Zpět na článek

Diskuze: Ito: Zvýšení RAM u Pro by nedělalo dobrotu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
14. 9. 2016 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Pokud by konzole byly o tom vložit CD a hrát, tak jim fandim taky. ;-) V Doomovi mam po Vulcan patchi běžně přes 100 FPS se 4 roky starou i5 a R9 380. :-)
S tim Doomem 3 je to dneska hlavně uplně jedno, protože LCD při 60 Hz nebliká, takže tohle nikdo nemusí řešit, tenkrát to byl ale ve hrách fakt problém, hlavně OpenGL hry jely prostě vždycky v 60 Hz, takže to bylo jako koukat do zářivky. :-)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
14. 9. 2016 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PS: Zdrojovej kód k Doom 3 je možná modla, to nic ale nemění na tom že ta hra byla tak idiotská že si na CRT monitoru ani neuměla sama nastavit vyšší obnovovací frekvenci než blikajících 60 Hz a muselo se to tweakovat v .cfg souborech, takže s tou modlou bych to zase nepřeháněl. ;-) Ale tohle byla vždycky specialita iD Tech enginu. Pamatuju si že u všech her od Quake 3, přes Wolfensteina a Jedi Academy, až po Dooma 3 se musela frekvence monitoru tweakovat. Vždycky jsem hrozně záviděl lidem co dokážou koukat do 60 Hz CRTčka :-)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
13. 9. 2016 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Samozřejmě že by přidali efekty a kraviny a FPS by zůstalo na 30. On někdo čeká něco jinýho u konzolí? Copak konzolista ocení víc FPS? No neocení, bude tvrdit že 30 je filmovější zážitek. Tak výrobci her na konzole se chovaj prostě logicky kapitalisticky, proč dělat víc FPS když konzolista ocení spíš ty patlací efekty navíc.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Tak mám za sebou PS1 a PS2 výborné mašinky a stály zkrátka na naše dnešní peníze víc. PS2 stála na dnešní korunky při vydání cca 22.000,-Kč a to byl panečku stroj :) (ps. než začne někdo odkazovat na tehdejší cenu, tak si nejdřív musí nastudovat inflaci).
Dneska se jede tvrdě na cenu a myslím že to konzolím škodí (ne v prodejích ale po grafické stránce), kdo z vás by si nepřiplatil 3 - 4 tisíce za lepší grafický čip? Tím by se dostala konzole na 1080p a 60 fps úplně někam jinam.

ps: Naughty Dog jsou super :)

@Lemrus: sám mám 8 gb ram protože víc potřeba není na 1080p. Mám W10 a Chrome mám zapnutý s pár okny taky a to včetně TeamSpeaku a GTA5 mi jede na plném knedlíku bez dropů.
Já bych byl pro to, aby PS4 stála 20 tisíc a nemusejí se pachtit s pulgenerací.

Lemrus
Lemrus
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: PS3 měla 512 MB sdílené ;) A přesto na to šly dělat dechberoucí hry (například hry od Naughty Dog). Konzole se papírově nedají moc srovnávat s pc. U PC žere tunu ramky jen samotný systém + jakýkoliv bordel co tam má člověk nainstalovaný. Jen Win 10 si schramstnou 3 GB jak nic by default. Pokud požíváš chrome tak ten ti sežere na každý tab +- 80 MB. A samozřejmě všechny další aplikace co tam máš žerou taky. Ve výsledku můžeš klidně sežrat 4-8 GB ještě před tím než vůbec hru zapneš. Nic z toho se na PS neděje. Konzole jsou vytvořené primárně pro hry a to jako celek HW+SW.
Zároveň si myslím, že by bylo lepší mít konzoli o něco výkonnější dejmetomu za 15k. To by nebylo o moc dražší, ale šlo by to o dost vylepšit. Zase na druhou stranu se to pro tenhle půlgenerační produkt nehodí, hlavně když chtějí aby ty konzole žily sidy-by-side.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
14. 9. 2016 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Kdo potřebuje uber detajly? Stačí zakázat pár kravin a jede to v těch 60 FPS skoro na všem. A jo, jsem vůči konzolím zaujatej, protože furt tak ňák nechápu smysl jejich existence. Každej PC potřebuje a ještě si k tomu kupovat konzoli + TV??? Proč jako když stačí tu částku investovat do toho PC a jsem uplně někde jinde? Na PC který je sestavený celý nový za 12 si samoztřejmě nezahraješ, ale takhle to nemůžeš brát, protože nikdo nekupuje celej novej hotovej počítač (kromě applistů). Musíš počítat s pravidelnou obměnou, dejme tomu výkonový komponenty po 3 - 5 letech a zbytek (zdroj, skříň....) ti vydrží klidně 10 let pokud kupuješ kvalitní věci. PC opravdu ve výsledku vyjde výhodnějc. Tak jako tak by do něj člověk ty prachy musel občas vrazit, spousta lidí si myslí jak jsou hrozný chytráci že si koupili konzoli a pak si koupěj ňákej dementní notebook za 20 kterej je jim uplně k prdu a ani ho nepotřebujou, leží jim doma na stole, připojenej k nabíječce. Kdyby všichni tyhle chytrolíni ty prachy rovnou strčili tam kam je potřeba, tak ušetřej a hlavně budou mít opravdu dost solidní PC na hry.

Ale pravdu máš s těma zbastlenejma prehistorickejma enginema, to je prostě pravda, to nemůže nikdo popřít. Ty enginy nejsou stavěný na to aby pobraly takový tuny hovadskejch efektů co do toho narvou a tak velký exteriéry a textury a tak dále... celý je to pak neefektivní a jako bonus to má několikanásobně vyšší nároky než stejná grafika před 5 lety. Z toho bych taky blil, to nejsi sám. Kdyby se tohle změnilo, tak jsme někde jinde. Současnej HW nevyužíváme ani zdaleka tak efektivně a věřim že kdyby se z něj vytěžilo maximum tak má doma herní PC skoro každej.
O Unreal enginu mi ani nemluv, ten jejich šéfíček do teď tvrdí že antialiasing nebudou podporovat protože je k ničemu a nikdo ho vlastně nechce. Díky tomuhle šaškovi máme dneska rozkostičkovaný hry jak před 15 lety plný rozsypanejch kabelů, plotů, větví u stromů a tak dále. :-D
Opravdu si vážim her jako byl první FarCry, nebo ten Doom 3 který měly na svojí dobu neskutečnou grafiku a všechno to běhalo poměrně efektivně. Jasně, byly to hry náročný jak blázen, ale kdyby v dnešní době vyšly hry s tak přelomovou grafikou, tak věřim že bude v minimálních požadavcích 2x GTX1080 v SLI. :-D
Ten první FarCry je podle mě neprávem opomíjená hra, co se týče grafiky, fyziky a tak dále, já ho z tý velký trojky (D3, HL2, FC) mam nejradši a je to pro mě z těch třech her z roku 2004 jediná hra která je znovuhratelná. ;-) O rok pozdějc vyšel FEAR kterej vypadal luxusně, doteď vypadá dobře, měl skvělou fyziku a dodnes nepřekonaný stopy po střelách na zdech a podobný věci a přitom to 2 roky po vydání už taky jelo uplně na každym krámu z Tesca. Tomu já řikam programování~~! Za vrchol grafickýho vývoje považuju první Crysis a sérii Stalker, pak už grafika i fyzika jenom upadá do sraček. Stalker byl sice zabugovanej jak čert, ale třeba ty cihlový zdi jsou dodnes neopřekonaný, žádná současná hra nemá takový textury~~

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to dobře pro vývojáře by to znamenalo hafo problémů při optimalizaci pro PS4 classic, nebo naopak nevyužitý výkon pro PS4 Pro.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
13. 9. 2016 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Já se bojím, že i kdyby dostala PS4 lepší gr.čip, autoři by zase přitlačili na efektech, shaderech a texturách a skončili bychom zase na 30ti :). Podle mě to neni o čipu ale o schopnostech autorů. Jak dokázal Kojima tak to na 60 jde i v open worldu a ne že ne. 60 FPS hry byly i na PS2 (MGS2 60 MGS 3 50-PAL verze) ba i na PS1. Je to jen o správném rozložení sil mezi grafika/výkon a hlavně 60FPS je o brutální optimalizaci, což je pro firmy jako Bethesda nebo Ubisoft sprosté slovo, a ikdyby jste jim poskytli výkon všech počítačů světa stejně skončíme na 25-30 FPS. Dnes se prostě počítá s vydáváním neodladěných produktů a day one patchi a v takovéto situaci nemůžete chtít day one 1080p/60. A zatímco na PC můžete dosáhnou 60FPS nadstřelením doporučené konfigurace (Jo crysis 1 na 60 deset let po vydání !), konzole mají svůj výkon omezený. 60 FPS je na konzolích vlhký sen a tomuto snu se musí potřídit celý vývoj hry od začátku a musí být tato položka na prvním místě. Nejde dělat hru a 60 pak"nějak" doladíme. Prostě 60 zvládaj ti nejlepší programátoři a musí se tomu podřídit celá herní společnost (viz. ID soft, Kojima productions). Howgh.

P.S. Libovolný framelock (30, 60 FPS) sežere oproti variable nebo unlimited (variabilní nebo neomezené FPS) 5-10 FPS. Takže chcete-li lock na 30FPS měla by hra bez něj dávat stabilních 40. Na 60 je to 70. V-SYNC sežere 1/3 až 1/2 FPS. Ideální variantou je optimalizovat hru na 60 bez framelocku a to už jen tak někdo nedává. A s V- SYNC ? Jen Kojima, ID a Blizzard. Nepočítám bojovky typu Tekken, Street Fighter kde se toho nemusí zobrazovat tolik.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
14. 9. 2016 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Abych pravdu řekl já mám konzole rád. Ale v poslední době jejich smysl přestávám chápat, jelikož princip se dost oddálil od původního vložit CD a hrát. Přibilo x regestrací / instalací / boj s volným místem na HDD alá PC. A dřív byly hry na konzolích na 100% oddladěné. Nebyla jiná možnost, patchovat nešlo.

Pravdu díš s využívánim hardware. Novej Doom2016/MGSV spustí libolný dvoujádro s grafikou co má 2GB RAM a obě hry nejdou pod 40 FPS v 720p. Na deset-dvanáct let starým počítači. Takže když se chce, tak to jde.

Ad:Doom3 - Nevim jak kdysi ale dnes jde DOOM3 v libovolných Hz - zrovna u tohole mám originálku a není tam problém.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: +1 @Masarkavtrenyrkach: +1 @RomanK47: +1 U PC je skutečně VRAM jediná věc přes kterou vlak nejede. Zatímco procesor nebo klasická "fast" RAM je většinou při spouštění ignorována a hra se spustí až na vyjímečné případy (Kingdom Come) i nižšími hodnotami, VRAM ne.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: Na hlášku o nedostatku ram narazíš dost snadno. Stačí zkusit v 20MB excelovský tabulce vymazat 10 000 řádků najednou. :-D

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) Hry na PS4 mají k dispozici 6GB. Na PS4 Pro asi 6.5GB. Jak toho docílili nevím. Možná video encoder má teď vlastní paměť na buffer?
2) Je to sice logický argument, ale trochu pokulhává ve světle toho, že PSP model 2000 měl dvakrát víc paměti než původní model PSP 1000 a šlo to.
3) Udělat výkonnější konzoli jde. Otázkou je: a) Kolik by stála? b) Kolik lidí by ji koupilo? c) Jak by se výkon využil? Odpovědí je nám 60 milionů prodaných stávajících konzolí v ceně 300-400USD - evidentně jsou momentálně dostačující.

nunvy@seznam.cz
nunvy@seznam.cz
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cim vic se ke me dostava informaci o PS4 Pro, tim vice se mi do toho nechce :) Proc se vlastne pousteli tak brzy do vydani nove mezi generace, kdyz se snazi ji pak vlastne ani tolik neprotlacovat, aby neurazili stavajici zakazniky, uz i ta konference byla jako ze hele neco mame, ale jako ze vlastne si toho ani nevsimejte, jsou sami proti sobe. Akorat nastvou lidi a za rok vsichni prejdou na scorpio. Jasny,ze to delaj kvuli VR, ale stejnak tim motaj lidem akorat hlavu ...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Ale no tak, nejsme takoví technici abysme mohli kecat do architektury kterou navrhoval Mark Cerny. Názor na to můžeme mít, ale dokavad si nepostavíme funkční konzoli sami, nebo nemáme vysokoškolskej titul z architektury počítačů, je to jen takové plácáníčko. Pokud už nějakou konzoli za sebou máš je to něco jiného. A 4K je k hovnu plně stačí Full Hd, toto je jen výmysl výrobců televizí, kteří už neví jak jinak nacpat jednomu člověku do bytu 3-4 televize. Rozdíl jako u VGA - 720p tam zkrátka nevidím. Akorát teda na obrazovce nic nepřečtu, to 4K zajišťuje celkem spolehlivě (u současných her na úhlopříčce 100). Vůbec mě štve ten rychlej pokrok, nestačím vydělávat peníze tak rychle jak si výrobci HW přejí a je problém si při launchu nové technologie vybrat tu, která přežije. Dřív když vyšel betamax a vhs jednou za deset let to nebyl takový problém, dnes když vychází nové technologie každejch deset minut bych požadoval refundace za nepřeživší bazmeky.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak sdílená Vram 8 Gb, která plní i roli klasické ramky, je na 4K u PS4 PRO málo. Jé já jsem zapomněl ona 4K mít nebude pouze nápis 4K pojede to v upscalu... Tak jasně že nebudou zvedat ramku, když jen zvýší výkon přehřívaného procesoru, dají nový grafický čip a ramka by stála další peníze......

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
13. 9. 2016 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Seš lehce zaujatej vůči konzolím, Pidaline :).Neni to jejeich vina. PC může mít 60 FPS ale ne na konfiguraci za 12000,-. Kolik lidí tady má na PC 1080/60 ve Witcherovi 3 na uber detaily ? 1 až 2 ? Vina je na vývojářích, kteří bastlí hry na nadstavovaných letitých enginech (Gamebryo od Bethesdy) a do posledního buildu netuší kolik jim to bude házet FPS. Zase ten Hideo Kojima (až na Death stranding) si stavěl custom engine pro každou hru a každej hardware. Grafici přesně věděli kolik věcí můžou na scénu umístit, kolik zabere AI byla to prostě precizní příprava. Zbastlit Assasin's Creed a pak procházet scénu po scéně a odebírat listí na stromech aby se zvedlo FPS nejde. Musí být engine, který když jste na scénu umístili příliš mnoho efektů a světel a vojáků a NPC a audia a animací a polygonů zařve - to už jsme o 40 FPS níže !!! A pak je to na graficích jak vošulej scénu aby to pro hráče vypadalo k nepoznání. Ubráním dynamických světel, snížení kvality textur v tmavých oblastech.
Každej pitomec umí udělat v UE4 scénu s 50ti dynamickejma světlama, a těmi nejnáročnějšími efekty a říct minimální konfigurace 16 GB RAM, SSD disk 200 GB, 16ti jádrovej procesor od Intelu vyjde za rok. Vošulit to tak aby hráč nepoznal že tam nejsou ty nejnáročnější efekty a hra běžela 60 na hardware který má STROP je zatracený umění.

Někdo vaří jako Babica a někdo jako Ramsey.

Btw. Zdrojový kód DOOMu 3 od Johna Carmacka/ID je programátory považován za modlu a nejelegantnější zdroják vůbec. Dokážou o něm mluvit hodiny a lajk nerozumí ani slovo :).
http://kotaku.com/5975610/the-exceptional-beauty-of-doom-3s-source-code

Kubaxx
Kubaxx
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je docela logický fakt. Mě to dává smysl.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S VRAM je to ale trochu jinak, zatímco s poměrně čistým systémem a 8 GB RAM člověk narazí na hlášku o nedostatku RAM velice těžko, s VRAM člověk narazí na strop velice lehce. Systém sežere v podstatě pár MB, ale kouknu na vytížení při současnějších hrách na střední detaily v 1080p a vidím, 2 GB už nestačí, 4K má mnohem více bodů, každé lepší rozlišení textury, stínu atd. zase vyšší nároky na video paměť.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

8 GB ram na hry bohatě stačí. 8GB u konzole je víc než 8GB u PC. Teda pokud současná generace konzolí nemá OS náročnosti widlí. :-D
Nenapadá mě jediná hra na PC, která by reálně dokázala zabrat víc než tak těch 5 GB. Hry na iD Tech enginu jsou na ram nejžravější a tam stačí k bezproblémovýmu chodu 6GB. Otázka je jestli se to v příštích dejme tomu 3 letech nezmění.

black.k
black.k
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: nojo to by byl hrozny problem udelat low textur... ups oni to tak delaj na pc furt

Reklama
Reklama