Sovereign Symphony Článek Sovereign Symphony

Sovereign Symphony

taltos

taltos

2
Reklama

Příběh Sovereign Symphony začíná již v roce 2000, kdy se parta tureckých herních vývojářů chytila nápadu, že vytvoří hru, která konečně prorazí i přes hranice jejich rodné země. Volba žánru proběhla poměrně hladce a na plné čáře vyhrálo RPG. Jenže tvůrci se nechtěli spokojit jen s dalším tuctovým dobrodružstvím ze světa elfů, goblinů, orků a trpaslíků. Rozhodli se, že všechny známé systémy, rasy i historii zahodí do koše a začnou od začátku. Posledních šest let tak vznikal jeden z největších herních světů se svou historií, unikátními rasami, ale i vegetací a rozdílnými kulturami. Vítejte do kouzelného světa Céiron.

Poznáváme Turecko

Sovereign Symphony
i Zdroj: Hrej.cz
Svět Céiron by podle prohlášení autorů měl dosahovat velikosti celé Asie (těžko říct, jak si to představit) a naleznete v něm kultury a protivníky, se kterými jste se ještě nesetkali. Již 23 unikátních ras bezesporu stojí za notnou dávku pozornosti a když se k tomu ještě přidá rozdílný a značně netradiční arzenál, vznikne kombinace, které budete jen těžko odolávat.

Sovereign Symphony opouští i tak zažitou věc, jakou je magie a z ní vznikající kouzla. Světem Céiron žádná magie neproudí a místo ní se na každém kroku setkáte se silou atrón. Pomocí ní můžete ovládat prakticky každý kousek rozsáhlého světa a mimo jiné ovlivňuje i rovnováhu všech národů. Rasy se totiž v názoru na využívání kouzel vydaly každá trochu jiným směrem, takže celá populace se dá jednoduše rozdělit na dvě skupiny. Na ty, kteří používají kouzelné síly (Power Prodigy Philosophy), a na ty, kteří je naopak ignorují a obávají se jejich účinků (Torment Prodigies). Druzí jmenovaní se pak kvůli názorům, že atrón náleží pouze božstvu a smrtelníci by neměli zneužívat jeho veliké moci, dostali do vyhnanství. Tyto dvě základní skupiny se pak nadále rozdělují na sedm velkých národů, které mezi sebou mají velmi rozdílné vztahy.

Meč, štít a samopal

Kouzlo Sovereign Symphony vězí v jeho různorodosti a nedotčenosti zahraničním masovým trhem. Málokdo z hráčů, se kdy mohl setkat s tureckou kulturou, z které autoři při tvorbě hry bohatě čerpali. Kromě zřícenin různých chrámů byste se měli ve hře setkat i s futuristickými strukturami různých budov a historických objektů. Tomu nahrává i různorodost arzenálu, ve kterém se objeví jak různé druhy kouzelných, atrónských chladných zbraní (meče, šavle, sekery, štíty, brnění…), tak i pušky a jiné rychlopalné zbraně. Už začínáte označení „retro-futuristické RPG“ rozumět?

Sovereign Symphony
i Zdroj: Hrej.cz

Sami tvůrci mluví o RPG s velkým důrazem na strategii. Ta bude ve hře přítomna množstvím různých možností, taktik a ovládáním více hrdinů (což sice nebylo potvrzeno, ale z několika náznaků a obrázků tato informace plyne). Takže žádné další klikací závody a šílenství okolo sbírání předmětů. Promyšlený postup, využívání sil atrónu a týmová spolupráce bude tím správným receptem na úspěch. Díky atrónu byste měli mít možnost pohnout téměř s jakýmkoliv objektem přítomným ve hře a není vyloučená ani levitace předmětů, případně zkratky skrz stěny katakomb.

Jedním hráčem zábava nekončí

Sovereign Symphony
i Zdroj: Hrej.cz
Multiplayer by měl přinést také spoustu zajímavých herních okamžiků. Pokud budete moci v singleplayeru přijít do města, začít trénovat svou postavu na cvičišti, nebo se jen vydat do bojové arény a tam proti někomu vybojovat peníze, ve hře více hráčů se zase budete moci zúčastnit obrovských bitev na otevřených polích s desítkami hráčů na každé straně. Navíc nebudou chybět ani unikátní dobývací stroje, díky kterým budete moci prolomit obranu hradu. Autoři také slibují velkou podporu po vydání hry a uvolnění zjednodušené verze editoru map.

Sovereign Symphony využívá grafického enginu Gamebryo, který jsme měli možnost vidět v akci například u špičkového Oblivionu nebo Civilizace 4. Ani fyzikální model by neměl zůstat pozadu a tvůrci mají licenci na Ageia PhysX, takže zmiňované pohybování s libovolnými objekty vypadá opravdu reálně. Kromě tohoto základu bude hra využívat několik vedlejších technologií, jakou je například Speedtree, umožňující reálné vykreslení přírody včetně přesných pohybů a vlnění ve větru. Na umělé inteligenci pracují autoři osobně, tak uvidíme, jestli se ze strany nepřátel dočkáme více aktivity než jednoduché nabíhání pod váš meč, nůž či samopal.

Tento rok se nedočkáme

Mezi rasami najdeme brutální, krvechtivé Sai-Jeva, hromotluky Tjony, či slizké a tiché Auriony, žijící v bažinách. Tři příklady ilustrují rozdílnost všech zúčastněných ras a můžete se těšit na různé spiklenecké taktiky proti jiným národům a historická fakta ohledně nesnášenlivosti či naopak spřízněnosti jednotlivých skupin obyvatel Céironu.

Sovereign Symphony
i Zdroj: Hrej.cz

Datum vydání na PC nebylo ještě upřesněno, ale v oficiálních informacích je uveden první čtvrtrok příštího roku. Autoři plánují na začátku zimy vypustit hratelnou demoverzi, po jejímž vydání se objeví více konkrétních informací ohledně ovládání, boje i vylepšování hrdinů. Po vydání hry na PC mají tvůrci v plánu rozšíření titulu i na Xbox 360 a PS3. Zatím jim to kvůli neudělení licence od Microsoftu a Sony nebylo umožněno, tak jen za ně doufejme, že se všechny jejich velkolepé plány stanou již brzy skutečností.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama