Kvůli Redfallu údajně odešlo až 70 % původních autorů Prey. Projekt byl od začátku problémový
i Zdroj: Arkane Studios / Bethesda
Redfall Novinka Kvůli Redfallu údajně odešlo až 70 % původních autorů Prey. Projekt byl od začátku problémový

Kvůli Redfallu údajně odešlo až 70 % původních autorů Prey. Projekt byl od začátku problémový

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

1. 6. 2023 18:41 1

Redfall ještě donedávna platil za opticky nejnepovedenější hru letošního roku. Jeho štafetu sice přebral velmi špatně přijatý The Lord of the Rings: Gollum, dozvuky mizerného přijetí u kritiků i fanoušků ale budou ve studiu Arkane znít dlouho. Agentura Bloomberg nyní přinesla informace podle kterých byl projekt v dost vážných problémech od samotného začátku vývoje.

Reklama

  • Bloomberg získal informace o vývoji Redfallu
  • Hra podle něj byla v problémech od začátku
  • Ze studia odešlo přes 70 % původních vývojářů, noví přicházeli se zájmem o singleplayerovou hru, ne kooperativní střílečku

Zajímavá je především informace, že mělo pobočku studia v Austinu během vývojového cyklu z různých důvodů opustit až 70 % původních vývojářů akce Prey. Samotný proces měl být velmi chaotický a hře především chyběla jakákoliv koherentní kreativní vize. Podle zmínek zdrojů si část vývojářů myslela, že se hra inspiruje hlavně sérií Far Cry, jiná zase žila v domnění, že tvoří něco inspirovaného Borderlands.

Zásadní byl také nezájem vývojářů o daný žánr. Redfall je první multiplayerovou akcí studia, známého především pro kreativní příběhové hry, což bylo podle všeho přání mateřské společnosti ZeniMax, která se poohlížela po tehdy perspektivních typech her. Zároveň byl dlouho přísně utajovaný, takže když postupně mizeli vývojáři, nově příchozí vstupovali do Arkane s vidinou práce na singleplayerových akcích a kooperativní střílečka pro ně nebyla příliš atraktivním materiálem. Původně navíc měla podle zmínek Bloombergu hra stavět na mikrotransakcích, ale v roce 2021 z toho plánu sešlo, protože se lootboxy a podobné způsoby monetizace dostaly pod příliš silnou palbu kritiky.

Situace prý byla tak vážná a nedůvěra vývojářů tak vysoká, že část studia doufala v rebootování nebo zrušení hry po akvizici Bethesdy Microsoftem. Na to ale nakonec nedošlo.

Redfall vyšel na začátku května a v naší recenzi získal jen velmi průměrných 5 bodů z 10. Na agregátoru hodnocení Metacritic se pak průměrné hodnocení zastavilo na 54 (PC) a 56 (Xbox) bodech.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama