dark-sector
Dark Sector Článek Dark Sector

Dark Sector

Julius Rácz

Julius Rácz

20. 5. 2006 22:22
Reklama

Jedna věc se musí tvůrcům Dark Sectoru nechat. Tou věcí je skutečnost, že vývoj hry je již od samotného počátku provázen precizně vedeným a jednoznačně účelovým informačním embargem. V éteru se pohybují pouze velmi kusé a stručné informace, takže jakékoliv detailní pojednání o herních aspektech připomíná spíše deduktivní spekulaci než korektní názor zasvěceného publicisty.

O co go?

Na základě dosud získaných poznatků by měl Dark Sector z hlediska žánrového zaměření představovat 3rd person sci-fi akci, okořeněnou notnou dávkou RPG omáčky a pořádnou porcí stealth akčního koření. Centrum všeho dění, Dark Sector, by měl být dle dosavadních zpráv blíže nespecifikovanou oblastí v okolí planety Pluto. Nejen vzhledem ke geogalaktické poloze Dark Sectoru je zřejmé, že i přes poměrně velkou vzdálenost od domovské planety Země budou hrát primární úlohu v in-game příběhu lidé, pochopitelně se všemi svými náladami a neduhy. Science fiction je nejen v literatuře žánrem neomezených možností, takže nikoho z nás nepřekvapí, že příběh hlavního herního hrdiny hry se bude odehrávat v ekonomicky, politicky, možná i staticky velmi nestabilním prostředí, v jakési novodobé formě post-apokalyptického světa, dokonce snad i post-sovětského bloku. Hráči by mělo být údajně dopřáno, aby si na základě vlastního uvážení zmíněného hlavního hrdinu vybral z prozatím neupřesněného počtu volitelných postav. V průběhu hry pak bude moci svými činy a získáváním zkušeností moci rozvíjet specifické vlastnosti, případně dovednosti vyvoleného jedince. V čem všem se bude moci herní hrdina zlepšit a o jaké konkrétní způsoby zisku zkušeností půjde, to zatím není známo, nicméně orientačně lze uvést, že pravděpodobně přijdou na řadu jak psychické vlastnosti, tak i bojové dovednosti.

Třikrát a dost!

V rámci odvíjejícího se děje herního příběhu, bude mít hráč dle všeho možnost, pomocí speciální výstroje, měnit aktuální profil, jinak řečeno mód svého hrdiny. Podobným způsobem jako v některých bojovkách, by měl hlavní hrdina moci reagovat na okolní dění a nástrahy vždy dostupným morfováním do jednoho ze tří možných módů. V normálním módu se dovednostní specifikace hráčova vyvoleného změní na klasický akční formát s preferencí kontaktního stylu boje. Po aktivaci módu střelce by měla hlavní postava naopak upřednostňovat boj na dálku. Pravdou je, že v korespondenci se zažitými herními principy akčních her či FPS by člověk předpokládal, že v roli střelce bude náš rek více zranitelný proti standardním fyzickým útokům a že současně s aktivací střelbu umožňujícího profilu vezmou za své všechny obranné mechanismy, kterými hrdina disponuje v normálním módu. S ohledem na dostupná videa, ve kterých se virtuální „Robin Hood“ prochází zabalen do parádního a očividně velmi pevného titanového oblečku, se ale takový, i když zjevně logický úsudek, zdá být naprostou smyšlenkou. Ale jak již bylo zmíněno, v žánru sci-fi je možné všechno. Trojici profilových režimů by měl uzavírat tzv. stealth mód, jehož kvality a funkční přednosti jsou patrné už z jeho názvu. Je nepochybné, že tento speciální mód nebude určen primárně pro souboje s oponenty. Po jeho uvedení v činnost se má hrdina stát doslova neviditelným pro všechny elektronické bezpečnostní systémy nepřítele, takže by měl poměrně snadno moci proklouznout i kolem tak nebezpečných protivníků, jakými jsou dejme tomu obrněné hlídky, vybavené těžkými kulomety a teplotními senzory.

Sector engine

Nastíněný stealth-akční projev hry by měl být přitažlivým artiklem v kontextu s očekávanou úrovní hratelnosti, která by měla nabýt na hodnotě zvláště díky technickým parametrům konzolí třetí generace. Rozšířené technické a technologické obzory, umožňující tvůrcům přidat na realističnosti herních lokací i na detailech grafického zpracování do hry implementovaných postav, by měly dát zelenou napjatým herním okamžikům také díky práci tvůrců hry se světlem. Přechody mezi temnými zákoutími a osvětlenými prostory by měly dát spoustu možností k nepozorovaným průnikům a nečekaným útokům hlavního představitele. Mimochodem, vývojáři se očividně netají chválou svého vlastního herního tzv. Sector enginu. Nakolik drsným a „cool“ tento engine bude, se ještě uvidí.

Pravda nebo fikce?

Přibližně od roku 2000, kdy se poprvé objevila zmínka o projektu Dark Sector, se mnohé změnilo. Původní koncepce hry, mající charakter online FPS, obdobně jako v případě populárních online titulů Battlefield či Planetside, se časem upravila a ani nyní zřejmě není všem nečekaným změnám konec. Jak hlásá nápis na již spuštěném herním webu, vše co víme o Dark Sectoru je zřejmě zcela špatně. Nakolik se dosavadní zprávy o hře liší od její plánované finální podoby a nakolik radikální budou dodatečně provedené revize autorů, se můžeme pouze dohadovat. Jisté však je, že v souladu s dosavadním charakterem informační politiky vývojářů se s novinkami pytel neroztrhne. Doufat proto můžeme jen, že namísto příjemného překvapení v podobě úchvatně hratelné pecky se nedočkáme na domovské stránce hry jiného, mnohem méně populárního nápisu „Cancelled“.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama