Stormrise Článek E3 dojmy: Stormrise

E3 dojmy: Stormrise

sleepless.

sleepless.

17. 7. 2008 22:24
Reklama

Nevím jak vás, ale mě první trailer z realtimeovky Stormrise ani trošku nenadchnul, spíš odradil a donutil k zamyšlení, jestli si toho na sebe chlapci a dívky z Creative Assembly neberou trochu moc. Pravidlo o prvním klamném zdání však tentokrát zafungovalo na plný plyn, protože během prvních pár minut prezentace, která měla podobu naživo hrané úrovně, jsem si začal říkat: „Ta hra vůbec nevypadá špatně“ a „Tak tuhle si raději pohlídám.“ Na vrub to nejde ani grafice, ani příběhu, ani únavě z dlouhé E3. Sebralo mě ovládání, konkrétně systém vymyšlený pro konzolové verze, které si logicky musí vystačit s omezeným počtem tlačítek.

Zatímco jiné konzolové realtimeovky používají k manipulaci s jednotkami pořád různě formovaná menu, Stormrise je nepotřebuje. Všechno řídíte pomocí dvou analogových páček a dvou tlačítek na gamepadu. Stiskem jednoho vyvoláte jakýsi globální sonar, v jehož rozsahu otáčíte analogem ukazatel, kterým danou jednotku, reprezentovanou za všech okolností viditelnou ikonkou, aktivujete pouhým přejetím. Pak už stačí ukázat bod na mapě a jednotka kvačí na místo, do boje nebo do úkrytu. Dokonce není třeba ani volit manuálně druh příkazu. Podle toho jestli ukazatelem zacílíte na nepřítele, za barikádu, nebo do volného prostoru se kontextově mění barva ukazatele, která indikuje příkaz.

Díky tomuto systému, který umožňuje zadávání rozkazů i jednotkám schovaným za budovami (i přes ně jsou ikonky vidět), hra neuvěřitelně odsýpá a bez jakýchkoli pauz je možné efektivně reagovat na soupeřovu bojovou strategii. Navíc má člověk v každé situaci přehled o poloze jednotek, aniž by musel švenkovat po bojišti kamerou nebo neustále sledoval minimapu, která na hlavní obrazovce logicky chybí. Skoro to až připomíná taktickou akci. Rozhodně tím však nechci naznačit, že by šlo o primitivní záležitost.

V duchu ostatních her od Creative Assembly je strategický model poměrně komplexní a nespoléhá na tradiční systém kámen, nůžky, papír. Bitvy a války vyhrává správná strategie, odhad situace, výběr jednotek, schopnost reagovat na změny. Standardní rozhodně nejsou ani jednotky, které lze upgradovat. Roboti, mechové, obyčejní vojáci, biomechaničtí krabi plivající kyselinové projektily, potvory podobné velkým orkům, zkrátka to je pořádná míchanice. A protože má každá jednotka svoji speciální vlastnost, která ovlivňuje vaši strategii, rozhodně to nevypadá, že bude Stormrise trpět jednostrannou povahou bitev, právě naopak.

Kupříkladu nasazení předsunuté jednotky, která funguje jako radar a zároveň disponuje schopností ovládat na dálku cizí jednotky, může rozhodit zdánlivě neporazitelnou obrannou linii soupeře, a pak už není problém toho využít k masivnímu frontálnímu útoku. Bohužel vývojáři neukázali nic z hlavní kampaně, která údajně zabere cca 20 hodin herního času a slouží v podstatě jako příprava k multiplayerovým kláním pro 4 hráče na obou stranách maximálně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama