Intel odhaluje konkurenci pro DLSS. Vlastní technologie XeSS má pomoct s kvalitou her
Fakt, že Intel se chce pustit i do konkurenčního souboje na poli grafických karet, víme už delší dobu. Výrobce procesorů oznámil tvorbu vlastní grafické karty Intel Arc, přičemž na Game Developers Conference ukázal, že rozhodně nepůjde pouze o hardware.
- Intel ukazuje možnosti vlastní technologie pro upscaling XeSS
- Ta má pomoci se snímky ve hrách i kvalitou hry
- Datum vydání grafické karty ani technologie neznáme, budou jí ale podporovat i konkurenční karty
Konference určená pro vývojáře her totiž hostila i speciální video od Intelu, kde nám společnost ukázala technologii XeSS. Jde o upscalovací technologii, která si napomáhá i umělou technologií. Funguje tedy „stejně“ jako DLSS – při zapnutí XeSS se hra bude renderovat v nižším rozlišení, přičemž software bude obraz uměle upscalovat do vyššího rozlišení.
Zároveň se produkt Intelu postará o anti-aliasing i osvětlení scény. Celá ukázka běžela na vlastní grafické kartě, bohužel stále ale nemáme informaci o tom, kdy se Intel chystá s kartou konečně prorazit na trh. Už teď ale bylo oznámeno, že technologii bude podporovat celá řada studií, včetně Codemasters, IO Int., Kojima Prod., PUBG, Techland, Ubisoftu či 505 Games. Zajímavé je také tvrzení, že XeSS bude podporován na všech grafických kartách.