Bloodborne Článek Bloodborne

Bloodborne

Maggot

Maggot

25. 8. 2014 09:05 8
Reklama

Krutou chorobou prolezlé městečko Yharnam pomalu upadá v zapomnění, zatímco dravé a pozvolna uhnívající obyvatelstvo loví zbytky přeživších v kulisách tohoto potemnělého divadla. Japonské studio From Software se vrací na místo činu, kde před čtyřmi lety excelovalo s Demon’s Souls. Bloodborne je totiž PlayStation 4 exkluzivní RPG, které vám vyrve vaší nemocnou duši z těla. Nekňourejte, moc dobře víme, že se vám to bude líbit, vy zvrhlíci!

SHNIJ V PEKLE!

KDYŽ SE KREV KAZÍ

Bloodborne
i Zdroj: Hrej.cz

Název hry je v angličtině zároveň také obecným výrazem pro nespočet krevních chorob, které zahrnují například AIDS či leukémii. Je to ovšem právě zdárný lék, který zde máte najít… Vcelku ironie, co říkáte?

Tenchu, Armored Core ani Enchanted Arms nemohou konkurovat renomé hardcore RPG her Demon’s Souls a Dark Souls, jejichž nekompromisní povaha vystřelila řezníky z From Software na vrchní příčky tohoto žánru. Nyní je tedy čas uchopit démonického kozla za rohy a vytřást z něj to nejlepší, co mohou jeho střeva vydat. Nenechte se zmást doposud zveřejněnými prezentacemi, Bloodborne bude stejně zlá a odměňující hra jako ty předešlé, tvůrci si pro hráče ovšem připravili pěknou řádku zásadních změn v ovládání, mechanismech a neposledně i v úžasně temném a zkaženém světě.

Co se herní zápletky týká, From Software si drží širou veřejnost hezky od těla. V tuto chvíli tak víme jen to, že hlavním dějištěm bude rozlehlé město Yharnam, které podlehlo neznámé nákaze. Ta dělá z místních obyvatel bezpohlavní zrůdy rozlišující lidi pouze na mrtvé a živé. A vy, coby Lovec, budete mít plné ruce práce s tím, abyste se nestali součástí umrlčího stáda. I přes nedostatek přímých materiálů již nyní můžeme tvrdit, že po stránce level designu a atmosféry půjde o zatím nejambicióznější zářez vývojářů.

PŘÍPAD PRO TIMA BURTONA

Sakra, jen se na to podívejte, kombinace viktoriánské architektury, potemnělosti filmů s Drákulou a rázné obtížnosti funguje skvěle! Kde jinde najdete tolik zalíbení ve smrti, zvláště když ji osobně rozséváte kolem sebe? Napříč hrou navíc narazíte nejenom na mumlající vesničany, kteří nejblíže připomínají základní nepřátele z předešlých her, v nejnovějším traileru si všimněte například obra, dvou vlkodlačích bastardů či obřího bosse zvaného Cleric Beast. Tvůrci ještě trošku víc popustili uzdu své fantazii a monstra se tentokrát více blíží známým figurám lidských folklórů. Ačkoliv Bloodborne na předchozí tvorbu nijak nenavazuje, vroucí krev svých předků v sobě nezapře.

Možností obnovení části ztraceného zdraví zasažením nepřítele ve správný čas vás hra staví před fatální rozhodnutí s každým započatým soubojem.

Vymlátí vám totiž zuby a vaší mrtvolu vykoupe v panenské krvi. Soubojový systém je totiž o něco rychlejší a troufalejší, o trochu víc se totiž soustředí na ofenzivnější přístup k nepřátelům. Možností obnovení části ztraceného zdraví zasažením nepřítele ve správný čas vás hra staví před fatální rozhodnutí s každým započatým soubojem. Budete se bránit a uskakovat výpadům hnijících zrůd abyste oddálili možnou smrt, nebo se pokusíte zasáhnout a posílit se tak na nadcházející časy? Doplňování života úspěšným kombem nebo speciálním útokem je příjemným oživením bojového systému, tvůrci ovšem zároveň upozornili, že se hra nezmění v bezhlavou hack’n’slash záležitost. Zkrátka a jistě, jde o další taktický prvek, jehož ovládnutí vám pomůže, ale rozhodně vás nezachrání.

KÁMOŠI AŽ ZA HROB

SMRT VÍTÁ KAMARÁDA

Bloodborne
i Zdroj: Hrej.cz

Na posledních záběrech z Gamescomu se k Lovci v boji s vlkodlaky přidal další živý hráč. Správně, Bloodborne bude obsahovat multiplayer, v jaké formě se budete s jinými zabijáky sekávat je ale zatím nejasné.

Ukázka ze čtvrti zvané Grave Town, kde náhrobní kameny slouží jako odpočívadla, navíc představila i povahu výbavy a práce se zbraněmi. Již během E3 se museli hráči rozloučit se štíty, zapomeňte však také na přehrabování se v hromadách brnění či jeho částech. Ačkoliv během hry najdete cetky, které vlastnosti hlavní postavy ovlivní a částečně změní její vizáž, pryč je výbava rázně odlišující hráče a jeho třídu. V tomto ohledu bude Bloodborne mnohem jednodušší a přímočařejší, RPG prvky a nezbytný element vylepšování postavy ale bude zachován.

Ruku na srdce, přežití v kopě ozbrojených ho*en se neobejde bez řádné výbavy, zatím jsme ale měli možnost vidět pouze tři druhy zbraní. Ostrý sekáčkomeč, sekeru na silnější prasopsy a hůl. Každá ze zbraní má dva stavy - základní menší forma je zároveň nejrychlejší, určená na rubání jednotlivců. Těžkotonážní druhá forma hráči sice umožní trefit více nepřátel současně a některé i vlivem speciálních vlastností třeba i srazit na zem, na nějakou dobu vás ale odhalí a vystaví smrti. Zajisté jste si také všimnuli příruční brokovnice, která slouží jako sekundární zbraň třeba k odhazování šmejdů či k umírňování létajících příšer, i s tou počítejte, bude to sranda.

EYES ON ME, BITCH!

Její role je při budování taktiky zcela zřejmá. Už jste se někdy prali se smečkou divokých bezdomovců, kteří se vás snažili oslepit pískem vrženým do očí? Střelné zbraně v Bloodborne budou fungovat obdobně - výstřel v první řadě ochromí a sjedná pořádek, teprve až v druhé řadě zraní. Dalším novým prvkem je systém odlákávání nepřátel za pomoci hozených kamínků, situace je následující: Stojíte na ochozu, zatímco pod vámi prochází početná skupinka upocených hnusáků. Hozením kamínku můžete jednoho či dva odtáhnout do temné uličky a tam je v klidu sjet jako prase pytel šrotu. Anebo si můžete zahrát na odvážného Arnolda a nechat na sebe naráz naběhnout šestici nepřátel současně. Přijměte ale od nás přátelské varování, že zřejmě nejste úplně normální...

Ačkoliv se může zdát, že některé prvky se svým zjednodušením přesunuly blíže k mainstreamu, realita je stále stejně neúprosná a Bloodborne tak bude milován ze stejného důvodu jako Dark Souls a Demon’s Souls. V současné době neexistuje přímá konkurence v segmentu velkoformátových hardcore RPG, avšak jedním z nedostatků Bloodborne bude zcela jistě její přítomnost pouze na jedné platformě. V roce 2015 se nám dostane zcela delikátní atmosféry, která je stejně temná a hutná jako odměňující, stačí si jen počkat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama