CliffyB okomentoval novou trilogii Gears of War. Jde prý o skvělé hry, kterým chybí duše
Šéfdesignér a ředitel vývoje původní trilogie third-person akce Gears of War Cliff Bleszinski se v rozhovoru pro IGN krátce vyjádřil k pokračováním, které má na starosti studio Coalition. Uznal, že jsou Gears 4 a Gears 5 skvělé hry, podle jeho názoru ale postrádají duši a vypíchl jedno scenáristické rozhodnutí, které považuje za nešťastné.
- Šéf vývoje původních Gears of War CliffyB okomentoval pokračování od Coalition
- Označuje je za skvělé hry, které postrádají duši
- Zkritizoval také jedno příběhové rozhodnutí
Rozhovor se primárně netočil kolem Gears, Bleszinski přišel do IGN propagovat svůj memoár Control Freak: My Epic Adventure Making Video Games. Série Gears je ale v jeho kariéře herního vývojáře důležitým milníkem. V rozhovoru zavzpomínal na rok 2014, kdy studio Epic Games prodalo práva na značku Microsoftu. Údajně moc nevědělo, co si vlastně s Gears dále počít, a odprodej byl nejlogičtějším krokem. V současnosti se Epic velmi úspěšně věnuje provozu své distribuční platformy Epic Games Store a jedné z nejvýdělečnějších her vůbec, Fortnite.
Čtvrtý a pátý díl Gears sice patří k nejlépe hodnoceným first-party hrám Xboxu a obecně jde o dobré hry, u fanoušků ale nedosáhly takové popularity, jako původní trilogie. Dle Cliffyho postrádaly část kouzla, které ze série původně dělaly obrovský fenomén. Konkrétně pak zkritizoval rozhodnutí z konce pátého dílu.
SPOILER
V něm totiž hráč může rozhodnout o osudu dvou klíčových postav, respektive si musí vybrat, která z nich přežije. To označuje za velmi nešťastné rozhodnutí, protože se tím scenáristé zbytečně dostali do kouta. Z jeho pohledu je lepší, když tvůrci sami nastavují jeden konkrétní směr, kterým se příběh vyvíjí. Ve vyvíjeném šestém díle musí autoři brát v potaz dvě různé větve vyprávění.
Že jsou Gears 6 ve vývoji je v podstatě veřejné tajemství. Datum vydání je ale zřejmě zatím velmi daleko.