Ředitel vývoje Mass Effect: Andromeda je přesvědčen, že by bylo pokračování mnohem lepší
Studio BioWare se po velmi úspěšných letech dostalo na scestí a na poslední dva vydané tituly rozhodně nevzpomíná v dobrém. Velmi hojně se diskutovalo o neúspěchu multiplayerové akce Anthem, zásadní propad ale přišel už s Mass Effect: Andromeda. Studio nyní pracuje na pokračováních Dragon Age i Mass Effectu a Andromeda zřejmě zůstane nepovedeným experimentem, ředitel vývoje by to ale rád změnil.
- Ředitel vývoje Mass Effect: Andromeda v rozhovoru prohlásil, že by byl druhý díl určitě mnohem lepší a napravoval zásadní chyby
- Mrzí ho, že nedostal možnost vyvinout pokračování
Kreativní ředitel Mac Walters v rozhovoru pro Eurogamer zavzpomínal na svou práci na Andromeda a vyjádřil zklamání, že nedostal šanci vytvořit pokračování. Podle jeho slov by byl druhý díl podstatně lepší a poukázal na kvalitativní skok mezi prvním a druhým dílem původní trilogie Mass Effect. Ostatně i na nich se jako scenárista podílel.
"U Mass Effectu jsme pravděpodobně spoustu věcí neudělali správně, ale pak jsme měli možnost ve dvojce zdokonalovat a vylepšovat a ve trojce jsme už měli v ruce perfektní mechanismy. S větším časovým odstupem můžu říct, že i Anthem směřoval k něčemu, co bylo vlastně docela unikátní a zajímavé a mělo opravdu velký potenciál se v herním prostoru prosadit, ale potřeboval spoustu času na dosažení těchto cílů," zamýšlí se Walters. Podle jeho názoru by druhá Andromeda napravila všechny nedostatky jedničky.
Ta byla kritizována především pro neuspokojivý příběh se špatnou gradací, nezajímavé vedlejší postavy, generický design lokací a především velmi zásadní technické chyby. Na druhou stranu byla vyzdvihována obecná kvalita grafiky, zábavný soubojový systém nebo pohledné planety. Vývoj Andromedy nevedli autoři původní trilogie z Edmontonu, ale nová pobočka v Montrealu. V Edmontonu se místo toho pracovalo na zmíněném Anthemu.
V současnosti BioWare dotahuje čtvrtý díl Dragon Age s podtitulem Dreadwolf.