Dojmy z hraní Arma Reforger, správného kroku vedle
i Zdroj: Steam
Preview Arma Reforger Článek Dojmy z hraní Arma Reforger, správného kroku vedle

Dojmy z hraní Arma Reforger, správného kroku vedle | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

29. 7. 2022 14:00 1

Seznam kapitol

1. PRÁZDNÁ NOSTALGIE 2. SPRÁVNÝ KROK… VEDLE? 3. KOMUNITA NEMÁ ZÁJEM

Mohlo by se zdát, že komunita okolo Army čeká na další díl jako na boží smilování. Vždyť Arma 3 vyšla už před devíti lety, a i když třeba GTA V, které vyšlo ve stejném roce, se daří držet neuvěřitelná čísla hráčů i po tolika letech, u Army zůstávají především skalní fanoušci s tisíci hodin a velkou láskou k taktizování. Bohemia Interactive za tu dobu vydala několik dodatků i nových her, přičemž celou dobu se chystá nová iterace Army.

Reklama

SPRÁVNÝ KROK… VEDLE?

V Armě 3 jsem strávil několik desítek hodin napříč různými režimy i modifikovanými servery. Je to velice abstraktní zážitek, pokud nejste na vojenské simulátory zvyklí, ale pokud se na tento role-play naladíte, jde o skvělou zábavu na opravdu obrovské množství hodin. Ve svém jádru Arma Reforger nic nemění. Stále hráče ponouká k strategickému přemýšlení, taktickému přístupu a komunikaci. 

Největší novinkou a křestem ohněm nového Reforge je engine Enfusion, který na první pohled poznáte jinou grafikou. Na tomto místě jsem takový skeptický. Samozřejmě, vůči Arma 3, kterou jsem si pro jistotu stáhnul a vyzkoušel, je posun vidět. Jenže není tak velký, jaký bych od hry, respektive enginu, v roce 2022 čekal. I když hrátky se světlem nevypadají špatně, textury prostě vypadají jako kdybychom se posunuli klidně o 7 let nazpět. Na takový výsledek jsem tradičně zvyklý u menších prvoválečných simulátorů několikačlenných nezávislých týmů, u Bohemia je to ale dle mého obrovská škoda.

Rozhodně netvrdím, že by měl Reforge vypadat jako Battlefield nebo další grafické skvosty posledních let, a pevně doufám, že na tomto aspektu Bohemia ještě zapracuje. Jinde totiž hra funguje poměrně dobře. Obrovským úspěchem je optimalizace, kdy hra běží na stabilní a poměrně štědré snímky za sekundu. Animace vypadají dobře, a i když jich celkově ubylo, asi to není nutně na škodu. Možná se Arma 4 ještě rozšíří o opravdu niche pohyby jako široký krok vpřed nebo výklon vleže na bok, myslím si ale, že vzhledem k náročnosti tvorby a implementace je používala jen minoritní část hráčů. 

Na čem ještě musí vývojáři zapracovat je gunplay. Ten prozatím působí poměrně neosobně – i když zbraň při výstřelu kope, postava, respektive pohled okolo na to nijak nereaguje. I přes to jsem se ale do soubojů pouštěl rád, paradoxně ale ne kvůli střílení, jako spíše atmosféře. Knihovna zvukových efektů a jejich zpracování je zase na skvělé úrovni. Střelba kolem vás zní výrazně odlišně podle toho jak daleko prolétla kulka, zdali se odrazila a samozřejmě závisí také na zbrani. Když se k tomu přidá ještě střelba z granátometů nebo BVP (zatím chybí opravdové tanky), nemá Arma daleko k Battlefieldu. Jenom ta grafika tomu hodně ubírá…

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama