BattleForge Článek BattleForge

BattleForge

taltos

taltos

12. 1. 2009 23:54
Reklama

V průběhu listopadu minulého roku začal betatesting již „plně funkční“ verze hry BattleForge. I přesto, že se jedná o MMO titul, se tvůrci neuchýlili k rozhodnutí placené registrace (a měsíčních poplatků), a to ani po vydání odladěné plné verze! Inteligentně si totiž spočítali, že bude lepší vpustit do hry tisíce hráčů zdarma, v jejichž řadách se pak jistě najdou tací, kteří si zaplatí lepší vyvolávací karty. Což jim ve finále přinese mnohem větší úspěchy. Lepší tisíce hráčů hrajících než stovky platících.

Inspirace v Magic: The Gathering

Po přihlášení do hry se octnete na prázdném bojišti, které zároveň slouží jako vaše domovina. Zde máte všechny potřebné informace, seznamy online hráčů, váš postup v příběhu, v celé hře, statistiky a pak velmi důležité karty a jejich balíčky. Před tím, než se vydáte na bojiště, si totiž musíte dobře rozmyslet, jakou sestavu karet si s sebou vezmete. Na výběr máte ze čtyř magických škol, které asi překvapí málo koho. Led, oheň, příroda a nemrtví. V těchto kategoriích máte desítky karet již na začátku a nové můžete dokupovat či vyměňovat. Samozřejmě by bylo hezké si vzít na bojiště všechny karty s tím, že „uvidíme, co se bude hodit“. To však (naštěstí) nejde a maximální počet karet do hry je dvacet. Nikdo vám však nebrání po každé misi přehodnotit význam jednotlivých jednotek, kouzel či obranných valů a kdykoliv je vyměnit za jinou kartu. Kromě výběru a vytváření nových balíčků karet samozřejmě můžete pokecat s dalšími hráči, zkusit dát některé přebytečné či duplicitní karty do aukce nebo si sami vyfiltrovat, co by se vám právě hodilo do krámu. Systém prodeje a nákupu je velmi intuitivní a každý se v něm během chvíle zorientuje.

Jedna z posledních činností na této neutrální obrazovce je možnost vyvolat vaši libovolnou jednotku na bojiště a k nim pak přivolávat protivníky nejrůznějších ras. Samozřejmě nic není omezeno silami potřebnými na vyvolání jako během mise, a tak si můžete vyzkoušet obrovské krvavé bitvy, ale především účinnost jednotlivých jednotek proti různým nepřátelům. Což je výborný nápad a především zpočátku, kdy si nejste jisti významem nové jednotky, to jistě oceníte.

Na bojiště

Nedílnou součástí hry je také mapa světa, kde máte zobrazeny přístupné mise PvE, vaši pozici a také PvP arény. Samozřejmě je vhodné začít se základními PvE misemi pro jednoho hráče, kde si sami osvojíte herní principy a vyzkoušíte účinnost vašeho aktuálního balíčku karet. Jedna věc je totiž poskládání před hrou, druhá věc je pak samotná použitelnost na bojišti.

Aby bylo vše jasné, v misi nestavíte žádné město, základnu ani budovy na vyvolávání nových jednotek. Jedinými stavbami, které můžete realizovat, jsou ochranné věže či útočné palebné zbraně (velmi povedené). Vaše jednotky tedy vyvoláváte na jiném principu. Po mapě a často v nepřátelských základnách jsou umístěny jakési „studny energie“ a monumenty. Energii potřebujete na vyvolávání všech jednotek, monumenty pak na jejich zpřístupnění. Na začátku tedy máte k dispozici základní lukostřelce a bojovníky a až po objevení monumentu a zaplacení poplatku můžete pomýšlet na vyšší skupinu. Zde pak přichází rozhodnutí, jakou školu magie upřednostníte. Na jednom monumentu totiž můžete zvolit jen jednu barvu magie a podle toho se vám zpřístupní dané jednotky. Například vyšší jednotka může požadovat i dva aktivní monumenty jeho magie (led, oheň,..) a k tomu ještě jeden libovolné. Až poté se zpřístupní a vy ho můžete vyvolat blízko vašich jednotek, nejlépe pak u monumentů nebo studen, jinak dočasně ztratí polovinu života. Což je velmi rozumné, jinak by docházelo k obrovskému znovuoživování vojska přímo na bojišti. Potřeba zaktivnit monumenty vždy do jedné magie má samozřejmě svůj taktický význam. Není tak totiž možné využívat všechny čtyři školy magie a již od začátku se musíte konkrétněji zaměřit. Po hodinách hry musíme uznat, že nejlepší kombinací je zvolit vhodně karty ze dvou škol a v tomto výběru mít ještě jednu primární. Pak máte šanci, že během mise vyvoláte i ty nejsilnější jednotky.

Kromě PvE pro jednoho hráče zde najdete mise pro dva, čtyři a až dvanáct hráčů a samozřejmě zmíněné arény PvP až pro osm hráčů (4v4). Kdykoliv se tak můžete připojit k vytvořené hře, případně sami zvolit novou a ze seznamu hráčů přímo pozvat některé účastníky. PvP je samozřejmě zase o něčem jiném, velmi záleží na kvalitě protivníka, jeho úrovni a balíčku karet. Za vyhrané mise a boj PvP samozřejmě získáváte zkušenosti a zlato. To pak zase využijete k upgradu karet (náhodně se zpřístupňuje) a realizování aukcí s kartami.

Beta s velkým B

U některých testovaných her ve verzi beta bylo jen těžko rozpoznatelné, že se ještě skutečně nejedná o finální verzi hry. Bohužel v případě BattleForge si to uvědomíte téměř ihned, jakmile se pokusíte připojit k nějaké PvP či PvE hře s více hráči. Důležité slovo je „pokusíte“. Hra má totiž zásadní nedostatky právě v připojování a ve vytváření těchto her a když řeknu, že během téměř hodiny se vám podaří připojit na jednu hru, bohužel nebudu přehánět. Hra vás při tomto pokusu jednoduše vykopne ze serveru, musíte se znovu přihlásit a pak protrpět dlouhou nahrávací obrazovku. Především při loadingu misí je to veliké utrpění a můžete si s klidem odskočit na kafe. Také několikrát hra kompletně spadla s hláškou ve spouštěcím exe souboru. Další funkce se pak dají označit za více méně přístupné, jen doufám, že ve finální verzi bude přístupných více PvE misí, kterých zde bylo poměrně málo.

Nová etapa MMORPG?

BattleForge mě opravdu dostal. Patří k těm druhům her, u kterých o půlnoci sedíte a přemýšlíte, jak ráno v šest hodin vstanete do práce. Ale stejně vám to nedá a pustíte si další misi. A nebýt nevychytaného připojování do her, sedím u ní ještě teď. Motivace ve vylepšování je totiž obrovská, každou novou kartu slavíte, máte z ní upřímnou radost a hned ji chcete vyzkoušet na bojišti. Tohle hra umí. A až bude odladěná a bez bugů, troufám si tvrdit, že si najde obrovské množství fanoušků. S lagy problém nebyl, hra vypadá opravdu kouzelně a nabízí nádhernou podívanou v obrovských bitvách plných výbuchů a hezky zpracovaných kouzel. A to vše bez zbytečně vysokých HW nároků.

Registrovat se do open beta testování můžete zde. Dle tvůrců by měla finální verze přijít na trh každým týdnem, vše samozřejmě záleží na tom, jak rychle se podaří odladit všechny nedostatky. Co dodat?

Uvidíme se na bojišti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama