Češti vývojáři věří, že XSS neomezí vývoj
Přístup Xboxu k nové generaci konzolí je oproti PlayStationu hodně odlišný. Zatímco Sony zvolilo strategii nabídnout dvě konzole bez rozdílu výkonu, Xbox oznámil slabší kousek Xbox Series S. Ten ale bude podporovat (nejspíše) všechny next-gen hry, díky čemuž se hráči obávají, že bude posun her brzdit. Ve skutečnosti by se tak ale dít nemělo.
Alespoň to tvrdí Petr Kolář a David Kolečkář, vývojáři z Bohemia Interactive, kteří v současné chvíli pracují na online střílečce Vigor. Hlavní věcí je totiž fakt, že procesor Xbox Series S je stejný jako ten v Xbox Series X, pouze trochu podtaktovaný. Nižší rozlišení tak zvládne.
„Důležitá věc je to, že CPU nebylo vyměněné, takže Series S nebude limitovat potenciální měřítko nebo vlastnosti her. Series S by nemělo mít žádné problémy se stejnými hrami na nižším rozlišení. Možná trochu upravené grafické efekty.“
I když první prodejní statistiky opět ukazovaly dominantu PlayStationu, Phil Spencer věří, že v dlouhodobém měřítku se bude XSS prodávat více než XSX. Navíc se nestává, že by vývojáři kvůli optimalizaci nějakou konzoli vypustili – XSS tak i přes slabší grafickou kartu a lehce podtaktovaný procesor bude s velkou pravděpodobností podporovat všechny next-gen hry.