Evolution GT Článek Evolution GT

Evolution GT

michal.jonas

michal.jonas

27. 3. 2006 22:18
Reklama

Evolution GT jde na silniční závodění tak trochu z jiného lesa. Snaží se totiž vhodně kombinovat klasické silniční závody cestovních vozů na okruzích s atraktivními soutěžemi civilních vozidel v uličkách měst i otevřené krajině. Tento již několikrát použitý koncept by měl zaručit jistou rozmanitost zdejší jízdy ve spolupráci s velmi solidní nabídkou vozového parku i tratí. Hlavní náplní hry je tudíž kariérní režim, ve kterém začínáte, jakožto nezkušený, ale ctižádostivý pilot, okusovat stále více a více závodnický chlebíček. Nejdříve skrze městské závody s „obyčejnými“ auty z každodenního provozu, aby jste pak postupně šplhali v žebříčku až na prestižní okruhové šampionáty. O online podpoře ovšem nebylo zatím nic oznámeno, alespoň pro PS2 variantu hry je ale potvrzen multiplayer na rozdělené obrazovce.

Klasika i opravdové skvosty

Evolution GT disponuje solidním vozovým parkem, který jistě důkladně zahřeje každé motorovým olejem a benzínem nasáklé hráčské srdce. Jádro sice tvoří cestovní vozy standardně obsažené i v jiných hrách, nicméně některé exkluzivní licence se v automobilových simulátorech objevují vůbec poprvé, nebo jinak velmi sporadicky. Garáž tedy postupně nabídne až 35 strojů od 12 značek (VW, Audi, Seat, Renault, Opel, Chevrolet, Pontiac, Alfa Romeo, Mercedes), ovšem naprosté lahůdky jistě tvoří supersporty TVR, Pagani a Bugatti. Všem modelům byla věnována maximální pozornost pro jejich realistické převedení do hry, včetně akurátního vzhledu a jízdních vlastností dle svých reálných předobrazů. Takže TVR má ve hře většinu svých vozů modelové řady 2006, Pagani přivezl nabušenou Zondu a za odměnu a úspěšné dohrání kariéry se zpřístupní dnes již skoro historické Bugatti EB-110. Zmínku si zaslouží i Alfa Romeo, kterou mimo jiné zastupují dva designérské skvosty od Pininfariny (ne, nebudeme závodit i v láhvi od Mattonky, ta už prostě není!): krásné kupé Brera, nedávno uvedené na náš trh a ušlechtilá studie 8C Competizione.

Z centra rovnou na okruh

Podobnou pozornost si jistě zaslouží i zajímavé složení tratí. Evolution GT totiž obsahuje tři různé kategorie lokalit. Základní tvoří otevřené cesty napříč světovými letovisky, což značí např. klikaté silničky Azurového pobřeží ve Francii, přímořské serenády na Korsice a nebo divoká stoupání Skotské vrchoviny. Druhou kategorií jsou již zmiňované městské okruhy, jezdit se ovšem bude v uzavřených ulicích s vyloučením ostatního provozu. Zde se projedete centrem Milána, Firenzy, Londýna, Barcelony, nebo ulicemi Berlína. Tyto lokace sice nejsou naprosto věrné dle svých předloh, nicméně tratě povedou kolem význačných historických památek všech metropolí, takže cestovatelé budou ihned v obraze. Na plnohodnotných závodních okruzích se pak jezdí prakticky jen se závodními speciály. Ty vycházejí ze skutečného šampionátu DTM, ostrovního mistrovství cestovních vozů BTCC, série FIA GT a Renault Clio Cupu, ovšem všechna ostrá auta mají smyšlené reklamy, protože tyto stroje nejsou licencovány. Okruhy tedy zastupují digitální verze Donington Parku, Hockenheimu, Laguny Seca, Valencie a Albacete. Když si všechny lokace sečtete, dostanete výsledné číslo 14-ti unikátních tratí. Některé lokality ovšem mají krátkou i dlouhou variantu a všechny se pak jezdí jak za sucha, tak i za deště. Jako bonusový okruh byl do hry ještě vložen tréninkový stadion pro pilování jezdeckých dovedností.

Crash, bum, bang

Na dobré úrovni má být i jízdní fyzika vozů, která by měla vcelku odpovídat vlastnostem těch skutečných, však se na testování hry podílel i mistr světa cestovních vozů na okruzích Gabriel Targuini. Snažili jsme se také zjistit maximální počet startujících aut na jedné trati a podle našeho průzkumu by tedy mělo v závodě startovat najednou až 8 aut. Velmi dobře vypadá i grafické ztvárnění hry, o přesných modelech aut a okruhů již řeč byla, hra disponuje i pěknými částicovými efekty a motion blurem. Poškozování autíček také nechybí, nicméně se domníváme, že bude zcela v intencích dnešního trhu, což znamená spíše menší demoličky, než monstrózní crashe bořící fasády Dalího architektonických skvostů v Baskické metropoli. Evolution GT má vyjít již v průběhu příštího měsíce ve stejném termínu jak pro PlayStation 2, tak i na DVD médiu pro počítače. Ačkoliv zřejmě žádný velký převrat v žánru automobilových simulátorů nenastane, jistě se můžeme alespoň podle uvolněných údajů těšit na další příjemně hratelný simulátor s realistickými prvky, což si ostatně můžete ověřit v právě vypuštěném demu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama