Zpět na článek

Diskuze: Herní grafika dala nohy na stůl

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
10. 4. 2011 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HluchnikT (seznam.cz):
no přesně o tom mluvím :) že tě na tom baví grafika a ne hra :)

HluchnikT@seznam.cz
HluchnikT@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 4. 2011 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust: Ano, hraju, jenže když to nevypadá krásně, tak o tom nedokážu říct, že by mě to bavilo. A příběh si také nedokážu vychutnat, když na mě mluví kostičkovaní lidi místo pěkně vymodelovaných postav

HluchnikT@seznam.cz
HluchnikT@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 4. 2011 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy: S tímto nesouhlasím. Pro mě je třeba grafika to nejdůležitější a pokud daná hra nevypadá tak, jak by měla vypadat (tj. tak jak vypadá většina současných her) tak si ji prostě nedokážu užít, přestože co se týká hratelnosti ostatní hry převyšuje (aktuálně mám na mysli Oblivion, ke kterému jsem se teprv ted po několika letech dostal). U rozmanitosti je trochu problém v tom, že vše, co mělo být objeveno, již objeveno bylo..lépe řečeno nedokážu si představit hru, která by byla něčím jiná a výjimečná (totéž nastává např i v hudebním nebo filmovém průmyslu) a musela by se změnit samotná podstata hraní, aby se objevilo něco nového (např manipulace se sny nebo ovládání myslí, což je ale hodně vzdálená budoucnost). Ale z čím nesouhlasím, tak to je hratelnost. Fifu z 90. let jsme milovali, protože to byl prostě fotbal a byli tam skuteční hráči a mohli jsme "hrát" proti nejlepším hráčům na světě aniž bychom se zapotili. Ale pak jsme si na to zvykli a už nám nestačí jen to, že si můžeme zahrát fotbal, ale chceme aby to bylo reálné, s mnoha možnostmi, pěkné atd. A v tom je ten problém. Kdysi nám stačilo málo, abychom to nazvali dokonalou hrou a dodnes na to vzpomínali. Ale ted? Hry jsou milionkrát lepší, větší, hezčí, reálnější, ale stejně si neustále říkáme: ach ten Pacman... Čili problém není v hrách, ale v nás, proto opět říkám - dokud se nezmění samotná podstata hraní, budeme stále nespokojeni.

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
7. 4. 2011 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když tu tak brečíme, napadá mě kam se podělo: "Na grafice nezáleží"?

Grafické firmy si nechávají revoluci na horší časy. Konec možností tranzistorových procesorů se blíží a oni chtějí mít ještě nejaká esa v rukávu.

@alienhan: Máš recht pc exkluzivní tituly se nevyplatí Starcraft2 a WOW jsou toho jasným důkazem:).

alienhan
alienhan
Level 1 Level 1
6. 4. 2011 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby PCčkáři kupovali hry a nekradli je, tak by se nic takového nedělo. Vemte si Crysis. Grafická bomba, která sotva zaplatila svůj vývoj. Každý o ní mluvil, skoro každý slintal a skoro nikdo si jí nekoupil. Druhý díl proto vychází i na konzole. A vypadá...stejně. Aby se zaplatil.

Na PC se totiž nevyplatí vyvíjet exkluzivní tituly.

Kolik procent vašich přátel a známých hry nestahuje?

prabratranec
prabratranec
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky si myslím, že s řadou efektů vývojáři pořád neumí pracovat. Všechno to jsou hrozný barevný a světelný orgie. Když se kouknu na pokoj kolem sebe, tak je to všechno vyváženější, přehlednější a všednější.

Deadmann
Deadmann
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě ne chlapče, ještě dlouho ne.

vojtik666@atlas.cz
vojtik666@atlas.cz
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jaj slov a slov .,, jen aby k něčemu byly,, nevím jestly my můžem rozhodovat jak pujde vyvoj celkově elektroniky dopředu ,, můžem snad jen doufat. :-)

VenoM119
VenoM119
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
5. 4. 2011 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázka je, jestli to je či není špatně. Problémem jsou samozřejmě finance. Udělat hezčí grafiku něco stojí a už nyní jsme se dostali na docela ostrý okraj rentability, kdy si na sebe vydělá v podstatě jen zlomek her a zbytek jen tak nějak paběrkuje. Tolik k novým enginům a grafickým šokům.

Pro mne to je jen dobře. Historicky doložený fakt, že nejlepší konzolové hry vznikali na konci jejich životnosti by mohl konečně platit globálně i pro PC - tedy že by se autoři mohli naučit více ždímat HW, optimalizovat a že by hlavní slovo v procesu tvorby neměl programátor, ale designér, scénárista nebo výtvarník. Takové zpomalení pokroku technologií by myslím mělo příznivý efekt do budoucna.

No a nesmíme zapomínat, že poslední dva roky nám tu vládne krize a prostě na nový frajeřinky nejsou obecně prachy.

stadoblech@seznam.cz
stadoblech@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no ... mne osobne to nevadi. pamatuji si obdobi tak cca 5 - x let zpatky, kdy jsem musel upgradovat pc skoro kazdy rok. A nebyly to to zadne male castky. Tu nova ram, tam nova grafika, eventualne procesor... nemluve o tom ze jsem za tu dobu musel jednou vymenit cely novy pc (rekneme ze to nebylo nic hezkeho pro moje skolni uspory :) ). a ted ? mam v pc starou geforce 9800gtx+ uz circa 4 roky a spustim vsechno, coz bylo tehdy nemozne (ruzne ficurky jako nove pixel shadery vylozene zabranovaly spusteni her novych her).
Kdysi s moji antickou geforce 2 mx bych nedokazal vydrzet tak dlouho :)
ja si myslim ze to neni zas tak spatne.

Technologie na to je... i na raytracing, ovsem vyrobci to neshledavaji rentabilni. Jsem zvedav jak rychle by vas presla honba za realismem, kdybyste museli kupovat co pul roku nohe zelezo, coz je technologicky mozne ale chvalabohu ekonomicky nerentabilni :)

Tiristan
Tiristan
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 06:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A za to, že herní studia vyvíjí hry poslední dobou hlavně na konzole, si můžeme sami. Kdyby nebylo na PC platformě tolik rozšířené pirátství, nemuseli by vývojáři na konzole utíkat.
A jak psali ostatní, dobrou hru dělá dobrá hratelnost nebo zajímavý koncept a ne "bombastická" grafika, kterou stejně 90% lidí na svém PC nespustí.

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 05:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zažil jsem tu překotnou dobu, kdy Pc bylo schopné zestárnout o měsíc a pocit bezmocnosti, při uvědomění si, že z téhle fps bude bez další investice jen tahová strategie. Proto jsem přešel na konzole.

RezavejTank
RezavejTank
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, podle mě zas tak na té grafické stránce nezáleží... dnes vznikají sice hry vizuálně pěkné, ale mnohdy ne moc zábavné :-(

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
9. 4. 2011 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čert vem grafiku ... kam se ale poděla hratelnost a rozmanitost ? ... ne krize to ještě není , zatím ještě nové staré "skvosty" stále ještě lidé kupují ....

Jana Kiliánová
Jana Kiliánová
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

superman: Já se z těch tvých pravopisných chyb asi rozbrečím.

Nevím o co furt všem jde. Před 25 lety jsme slintali nad osmibitovým máriem a rozplývali se nad možnostmi, které nám tehdy hra poskytovala. Dnes jsme se posunuli do doby nehorázné rozmazlenosti, kdy hráči rozdílných platforem na sebe plivají jen proto, že na "PS3 je ten anti-aliasing nějakej slabší oproti xboxu". Spousta hráčů bazíruje na grafice až příliš úpěnlivě, trpí tím ale především hratelnost současných kousků. Nemůžu si pomoct, ale pro mě nejlepší herní knihovnu měla éra PS2. V dnešní době jakoby ty hry ztrácely na osobitosti.

tank_george
tank_george
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Meřítko "inteligentní" zábavy není v počtu ovládacích prvků, tloušťce manuálu a obtížnosti vyžadující restart každých 90 sec. Nemusí se chodit do extrémů. Ne každá hra může být Dragon Age, nebo Planescape. Stačí, když jednoduše nebude úplně blbá - viz Battlefield 3... už teď mám obavy, že to bude "dáme tam 200 mil na reklamu a oni spolknou 9 hodin řevu "incoming/medic/fire in the hole" - bude to vypadat sotva, jako Crysis 2007, ale na prezentačních screenech to nikdo nepozná. Třeba se mýlím - doufám.

YcemaN
YcemaN
Level 1 Level 1
7. 4. 2011 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alienhan: Možná to bude u Crysis tím, jak má loajalní zaměstnance.Crysis týden před releasem na warezu +- a C2 měsíc.

dzandzara@seznam.cz
dzandzara@seznam.cz
Level 1 Level 1
6. 4. 2011 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tu nikto nechce kupovať každý polrok nový
HW tu ide o to že keď si už kúpim novú grafiku tak si ju chcem užiť naplno -- a aj preto som stále pcgamer, lebo mám rád nastavovanie softwéru

Dhatz
Dhatz
Level 1 Level 1
6. 4. 2011 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tohle je ten efekt který má vývoj pro konzole téhle generace na PC scénu. S tím že dnes výkonný HW je jenom o zvyšování rozlišení by se už konečně výrobci monitorů mohli dobelhat k překročení hranice 60 FPS která vznikla kvůli neschopné LCD technologii a konečně umožnit 120 a více(plazmy se naparujou interpolací na 500) abychom se vyhnuli bullshitu co má softwarově omezeno na 30 s dokonalým motion bluren který to celé akorát zpomaluje. FullHD mi stačí i bez AA(s mými dioptriemi zbytečné) a nebudu utrácet za extra monitory aby mi bezely rozbíjely celistvost obrazu.

prabratranec
prabratranec
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aminux:

Výkon se nemusí používat pouze na to, aby se vyvedl dokonalý screenshot. Výkon můžeš taky využít k tomu, abys ten herní svět obohatil a mohl ho nějak využívat. Svět je v dnešních hrách vytvořen pouze jako jakási maketa.

lefiath
lefiath
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Generační výměna herního hardwaru se nepříjemně prodlužuje" - co je tohle za hloupost. Někteří z nás si dokonce hardware musí kupovat sami, takže to, že mohu i hry z roku 2010 hrát na 3 roky starém počítači (s pár upgrady), je pro mě jen plus. Hry dnes nevypadají špatně, což mi stačí, podstatný je obsah.

Tohle vyznívá jako kdyby byl pisatel nespokojen, že nemusí tak často dokupovat nový hardware a napjatě čekal, kdy konečně k té revoluci dojde.

Článek jsem prakticky nečetl, jen přeskakoval v textu, a zřejmě jsem dobře udělal.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nějak přemítám, co chtěl autor vlastně říci kromě sdělení jakési "skutečnosti" kterou už asi většina stejně dávno ví. Tak max jediné neotřelé je zkoumání vykreslení scény z pohledu ray-tracu. Ovšem otázka jestli je to opravdová nutnost. Když pominu pár pokusů o implementaci ray-tracu do klasických her, aneb třeba jak to bylo uděláno s QuakeWars, nevidím to zatím moc slavně. Ono holt těžko uvažovat nad novými technologiemi, když většina tvůrců z jakýchkoliv důvodů, ať už lenosti, či nepatřičné náročnosti k výdajům na průměrnou hru vlastně stagnuje na jakýchsi základních praktikách. Stručněji řečeno, jakékoliv nástavbové efekty jdou do kopru potom, co na mě vybafne pár low-poly modelů a vyblitých textur. A to se prakticky dnes děje stále v každé nové hře a ray-trace by to nezachránil tak jako tak. Vzhledem k jeho náročnosti si dovolím tvrdit, že to není uplně dobrá cesta, alespoň zatím ještě stále ne, když většina novějších enginů umí dobře manipulovat se světlem, barvama a efektama...alespoň dostatečně k tomu zbytku který se nabízí.

@Superman25: Ono grafické ztvárnění a hratelnost nejdou uplně ruku v ruce, i když samozřejmě v jistém málém poli se protínají. Asi v každé diskuzi o pohledu do historie FPS scény je slyšet o Wolfovi,Doomu či Dukovi3D. Málokdy se ovšem objeví zmínka třeba o hrách jako Descent nebo Terminator:FutureShock (když uplně pominu vlastně první graficky 3D herní engine se kterým přišel Quake), které svým způsobem vznikly v té samé době, ale dotáhly některé principy dál, než jejich kolegové. Přesto, že šlo o plus na poli realističnosti a i v jistém případě hratelnosti stejně se na ně povětšinou zapomíná a hrajou jakési druhé housle. A to už nemluvím o nástinech prvních, s rezervou, "3D" her jako TheSentinel nebo MicronautOne v polovině osmdesátých let.

A vraťme se opět na začátek. Z tohoto pohledu by také mohlo pod tokem ymšlenek vyplývat, že hráč jako takový nestojí ani o nové technologie a zpracování. Ale o co stojí? Snad možná o dobře odvedený a dotáhnuý herní základ na kterém je nahozeno kus balastu navrch pro patřičný efekt? Je problém, dotáhnout samotný základ a princip dané hry? Pokud se dívám na dnešní hry, docela mi příjde že ano. Na druhou stranu tento fenomén nepřinesli ony, ale už ho také známe z hitorie, takže jim zase těžko křivdit. S takovým výhledem jsem zase u daného koloběhu - mohou si za daný stav herního pole sami hráči nebo vývojáři?

E-bomba@seznam.cz
E-bomba@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle clanek pouze rika jaka je situace, ale me prijde zajimavejsi clanek na Bonuswebu, ktery se snazi vysvetlit proc takova situace vubec nastala.

dzandzara@seznam.cz
dzandzara@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 4. 2011 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čo dodať na záver, výborný a výstižný článok !

davidsm
davidsm
Level 1 Level 1
13. 4. 2011 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady je moje herní grafika se hrou arcanoidem. Dělal jsem ji měsíc a půl tak mi ji ohodnoťte :-)

http://ozzyart.cz/games/ArcanArt2011_1x00_install.exe

Reklama
Reklama