Různá měřítka, rozmanité žánry. Šéf PlayStation Studios nastínil strategii ohledně live-service her
i Zdroj: Sony
Novinka Různá měřítka, rozmanité žánry. Šéf PlayStation Studios nastínil strategii ohledně live-service her

Různá měřítka, rozmanité žánry. Šéf PlayStation Studios nastínil strategii ohledně live-service her

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

Velké vydavatelské domy i nadále vykazují slabost pro live-service model, příkladem může být společnost Sony, která do něj pumpuje nemalé peníze v rámci několika projektů. Tuto strategii nyní přibližuje Hermen Hulst.

Reklama


  • Live-service model je podle Hermena Hulsta složitější, než se na první pohled může zdát
  • Na základě tohoto modelu vznikají v Sony tituly různých měřítek a žánrů

Šéf PlayStation Studios se na toto téma rozpovídal v rozhovoru pro magazín GameIndustry.biz. Především se snažil zdůraznit, že se pod pojmem “live-service” může skrývat mnoho významů.

Sony si od Bungie slibuje zejména know-how, plánuje vytvářet velké multiplatformní, live-service hry
i Zdroj: Hrej.cz

Sony si od Bungie slibuje zejména know-how, plánuje vytvářet velké multiplatformní, live-service hry

Včerejší oznámená akvizice studia Bungie jen dovršila už tak nabitý leden, který tradičně patřil mezi nejnudnější herní měsíce roku. Bohužel letos bude těžké jej překonat – jak například upozorňuje herní analytik Daniel Ahmad, hodnota veřejně oznámených akvizic za rok 2021 činila 85 miliard dolarů, což je méně než za uplynulý měsíc.

“Je zde jisté nebezpečí, které vyplývá z toho, že označení ‘live-service’ používáme jako obecný termín - jako kdyby šlo o jeden žánr, nebo dokonce byznys model. PlayStation Studios pracují na rozmanitých hrách, které mohou být označeny jako live-service,” řekl s tím, že se od sebe často liší v měřítku, žánru, ale i v plánech ohledně způsobu distribuce hráčům. “Zároveň vytváříme hry pro různá publika. Vzhledem k naší historii jsem si jistý, že se nám daří stavět světy a příběhy, které fanoušci PlayStationu milují.”

Hulst také zmínil, že si moc dobře uvědomuje, jaká je na trhu v této oblasti konkurence. To je i důvod, proč Sony hodně dbá na kvalitu produkovaných her.

Společnost Sony v posledních letech učinila hned několik akvizic, jejichž cílem bylo zajistit talentované týmy se zkušenostmi v této oblasti. Šlo například o studia Bungie, Haven a naposledy o Firewalk. Začátkem minulého roku bylo oznámeno, že PlayStation Studios do března roku 2026 vyprodukují minimálně deset live-service titulů.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama