Hrej.cz Novinka

CliffyB stále věří v úspěch LawBreakers

david-plechacek
David Plecháček
15. 9. 2017 09:12 4 Sdílej:
Reklama
Reklama

Ať chcete nebo ne, Cliff Bleszinski je jednou z největších postav herního průmyslu současnosti. Pokud máte v životopisu hry od roku 1991, z nichž některé jsou legendami a jiné například definovaly celé žánry, jinak vás ani člověk brát nemůže. Ale co bylo před deseti nebo dvaceti lety není teď, a tak se snadno stane, že se spálíte. LawBreakers rozhodně trefou do černého nebylo.

Je logické, že pokud jste s něčím strávili nějakou část svého života, neztrácíte naději na lepší zítřky. Cliffy není výjimkou. Své naděje upíná ke stejnému osudu, jaký potkal třeba Warframe. V rozhovoru pro GameSpot toho ale prozradil mnohem víc. Třeba to, jak si vede verze pro PlayStation 4, jestli šlo udělat něco jinak a další střípky z pozadí novinky od studia Boss Key.

To, kolem čeho se média točí nejčastěji, je žalostný stav, respektive žalostný počet hráčů na počítačích. Za posledních 24 hodin byl peak v souběžně hrajících hráčích 181, vrchol po launchi byl 7 a půl tisíce. Tato čísla nemusí být přesná, ale určitou vypovídající hodnotu mají. Čísla z PlayStationu ale neznáme. „Nastala situace, kdy hráči porovnávají dle čísel ze Steamu, ale ne z PlayStationu 4. Nemám aktuální data přímo před sebou, ale obecně se dá říct, že při pohledu na PC si PS4 verze vede dobře,“ řekl designér původních Gearsů, ale třeba také Unrealu Tournament. „Lidé tam vezmou 30 babek a naskočí online a příliš nad těmito daty nepřemýšlí. Na PC ale chcete, aby se o vás mluvilo jako o úspěchu nebo o velké bombě. Místo toho ale máme málo hráčů, které budeme bavit nadále. Až bude další obsah, možná se odhodláme k nějakým slevám nebo free víkendům, které to číslo pozvedne,“ dodal CliffyB.

Je určitě mrzuté sledovat rozkol mezi přijetím hry kritikou a přijetím hry samotnými hráči. Ale je to jeden z Murphyho zákonů, že když se začne kazit jedna věc, nastane řetězová reakce. LawBreakers totiž už od začátku nedokázalo zaujmout, ale odliv hráčů a neustále debaty nad počtem těch aktuálně aktivních zapříčiňují další problémy, které eventuálním zájemcům nepřidají. A tak jsou země, kde v matchmakingu strávíte přes tři čtvrtě hodiny a nakonec se stejně nespojíte s nikým.

Jediné, co může studio Boss Key dělat, je věřit a pilně pracovat. „Je to maraton, nikoliv sprint,“ říká Cliffy k tomu, že se do hry chystají nové mapy, týmový deatmatch, ranked režim Boss League a nová defenzivní třída. „Pracujeme každý den. A nakonec nechci vytvořit ty samé archetypy, jaké někdo udělal před námi. Chci vytvořit hru, která by byla první a nejlepší střílečka pro všechny hráče stříleček,“ dodává.

„Potřebujeme, aby si lidé uvědomili, že je to ten typ hry, ze kterého by se snadno mohl stát eSport. Ale teď jde o to udržet hru naživu a udělat z ní tu první a nejlepší. V médiích můžu občas vystupovat namyšleně a vyjadřovat se neomaleně. Ale teď, když vím, že máme malou hráčskou základnu, mě to naučilo pokoře. Budeme naší hru nadále podporovat a pokračovat v přidávání obsahu. A já se pokusím upřímně nebýt takový kretén,“ říká sebekriticky dvaačtyřicetiletý rodák z Bostonu.

Leccos se dalo udělat jinak. Zmíněná absence režimu Team Deathmatch byla chyba, která zrovna dvakrát nepomohla. Je to ale proto, že se Cliffy chtěl odlišit. „Je zábavné, že tvorba class-based střílečky je odlišná od klasické arénovky, ale nakonec stejně sdílí spoustu společného. Byl jsem ale tvrdohlavý, říkal jsem si, že TDM má ve svých hrách každý. Ale i Blizzard najednou říká: 'Sakra, musíme dát deathmatch do Overwatche,' protože hráči stejně jen chtějí večer naskočit a zabít pár nepřátel.“

Jak už několikrát zaznělo, teď je potřeba, aby Boss Key dostáli všem těm pozitivním recenzím, ať už přímo ze Steamu nebo z médií, a nějakým způsobem zlákali hráče do své skomírající hry. I my jsme si hru užili, a to se potvrdilo jak v naší recenzi, tak během vysílání v Hrajte s námi.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz