Různá měřítka, rozmanité žánry. Šéf PlayStation Studios nastínil strategii ohledně live-service her
Velké vydavatelské domy i nadále vykazují slabost pro live-service model, příkladem může být společnost Sony, která do něj pumpuje nemalé peníze v rámci několika projektů. Tuto strategii nyní přibližuje Hermen Hulst.
- Live-service model je podle Hermena Hulsta složitější, než se na první pohled může zdát
- Na základě tohoto modelu vznikají v Sony tituly různých měřítek a žánrů
Šéf PlayStation Studios se na toto téma rozpovídal v rozhovoru pro magazín GameIndustry.biz. Především se snažil zdůraznit, že se pod pojmem “live-service” může skrývat mnoho významů.
“Je zde jisté nebezpečí, které vyplývá z toho, že označení ‘live-service’ používáme jako obecný termín - jako kdyby šlo o jeden žánr, nebo dokonce byznys model. PlayStation Studios pracují na rozmanitých hrách, které mohou být označeny jako live-service,” řekl s tím, že se od sebe často liší v měřítku, žánru, ale i v plánech ohledně způsobu distribuce hráčům. “Zároveň vytváříme hry pro různá publika. Vzhledem k naší historii jsem si jistý, že se nám daří stavět světy a příběhy, které fanoušci PlayStationu milují.”
Hulst také zmínil, že si moc dobře uvědomuje, jaká je na trhu v této oblasti konkurence. To je i důvod, proč Sony hodně dbá na kvalitu produkovaných her.
Společnost Sony v posledních letech učinila hned několik akvizic, jejichž cílem bylo zajistit talentované týmy se zkušenostmi v této oblasti. Šlo například o studia Bungie, Haven a naposledy o Firewalk. Začátkem minulého roku bylo oznámeno, že PlayStation Studios do března roku 2026 vyprodukují minimálně deset live-service titulů.