Deliver Us Home uspělo na Kickstarteru, vývojáři však budou muset šetřit
i Zdroj: KeokeN Interactive
Novinka Deliver Us Home uspělo na Kickstarteru, vývojáři však budou muset šetřit

Deliver Us Home uspělo na Kickstarteru, vývojáři však budou muset šetřit

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

Studio KeokeN Interactive se zachránilo prostřednictvím kampaně na Kickstarteru, s pomocí komunity dokázalo vybrat dostatek financí na vývoj Deliver Us Home.

Reklama

  • Na vývoj Deliver Us Home se vybralo 113 tisíc eur
  • Částka pokryje vývoj PC verze, na port pro konzole nezbyde

Začátkem května jsme informovali, že studio KeokeN Interactive nedokázalo najít investora ani pro jeden z několika vlastních projektů, což mělo za následek rozpuštění týmu. Autoři se po několikaměsíčním přemlouvání vydavatelů obrátili na komunitu prostřednictvím kampaně na Kickstarteru, fanouškům nabídli možnost zahrát si titul Deliver Us Home, jenž by po Deliver Us the Moon a Deliver Us Mars posloužil jako zakončení celého příběhu. Nyní už je jasné, že hra skutečně vznikne.

„Dokázali jste to! Volali jsme o pomoc a vy jste odpověděli. Podpořili jste nás svými příspěvky, z nichž některé byly mimořádně štědré,” stojí v příspěvku na Kickstarteru, v němž autoři poděkovali přispěvovatelům za podporu v kampani. 

Pro vývojáře jde o významné vítězství po sérii porážek v bitvách o zajištění financování. Při této příležitosti se tedy v krátkosti ohlédli zpět a připomněli, že své projekty představili desítkám lidí z řad vydavatelů, investorů a zástupců velkých platforem. Nabízené hry upravovali podle zpětné vazby, ani to však nepomohlo a potřebné finance nakonec nezískali, což je, jak sami přiznali, srazilo na kolena.

Vývojáři Deliver Us Mars přišli o práci, tým byl rozpuštěn
i Zdroj: Frontier Developments

Vývojáři Deliver Us Mars přišli o práci, tým byl rozpuštěn

Studio KeokeN Interactive neuspělo v hledání vydavatele pro své další projekty, došlo tedy k jeho uzavření. Šéfové však věří…

Vzápětí ale dodali, že vůči nikomu necítí žádnou zášť, jelikož si uvědomují, že pro uzavření dohody musí nastat správné podmínky. „Vzhledem k tomu, že se odvětví stále vzpamatovávalo z příliš optimistických investic a nezodpovědných akvizičních strategií, investiční prostředí téměř vyschlo.”

Díky podpoře komunity nyní mají dostatek prostředků, aby se mohli pustit do práce, budou ale muset šetřit. V kampani bylo vybráno přes 113 tisíc eur, což stačilo na splnění základního cíle. Hra zřejmě nevyužije technologii Unreal Engine 5, s níž by titul mohl nabídnout další herní prvky a především lepší výkon. Rozpočet bohužel nebude stačit ani na konzolové porty, tento cíl byl vyčíslen na 150 tisíc eur. Ale kdo ví, třeba je následně zafinancuje některý z vydavatelů.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama