Borderlands Článek E3 dojmy: Tom Clancy's EndWar, Borderlands

E3 dojmy: Tom Clancy's EndWar, Borderlands

sleepless.

sleepless.

17. 7. 2008 22:25
Reklama

Hned jedna dobrá zpráva na začátek. Navzdory oficiálnímu statutu čistě konzolové strategie vyjde EndWar také na PC. Během interview to zcela přirozeně prohlásil producent Michael de Plater a tvářil se překvapeně, že o tom nic nevíme. Možná z toho ještě bude mít u papalášů v Ubisoftu polízanici. Každopádně, primárně je EndWar ve vývoji pro konzole, čemuž odpovídá snaha o inovaci v ovládání. A zatímco Stormrise se při svých inovátorských pokusech nevzdává gamepadu, EndWar ano a přichází s ovládáním hlasovým. Jak Plater potvrdil, byla jednou z nejobtížnějších fází vývoje příprava systému pro rozpoznávání hlasu. Musí být robustní, aby mu nedělaly problémy různé přízvuky. Musí být přesný, aby ve hře nevznikaly zmatky. Musí být jednoduchý, aby hráč nemusel memorovat desítky různých příkazů. Přesto nesmí hráči bránit v rozvíjení komplexnějších strategických manévrů.

A jak tedy systém hlasového ovládání funguje v praxi? Zdá se, že opravdu výborně. Už jen když člověk sleduje někoho jiného při hraní EndWar, má pocit, že před sebou vidí skutečného velitele štábu, který právě vítězí/prohrává ve 3. světové válce. Stejně jako u Stormrise a možná ještě o fous víc zvyšuje hlasové ovládání tempo akce a pomáhá hráči s udržením přehledu na celém bojišti. Rozhodně není třeba se bát pomyslné herní bariéry v podobě nutnosti učit se příkazy. Je jich skutečně jen pár a navíc se všechno řídí tím, co hráč stejně vidí na obrazovce. Většinou stačí vyslovit číslo jednotky, a dále pak jednoduše sdělit, kam má útočit, kam se má přesunout, na koho vystřelit, jestli se na ni má přesunout kamera a tak dále. Systém hlasové komunikace v EndWar opravdu funguje, jen se hráči mimo několika vybraných zemí musí smířit se zadáváním rozkazů v angličtině. Do našeho rodného jazyka zřejmě nikdo EndWar lokalizovat nebude.

Když se podívám za opravdu netradičním způsob ovládání, nabízí EndWar hodně taktickou hratelnost s častou nutností okamžitého rozhodování, což je dáno nasazením supermoderní techniky, která se s ničím nepáře a všechno řeší během několika sekund. A nelze opomenout silný multiplayerový aspekt hry, zejména v podobě globální online války perzistentního charakteru. V tomto aspektu hra připomíná MMO strategii, protože se výsledky všech soubojů mezi hráči budou započítávat do globální celosvětové války. Obsazení Paříže v jedné hře bude znamenat obsazení Paříže pro zbytek zapojených hráčů na serverech po celém světě. Takhle nějak si to můžete představit. Snad je to i základ pro budoucí MMO only hru, ale na to už Michael de Plater nemohl odpovědět. Aktuálně se on i jeho kolegové ze studia Ubisoft Shanghai soustředí na to, aby EndWar ještě během letošního roku dokončili a vydali.

Borderlands

Pavel už Borderlands v akci viděl loni v Lipsku, já nyní poprvé a upřímně řečeno, chtěl jsem vidět úplně jinou část hry, než jen kousek mise v bývalém dole, kde se ze hry vyklubala pěkná, ale veskrze obyčejná střílečka s trochou RPG prvků. Doufal jsem v předváděčku projížděk a soubojů v postapokalyptické krajině, záběry z nějakého městečka, že uvidím strukturu questů, interakci s prostředím, zkrátka spíš tu sandboxovou část hry. Prostě smůla, snad příště, protože fakt, že je ve hře momentálně přes 650 tisíc zbraní mě opravdu nebere.

E3 dojmy: Tom Clancy's EndWar, Borderlands
i Zdroj: Hrej.cz
E3 dojmy: Tom Clancy's EndWar, Borderlands
i Zdroj: Hrej.cz
E3 dojmy: Tom Clancy's EndWar, Borderlands
i Zdroj: Hrej.cz

Ale asi dvouminutový souboj s autíčky přece jen zahřál u srdce. Samotná akční složka, kterou jsme viděli ve zmíněné důlní misi, byla prezentována naživo v kooperaci (domlouvání dvou hrajících vývojářů občas narušovalo výklad Randy Pitchforda), která fungovala velmi dobře. Akce je spíš pomalejší, rozhodně to není arkáda. Často je třeba použít specifickou zbraň k překonání různých energetických štítů, kterými se nepřátelé brání, a ke slovu došlo čas od času i krytí za překážkami. Rozhodně se v Borderlands zrcadlí fakt, že Gearbox stojí za sérií Brothers in Arms. Graficky vypadá Borderlands moc pěkně, a tak je veškeré mé mírné zklamání z prezentace opravdu zaviněno nevhodným výběrem materiálu, ne hrou samotnou. Do vydání Borderlands však chybí skoro celý rok a v mezičase hru jistě ještě několikrát uvidím, nejdříve zřejmě na Games Convention v Lipsku. Jen se modlím, aby tam vývojáři nepřitáhli stejný matroš, který nám předhodili nyní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama