co-bylo-zmeneno-aby-mohl-manhunt-2-vyjit
Novinka Co bylo změněno, aby mohl Manhunt 2 vyjít

Co bylo změněno, aby mohl Manhunt 2 vyjít

sleepless.

sleepless.

Reklama

Nejdříve se zvedla vlna nevole ještě předtím než mohl kdokoli vůbec vědět, jaký druh vyobrazeného násilí vůbec Manhunt 2 nabídne. Rockstaři se obhajovali. Pak hra nedostala v řadě zemí povolení vyjít a v USA obdržela rating AO, čili pouze pro dospělé, což hru v podstatě vyřadilo z prodeje v supermarketech a herních řetězcích. Rockstaři se opět obhajovali. Pak holandský parlament naznal, že u v Holandsku hra vyjít může a klidně neupravená, protože je na každém dospělém jedinci, aby se rozhodl, jestli chce něco jako Manhunt 2 hrát, popřípadě je na rodičích, aby hru svým dětem nekoupili a nepovolili hrát. Rockstaři se radovali. 

Ještě předtím však byla hodnotící komisi ESRB předhozena upravená verze Manhunt 2 a hra dostala hodnocení M, čili 17+ a na konci října se tedy objeví v obchodech. Hned se objevily hlasy, které ESRB vyzývaly, aby zveřejnila podrobnosti o tom, co bylo na hře pozměněno, že dostala hodnocení M. ESRB to odmítla – logicky. Je však pravda, že by spoustu lidí vážně zajímalo, co bylo na hře pozměněno. Ne kvůli kritice činnosti ESRB, ale jen tak – prostě ze zvědavosti. No a když to nechce prozradit ESRB, tak to udělali novináři, konkrétně lidé z IGN, když si zahráli upravenou Wii verzi Manhunt 2 a porovnali to s verzí původní, kterou měli už dříve možnost vidět a hrát.

Výsledek je takový, vlastně lidé z Rockstaru na Manhunt 2 zas tak moc nezměnili. Jeví se to tak. Jak si můžete sami přečíst v druhé části tohoto preview, tak byl odstraněn přinejmenším jeden hodně krutý způsob usmrcení oběti, kdy hlavní hrdina s pomocí kleští mohl svoji oběť vykleštit, čili z něj udělat eunucha.  Zajímavé je, že jiné brutality ve hře zůstaly, když se hl. postava může s pomocí pilky podívat nepříteli do mozku nebo jej rovnou s pomocí objektů okolo sebe připravit o hlavu. Odborně se tomu říká dekapitace..asi.

Největší změna, které si lidé z IGN při hraní dvou úrovní upravené verze Manhunt 2 všimli, se týkala způsobu prezentace tzv. stealth kills, tedy takových usmrcení, kdy se hlavní hrdina Danny k oběti přiblíží neslyšně ze zadu a sejme ji opravdu brutálním způsobem. Během těchto scén už není samotný akt vidět přímo, protože v tom hráči brání mohutné použití rozmazávacích blur efektů nebo rovnou ztemnění osvětlení celé scény. Hráč tak slyší a v náznacích videí obrysy toho, co se na obrazovce děje, ale nevidí nic přímo. Musí si spíše domýšlet, co se během skriptované animace odehrává.

V zásadě dá tedy říci, že ke změně hodnocení hry stačilo velmi malé množství úprav. Byď tedy lidé z IGN tvrdí, že brutální smrtelné animace byly v neupravené verzi hry odměnou za úspěšné neslyšené přiblížení se k nepříteli a nyní, když jsou scény rozmáznuté, už rozhodně jako odměna nepůsobí. Každopádně většina z vás vlastně ani nebude mít čeho litovat, protože jste původní verzi hry neviděli. Nebudete mít tedy s čím porovnávat za předpokladu, že hra vůbec v Evropě vyjde – kromě Holandska, kde to možné je.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama