Krize dopadá na „bezplatné“ mobilní hry. Hráči nemají peníze, a tak utrácí méně
Trh s mobilními hrami čeká letos poprvé za posledních 10 let mírný pokles. Analytické společnosti hovoří o poklesu zhruba 6 %. Na vině je pravděpodobně ekonomická krize a dozvuky pandemie covid-19.
- Mobilní hry jsou v problémech, poprvé za minimálně deset let vydělají méně
- Podle expertů je očekáván pokles o 6,4 % na 92 miliard dolarů
- Na vině má být ekonomická krize a fakt, že lidé jednoduše nemohou tolik utrácet
Mobilní hry jsou z obchodního hlediska dost odlišné oproti těm konzolovým a počítačovým. Zatímco na PC a konzolích jsou hráči zvyklí platit za nákup hry, mobilní odvětví se zaseklo na modelu free-to-play, hry jsou zde tedy zdarma.
To ale nutí vývojáře vydělávat na herním obsahu, tzv. mikrotransakcích, ergo nákupech ve hře. A tyto mikrotransakce jsou skutečně zajímavý byznys. Podle agentury Statista vydělaly mobilní hry v roce 2020 86,9 miliard dolarů, o rok později pak dokonce 98,2 miliard dolarů.
Letos je ale očekáván více méně výrazný pokles. Analytické společnosti Newzoo a Ampere Analysis hovoří o poklesu zhruba 6,4 % na 92 miliard amerických dolarů (2,091 bilionu korun). Ačkoliv jde stále o horentní sumy, jde zároveň také o první pokles po víc jak 10 letech strmého vzrůstu.
Na vině není podle odborníků nic jiného než aktuální ekonomická situace ve světě. Ekonomiku drancuje inflace a lidé tedy mají fakticky méně peněz než vloni. Náklady na život rostou, proto je potřeba osekat nepotřebné výdaje, kam se mohou řadit i nákupy v mobilních hrách.