dark-sector
Dark Sector Článek Dark Sector

Dark Sector

Julius Rácz

Julius Rácz

20. 5. 2006 22:22
Reklama
Reklama

Jedna věc se musí tvůrcům Dark Sectoru nechat. Tou věcí je skutečnost, že vývoj hry je již od samotného počátku provázen precizně vedeným a jednoznačně účelovým informačním embargem. V éteru se pohybují pouze velmi kusé a stručné informace, takže jakékoliv detailní pojednání o herních aspektech připomíná spíše deduktivní spekulaci než korektní názor zasvěceného publicisty.

O co go?

Na základě dosud získaných poznatků by měl Dark Sector z hlediska žánrového zaměření představovat 3rd person sci-fi akci, okořeněnou notnou dávkou RPG omáčky a pořádnou porcí stealth akčního koření. Centrum všeho dění, Dark Sector, by měl být dle dosavadních zpráv blíže nespecifikovanou oblastí v okolí planety Pluto. Nejen vzhledem ke geogalaktické poloze Dark Sectoru je zřejmé, že i přes poměrně velkou vzdálenost od domovské planety Země budou hrát primární úlohu v in-game příběhu lidé, pochopitelně se všemi svými náladami a neduhy. Science fiction je nejen v literatuře žánrem neomezených možností, takže nikoho z nás nepřekvapí, že příběh hlavního herního hrdiny hry se bude odehrávat v ekonomicky, politicky, možná i staticky velmi nestabilním prostředí, v jakési novodobé formě post-apokalyptického světa, dokonce snad i post-sovětského bloku. Hráči by mělo být údajně dopřáno, aby si na základě vlastního uvážení zmíněného hlavního hrdinu vybral z prozatím neupřesněného počtu volitelných postav. V průběhu hry pak bude moci svými činy a získáváním zkušeností moci rozvíjet specifické vlastnosti, případně dovednosti vyvoleného jedince. V čem všem se bude moci herní hrdina zlepšit a o jaké konkrétní způsoby zisku zkušeností půjde, to zatím není známo, nicméně orientačně lze uvést, že pravděpodobně přijdou na řadu jak psychické vlastnosti, tak i bojové dovednosti.

Třikrát a dost!

V rámci odvíjejícího se děje herního příběhu, bude mít hráč dle všeho možnost, pomocí speciální výstroje, měnit aktuální profil, jinak řečeno mód svého hrdiny. Podobným způsobem jako v některých bojovkách, by měl hlavní hrdina moci reagovat na okolní dění a nástrahy vždy dostupným morfováním do jednoho ze tří možných módů. V normálním módu se dovednostní specifikace hráčova vyvoleného změní na klasický akční formát s preferencí kontaktního stylu boje. Po aktivaci módu střelce by měla hlavní postava naopak upřednostňovat boj na dálku. Pravdou je, že v korespondenci se zažitými herními principy akčních her či FPS by člověk předpokládal, že v roli střelce bude náš rek více zranitelný proti standardním fyzickým útokům a že současně s aktivací střelbu umožňujícího profilu vezmou za své všechny obranné mechanismy, kterými hrdina disponuje v normálním módu. S ohledem na dostupná videa, ve kterých se virtuální „Robin Hood“ prochází zabalen do parádního a očividně velmi pevného titanového oblečku, se ale takový, i když zjevně logický úsudek, zdá být naprostou smyšlenkou. Ale jak již bylo zmíněno, v žánru sci-fi je možné všechno. Trojici profilových režimů by měl uzavírat tzv. stealth mód, jehož kvality a funkční přednosti jsou patrné už z jeho názvu. Je nepochybné, že tento speciální mód nebude určen primárně pro souboje s oponenty. Po jeho uvedení v činnost se má hrdina stát doslova neviditelným pro všechny elektronické bezpečnostní systémy nepřítele, takže by měl poměrně snadno moci proklouznout i kolem tak nebezpečných protivníků, jakými jsou dejme tomu obrněné hlídky, vybavené těžkými kulomety a teplotními senzory.

Sector engine

Nastíněný stealth-akční projev hry by měl být přitažlivým artiklem v kontextu s očekávanou úrovní hratelnosti, která by měla nabýt na hodnotě zvláště díky technickým parametrům konzolí třetí generace. Rozšířené technické a technologické obzory, umožňující tvůrcům přidat na realističnosti herních lokací i na detailech grafického zpracování do hry implementovaných postav, by měly dát zelenou napjatým herním okamžikům také díky práci tvůrců hry se světlem. Přechody mezi temnými zákoutími a osvětlenými prostory by měly dát spoustu možností k nepozorovaným průnikům a nečekaným útokům hlavního představitele. Mimochodem, vývojáři se očividně netají chválou svého vlastního herního tzv. Sector enginu. Nakolik drsným a „cool“ tento engine bude, se ještě uvidí.

Pravda nebo fikce?

Přibližně od roku 2000, kdy se poprvé objevila zmínka o projektu Dark Sector, se mnohé změnilo. Původní koncepce hry, mající charakter online FPS, obdobně jako v případě populárních online titulů Battlefield či Planetside, se časem upravila a ani nyní zřejmě není všem nečekaným změnám konec. Jak hlásá nápis na již spuštěném herním webu, vše co víme o Dark Sectoru je zřejmě zcela špatně. Nakolik se dosavadní zprávy o hře liší od její plánované finální podoby a nakolik radikální budou dodatečně provedené revize autorů, se můžeme pouze dohadovat. Jisté však je, že v souladu s dosavadním charakterem informační politiky vývojářů se s novinkami pytel neroztrhne. Doufat proto můžeme jen, že namísto příjemného překvapení v podobě úchvatně hratelné pecky se nedočkáme na domovské stránce hry jiného, mnohem méně populárního nápisu „Cancelled“.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz