Nový Mass Effect má zanevřít na otevřený svět. Vývojáři se prý inspirují původní trilogií
i Zdroj: BioWare / Electronic Arts
Mass Effect 4 Novinka Nový Mass Effect má zanevřít na otevřený svět. Vývojáři se prý inspirují původní trilogií

Nový Mass Effect má zanevřít na otevřený svět. Vývojáři se prý inspirují původní trilogií

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

10. 9. 2023 11:15 1

Není žádné tajemství, že BioWare v současnosti soustředí na dodělání nového Dragon Age. Už dříve zaznívaly početné zvěsti, že studio mělo odklonilo pro dodělaní hry četné síly i od nového Mass Effectu, kdy nyní slyšíme, že jisté změny potkají i tuto sci-fi sérii.

Reklama

  • Pokračování Mass Effectu může podle nové spekulace nabídnout vrátit značku do lineárnějšího prostředí
  • S informací přišel Jez Corden z magazínu Windows Central

Změny, o kterých se nyní mluví ve spojení s Mass Effectem, jsou stejného nebo podobného rázu, jaké už dlouhodobě tlačí Ubisoft u Assassin's Creed Mirage, tj. boj o identitu série, která se od svého já odklonila. Jedná se o to, že by BioWare, stejně jako Ubisoft, údajně mohlo chystat návrat ke kořenům slavné trilogie, kdy by zdůraznilo ducha značky i skrze zpracování světa. Touto změnou se tu myslí hlavně to, že by tým mohl možná zanevřít na open-world strukturu Andromedy, kdy by nová hra byla více sevřená.

Pro připomínku tu uvádíme, jak se to s posledním dílem bylo, uvažujeme-li celou sérii jako celek. Andromeda byla totiž v lecčem jiná, nicméně nejvíce odlišností najdeme právě v designu. Vůbec poprvé nabídla plně otevřený svět (resp. herní světy), což nebylo vnímáno jako pozitivum, ale spíš negativum kvůli jinak ploché herní náplni.

Nejnovější díl série, který je zatím v předprodukční fázi, by se měl však tohoto přístupu vyvarovat a být opět lineárnější. Tuto spekulaci přinesl v nejnovějším podcastu The Xbox Two novinář Jez Corden, který jinak působí na Windows Central. S odkazem na své anonymní zdroje v diskuzi ke Starfieldu uvedl, že u některých sérií – jako právě u Mass Effectu – nastává, že by si letití fanoušci nepřáli nic jiného, než aby se studio vrátilo ke kořenům... a to se podle něj u BioWare možná i děje.

„Slyšel jsem, že nový Mass Effect opouští otevřený svět a vrací se ke klasickému formátu,“ uvedl Corden. „Nevím, jestli je to stoprocentně přesné, ale je to další z fám oboru.

Klasický formát, o kterém takto nepříliš určitě hovoří, je možné nejspíše chápat jako styl prvních tří dílů, které se odehrávaly v rámci více polootevřených hubů. Zatímco u každého dílu (včetně Andromedy) totiž platilo, že hráči mohli projít hlavní i vedlejší mise vlastním tempem, jen světy trilogie daly i pocit, že jsou současně otevřené, ale i lineární. 

Andromeda toho už nevyužila a s otevřením celých planet na to před 6 lety taktéž doplatila. Na její náplni bylo nejen v tomto ohledu patrné, že BioWare s odchodem klíčových vývojářů poněkud ztratilo dojem, co dělalo sérii tím, jímž v očích hráčů byla, a v závislosti na tom, koho se zeptáte, byl právě open-world jeden z důvodů, proč nakonec nedostihla své předchůdce.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama