Echochrome II Článek PS3 mix: ponožky a zombíci

PS3 mix: ponožky a zombíci

Maggot

Maggot

20. 1. 2011 23:37 3
Reklama

S příchodem nového roku se na digitálních obchodech herních konzolí začalo rojit nepříjemné množství zajímavých titulů, které klamou tělem. Zrekapitulujme si to nejlepší, co se v poslední době objevilo na PlayStation Store. Že je v jednoduchosti síla? V dnešní, silně industriální, době už to není tak úplně pravda, ale stále lze s přimhouřenýma očima, včetně těch kuřích, říci, že výjimka potvrzuje pravidlo.

Dead Nation

Cena: 350 Kč

V dobách, kdy je vám přítelem pouze kužel světla vycházející z ruční svítilny, si člověk rychle rozmyslí návštěvu centra města. Dead Nation je čerstvou top-down akcí od studia Housemarque, které stálo za hitem SuperStardust HD, přičemž obě hry sdílí nejeden koncepční prvek. Svět se v Dead Nation zastavil. Zastavil se tak moc, že se spíše vrací tam, kde začal. Fiktivní svět se změnil v jedno velké tratoliště krve, plné potácejících se stvoření, která jdou jen a jen po vašem krku. Doprovodný příběh a možnost hraní za dvě postavy berte spíš jako nutnost, jelikož ani jedno nemá valný význam na vašem postupu ve hře či emocionálních pochodech. Jakmile se ovšem chopíte zbraně a vyrazíte do zamořených ulic, zjistíte, že k úspěchu opravdu stačí pouze čistá hratelnost, která je, co si budeme povídat, u všech her podobného ražení téměř identická. Ani Dead Nation nepřináší nic nového, naopak balí vše, co známe, do jednoho velkého, krví promočeného balíku, který se prostě dobře hraje.

Projdete se po hlavní třídě, zastřílíte si před policejní stanicí, posekáte oživlou trávu v parku, nebo prostě vyložíte náklad na nádraží a vše následně převezete z přístavu do přístavu. Prostředí se mění často, jeho design je bohužel jednotvárný, čemuž pomáhá i nekonečná tma a mlha valící se na vás ze všech stran. Mlha je ovšem to nejmenší. Zástupy oživlých mrtvých jsou opravdu enormní, k čemuž byl speciálně uzpůsoben i samotný engine hry. Zabíjení nepřináší jen uspokojení, ale také body, za které si lze nakoupit nové zbraně a vylepšení těch stávajících. Po úrovních jsou také roztroušeny tajné bedny, jejichž sběrem odemykáte nové vybavení a tisíce orbů, sloužících k výše zmíněným účelům. Nelze opomenout i působivé světelné efekty, na kterých je hra v mnohých částech stavěna. Skvěle vypadají stíny chodících krvežíznivců, což ve výsledku působí jako scény z filmu 28 Days Later. Hra si navíc pro družné hráče připravila možnost hrát kampaň ve dvou lidech, jak po síti, tak v lokální kooperaci. Zamrzí snad jen absence hlasové komunikace, která je v mnoha případech téměř nutností. Dead Nation možná není ztělesněním originality, ale rozhodně se perfektně hraje. Vítejte v Romerových snech.

Hodnocení: 8 / 10

Eat Them!

Cena: 215 Kč

Abychom příliš neodbočili od tématu, vezměme to přes další apokalyptickou novinku zvanou Eat Them!, ve které se tentokrát podíváme na celou situaci hezky z druhé strany. Být ten kladný je mnohdy nuda, tudíž se tentokrát vrhneme do kůže obřích příšer, za které zterorizujeme nejedno město. Jde o tohle - jako nefalšovaný vědátor vytvoříte obří příšeru, pomocí které osvobodíte vězně, vykradete pár bank a ochráníte ty nepřizpůsobivé, přičemž vám během tohoto cyklu jde po krku armáda. Kampaň se dělí hned na několik kapitol, ve kterých si užijete úkoly založené na čisté destrukci, závodech nebo přežití. Což zní opravdu zábavně… „Hej, já rád ničim!“ Opravdu tomu tak je, ale pouze na samotném začátku hry, kdy objevujete taje absolutní destrukce a anihilace měst. Po první třetině hry zjistíte, že se točíte v začarovaném kruhu, který oslňuje možná svou myšlenkou, nikoliv provedením.

Možnosti editace vlastní postavy jsou opravdu rozsáhlé. Rozsáhlý je výběr jednotlivých částí těla, které můžete napasovat na svůj charakter, čímž není problém vytvořit širokou paletu vcelku zajímavých a rozdílných kreací. V akci si pak musíte dávat pozor na hladinu energie, tudíž je potřeba konzumovat kolemjdoucí, abyste vyrovnali hladinu cukru v krvi. Hru nejvíc zachraňuje lokální multiplayer pro 4 hráče, kdy lze plnit úkoly v kampani společně. Což funguje dobře v klasických úkolech, kde jde o ničení. V závodech se totiž obrazovka rozdělí na jednotlivé části pro každého hráče a kamera ještě více zcitliví, což dělá z hraní vcelku nepříjemný kolotoč. Eat Them! představuje novodobého zástupce klasik typu Rampage, bohužel nepředstavuje nikterak záživný kus, na který byste s láskou vzpomínali.

Hodnocení: 5 / 10

echochrome ii

Cena: 350 Kč

Tituly echochrome a echoshift se pyšní určitou aurou nedotknutelnosti, co se požadované minimální mozkové aktivity týká. Sony před několika lety uvedla na trh tyto dvě logické hříčky, přičemž před Vánoci učinila další, leč milosrdnější, krok k deformaci našich moderních mozkoven. Tentokrát navíc s využitím PlayStation Move. Přesně tak, echochrome ii využívá pohybové ovládání k řešení hádanek, které se přesunuly od deskriptivního řešení rafinovaných úrovní k hrátkám se světlem. Vaším svěřencem je bezejmenný stín, který musíte dostat z bodu A, do bodu B. Předdefinované bloky osvětlujete baterií, interpretovanou skrze Move, což vytváří na ploše za nimi stínové divadlo, které slouží jako hlavní herní plocha. Osvětlením kostek z jiných úhlů docílíte změny stavby výsledného stínového efektu a pomocí takovýchto manipulací je potřeba dostat hlavní postavu do cíle, který není vždy jednoznačně vidět.

Obtížnost je opravdu přívětivá už jen z toho důvodu, že téměř vše lze vyřešit formou pokus-omyl. Což je určitě pozitivní fakt pro ty z nás, kteří nehodlají u her tolik přemýšlet a méně pozitivní pro ty, kteří oceňovali mnohdy drsné levely v první hře. Move v tomto případě funguje opravdu dobře a zároveň jednoduše, jelikož není potřeba šermovat před televizorem jako opilý beefeater. Bonusem budiž i možnost vytvářet vlastní úrovně, do nichž lze zasadit všechny prvky, na které jste narazili v hlavní lince, od obyčejných bloků po míče sloužící jako trampolíny a teleporty. Kampaň možná nepatří mezi ty nejdelší, což je kompenzováno dalšími režimy, jako je postupné obarvování úrovně, nebo sbírání ztracených stínů. Přesun k méně náročné hratelnosti určitě není na škodu, ale rozhodně by to chtělo více motivačních prvků, proč se vlastně snažit úrovně dojet co nejrychleji.

Hodnocení: 8 / 10

Sackboy's Prehistoric Moves

Cena: 160 Kč

Flashback nejslavnější ponožky světa aneb odvar LittleBigPlanet v podání technického dema, určeného čistě pro PlayStation Move a 2-5 hráčů. Stejně jako LBP, i tento titul se prezentuje coby hopsačka viděná z boku, založená na manipulaci s okolím a jednoduchých hrátkách s fyzikou. Očekávejte celkem sedm úrovní, tematicky se odehrávajících v pravěké říši panovačného T-Rexe. Jako hlavní hráč se chopíte pohybového ovladače, kterým lze ovládat pouze růžově označené předměty v nepříliš nápaditých úrovních, zatímco ostatní kolegové slouží jako podpůrné jednotky. Potíž je ta, že hru lze hrát pouze na jedné konzoli, přičemž není problém SPM dojet do čtyřiceti minut. Počty vám určitě jdou, takže sami pravděpodobně dojdete k výsledku, že se nejedná o hříčku, kterou byste museli nutně mít. Ostatně, jak vývojáři sami předesílají, Sackboy’s Prehistoric Moves slouží jako benchmark pro integraci pohybového ovládání do LittleBigPlanet. Tudíž by pravděpodobně nebyl problém těchto pár levelů zařadit do prvního LBP, se kterým hra sdílí i engine a celou ideu. To celé by šlo samozřejmě bezplatně. Move nicméně funguje dobře, avšak v některých chvílích dosti rozpačitě.

Hodnocení: 5 / 10

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama