stavění osad. Ve hře existuje asi tisíc planet, přičemž na jejich rozesetí bylo využito okolo sta hvězdných systémů. Jak bylo navíc uvedeno, Starfield obsahuje taktéž vůbec nejvíce ručně vytvářeného obsahu ze všech her od Bethesdy. Podle odhadů Todda Howarda je titul asi o 20 % větší než předchozí hry studia, a to s hlavní linkou o délce 30 až 40 hodin a 200 tisíci řádky dialogů. Cílem podle něj bylo převážně to, aby měl Starfield, stejně jako jeho předchůdci, dlouho životnost a hráče zabavil.

„Zjistili jsme, že lidé hrají naše hry opravdu, ale opravdu dlouho. Stále hrají Skyrim, ač ne 10 let vkuse, ale nechají ho a vrátí se, když mají nový obsah. Určitě pro tuto hru uděláme další obsah, přičemž milujeme i naši moderskou komunitu. Vlastně si myslíme, že tato hra bude pro naši komunitu moderů snem i proto, kolik toho mohou udělat,“ dodal Howard.

Ve stejném rozhovoru Howard také prozradil, že Fallout 5 bude další velkou hrou, na kterou se studio vrhne po dokončení Starfieldu a The Elder Scrolls 6.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama