Nový Mass Effect má zanevřít na otevřený svět. Vývojáři se prý inspirují původní trilogií
Není žádné tajemství, že BioWare v současnosti soustředí na dodělání nového Dragon Age. Už dříve zaznívaly početné zvěsti, že studio mělo odklonilo pro dodělaní hry četné síly i od nového Mass Effectu, kdy nyní slyšíme, že jisté změny potkají i tuto sci-fi sérii.
- Pokračování Mass Effectu může podle nové spekulace nabídnout vrátit značku do lineárnějšího prostředí
- S informací přišel Jez Corden z magazínu Windows Central
Změny, o kterých se nyní mluví ve spojení s Mass Effectem, jsou stejného nebo podobného rázu, jaké už dlouhodobě tlačí Ubisoft u Assassin's Creed Mirage, tj. boj o identitu série, která se od svého já odklonila. Jedná se o to, že by BioWare, stejně jako Ubisoft, údajně mohlo chystat návrat ke kořenům slavné trilogie, kdy by zdůraznilo ducha značky i skrze zpracování světa. Touto změnou se tu myslí hlavně to, že by tým mohl možná zanevřít na open-world strukturu Andromedy, kdy by nová hra byla více sevřená.
Pro připomínku tu uvádíme, jak se to s posledním dílem bylo, uvažujeme-li celou sérii jako celek. Andromeda byla totiž v lecčem jiná, nicméně nejvíce odlišností najdeme právě v designu. Vůbec poprvé nabídla plně otevřený svět (resp. herní světy), což nebylo vnímáno jako pozitivum, ale spíš negativum kvůli jinak ploché herní náplni.
Nejnovější díl série, který je zatím v předprodukční fázi, by se měl však tohoto přístupu vyvarovat a být opět lineárnější. Tuto spekulaci přinesl v nejnovějším podcastu The Xbox Two novinář Jez Corden, který jinak působí na Windows Central. S odkazem na své anonymní zdroje v diskuzi ke Starfieldu uvedl, že u některých sérií – jako právě u Mass Effectu – nastává, že by si letití fanoušci nepřáli nic jiného, než aby se studio vrátilo ke kořenům... a to se podle něj u BioWare možná i děje.
„Slyšel jsem, že nový Mass Effect opouští otevřený svět a vrací se ke klasickému formátu,“ uvedl Corden. „Nevím, jestli je to stoprocentně přesné, ale je to další z fám oboru.
Klasický formát, o kterém takto nepříliš určitě hovoří, je možné nejspíše chápat jako styl prvních tří dílů, které se odehrávaly v rámci více polootevřených hubů. Zatímco u každého dílu (včetně Andromedy) totiž platilo, že hráči mohli projít hlavní i vedlejší mise vlastním tempem, jen světy trilogie daly i pocit, že jsou současně otevřené, ale i lineární.
Andromeda toho už nevyužila a s otevřením celých planet na to před 6 lety taktéž doplatila. Na její náplni bylo nejen v tomto ohledu patrné, že BioWare s odchodem klíčových vývojářů poněkud ztratilo dojem, co dělalo sérii tím, jímž v očích hráčů byla, a v závislosti na tom, koho se zeptáte, byl právě open-world jeden z důvodů, proč nakonec nedostihla své předchůdce.