@Dallas-SD: Pointa je, že Crytek je jedna z mála firem, která dělá nabušené hry na PC a "port" na konzole, kde sníží náročnost. Ostatní studia udělají konzolovou hru a port na PC, který má přiteplený ovládání a na 24'' monitoru to vypadá jak hra od SEGY z roku '90. To lidem vadí. A patřím mezi ně. A dejte si HD verzi a nedívejte se na tento trapas s 640x480 rozlišením...
@souza: No právě, že hratelnost na konzoloidních hrách na PC taky neuvěřitelně trpí. Třeba takový Force Unleashed 2 na PC byl díky kameře a automatickému zaměřování pro mě osobně prakticky nehratelný.
Příběh je maximálně klišoidní, zpracování je hodné 90. let 20. století (cinematicy wtf?, enginová videa? nic? ...), grafika je nevyvážená (detaily na architektuře vs 2D plameny?), kamera je obludná (dvojí ovládání kamery?), replayabilita je nulová (pár skillů, pár charů) a hra je celkově nezajímavá a těžce průměrná - 5/10 je podle mě naprosto adekvátní. A pořád budu tvrdit, že dělání hack and slash primárně na konzole je prznění žánru a následné vydání PC portu je prznění hráčů.
Céódéček jsem už přejezený. Nerealističnost ve hrách mi nevadila, dokud nedali v Černých opicích Veitcongu do rukou české zbraně a ještě i tak to podělali. (rok výroby nesedí, fullauto na ČeZetě je na facku nožem, politické náznaky jsou na pováženou) Chápu, že je to každýmu putna, ale mě to vcelku uráží. Co se CoD 8452894 týká, tak celovečerní film na 3,5 hodiny je sice fajn, ale už mě to nějak nenaplňuje. Půjdu si asi o stánek vedle k EA honit nad Battlefieldem a budu doufat, že to nebude takový fail, jak to zatím vypadá...
@Rastm4N: Diablo má za sebou víc theorycraftu než BG, Oblivion aji všechny Dragon Age dohromady, to že ty je neznáš neznamená, že neexistují. Blizzard se u Diabla i WoWka vždycky řídí zásadou "easy to play, hard to master" a kdyby jsi aspoň jednu z těch her hrál na trochu vyšší úrovni, tak bys to věděl. ;-)
@Ursus: Protože pokud děláš nějaké query ve větší databázi, tak ti 3 jádra prostě nestačí. V dnešní době high-end herní sestav mají 4x takový výkon než xBox 360...
@Lady: Konzole z principu nikdy nemůže mít takový výkon jako PC. Na xBoxu kdyby jsi chtěl rozjet renderování grafiky, nějaký složitější matematický výpočet a nebo nedej bože nějakou 3D analýzu, tak se ti objeví černá obrazovka s červeným nápisem "Si děláš prdel, ne?". Na druhou stranu kdyby byly hry optimalizované na lepší konfiguraci než jsou dnešní konzole, tak si je 80% hráčů nezahraje, což je kontraproduktivní.
Bugy v Hoblivionu jsou legendární, to ano. Aneb "velká volnost s sebou přináší i velkou zodpovědnost".
Je docela špatný, že recenztent hraje na šipkách. ^^ Hra je opravdu vynikající, krásně se člověk odreaguje, bohužel skillshotů je podle mě málo a zbraní ještě míň a nějaká větší customizace chybí + neustálé kupování nábojů je otravné. Nicméně musím uznat, že PCF se fakt pochlapili a udělali opravdu zábavnou tunelovou střílečku, což jsem myslel, že existovat nemůže. Úplně jsem se těšil na další náběh creepu, abych mohl vymýšlet ještě víc crazy způsoby, jak se jich zbavit. Příběh je podle mě hodně kvalitní. Na konci je jasný náznak dalšího dílu. Už se těším. =)
Tak když už i Magicka je RPG, tak to můžeš říkat RPG aji Tetrisu. Bože recenzenti by se měli probrat, toto je fakt k pláči.
Humor je parádní. Hratelnost dobrá. Trochu mi vadí vyváženost. Časem trochu stereotyp, ale parádní coop hra, když máte dobrý tým. Určitě za ty peníze stojí.
@Dhatz: Nechtěl jsem vztahovat cenu ke kvalitě hry. Chtěl jsem spíš poukázat na to, že obsahem hra nedosahuje standardních tripleA titulů. Třeba Torchlight byl myslím distribuován jako AAA a díky nízké ceně byl i docela úspěšný, přitom hardcore hráči mohou kvality TL snadno zpochybnit. Úspěch DS je vložen do rukou mediální masáže. Myslím ale, že hře se 4 arénami a trapným PvP, 5 prostředími a herní dobou okolo 20 hodin plných bezduchého grindu, nepomůže ani hodně velká mediální kampaň. Obzvlášť, když je cena nasazena tak vysoko.
Klady: - systém classů, elementů - některé herní mechanismy -> boost dropu v partách, squad ability, switchování hrdinů, plnění medajlí v misích - možnost si z itemu oddělat staty a dát si ho (mimo sloty) na postavu pouze na efekt
Zápory: - nevyvážené PvP - lineárnost a nezábavnost PvE - žádný příběh (pokud nepočítáte intro stylem „byl jednou jeden vědec a něco se pokašlalo a vzniklo Darkspore“) + žádné questy - technické chyby (pády misí, pády serveru, nedokonalý line of sight, chyby v pohybu atd…) - nenápaditý systém statů, slabá customizace (každý hrdina má 6 slotů na gear), žádný progress skillů a abilit - naprosto nesmyslný language filter (jde vypnout), který filtruje půlku českých slov jako „mas“, „snazit se“ nebo „ti“ a ignoruje některé vulgarismy jako „retard“ atd. - o padlé itemy se vede automatický roll, pokud je v betě trade, tak ho ještě nikdo nenašel - sice je fajn, že je ve hře 45 hrdinů, ale každý má 1 passivku, která je buď overpowered nebo useless, k tomu 2 skilly a 1 squad skill, který je na tom stejně jak passivka
Abych to nějak uzavřel, tak hra se více než Diablu podobá League of Legends. Kdyby byla zadarmo nebo za nějakou umírněnou cenu např. 300Kč, tak bych ji bral na noční grindování itemů. Jelikož hra bude stát 1100, tak nedoporučuji. PvP je dost o nervy a docela špatně pojaté a singleplayer... Myslím, že pokud nějaký recenzent hodí hodnocení více jak 6, tak to bude hodně neadekvátní, to si troufám říct už teď. Jinak si myslím, že hra má parádní námět, ale hodně špatné zpracování.
Nechápu tady řvoucí závisláky bez smyslu pro humor. V dnešní době recenzí typu "Black Ops nepřínáší nic nového, je plný bugů, ale není to špatná hra -> 9/10" je toto úžasné uvolnění. Navíc mi přijde, že půlka komentářů od zdejších protestujících je založeno na tom, že autor článku uráží hru, kterou už 5 let hrají a honí si na tom, že přefikli virtuální kočku.
Je pravda, že některé zápory zveličuje, ale nádherně se trefuje do slabin všech nových her. Je to tak trefné a je to tak moc pravda, až se s tím někteří nedokáží smířit.
A musím více než souhlasit, že BioWare je v dnešní době nejpřeceňovanější z velkých vývojářských studijí. A říká to člověk, který hrál drtivou většinu jejich her včetně ještě nevydaného MMO SW: The Old Republic.
@Icem4n: Když už se chceš bavit na úrovni, tak si aspoň neseď na vedení. => "@Iceman: Žádná."
Problém je ten, že hry jako CoD nebo ME si vyloženě hrajou na to, že tam ta UI je. Furt ti v ME2 hustí do hlavy "you're the TEAM, you have to BUILD UP your TEAM" a podobný kraviny. Problém je, že po vlezení do akce když svoje mariňáky půl sekundy nehlídáš, tak se nechají ojet nějakým laserem.
"U her jako je ME nejde o nejakou obtiznost"
Pokud ze hry odděláš obtížnost = soubojový stystém = soubojové RPG prvky, tak ti vyjde trapná pobíhačka mezi NPC s x let starým rozhovorovým systémem a karmou ala Kotor 1. O tom jsou hry jako ME?
Nejhorší na těch rozhovorech je, že se to tváří jak je to strašně variabilní, ale po pár průchodech hrou zjistíš, že i když máš na výběr 5 reakcí, tak je jedno, kterou zvolíš a nic se nezmění.
Je mi jasné, že BioWare je postavený na rozhovorech a příběhu, to mi nemusíte říkat, ale ta omáčka okolo vypadá taky slibně...vypadá.
@Ursus: Píšu snad někde, že to beru jako humor? Ne...pak nechápu naco reaguješ.
@Iceman: Žádná. To ale neznamená, že se ve hře, jejíž soubojový systém si hraje na taktickou střílečku, spokojím s UD (umělá demence) místo UI (umělá inteligence). Tvoji poskoci nemají problém dostat facepalm od raketometu a během 3s palby vykouknout atd. Ovládání poskoků je trapné a jejich UD je velkolepá (stejně jako v Dragon Age btw).
@obtížnost: To mě nepřekvapuje, protože balanc je další achilovkou BioWare. To že si jako studio oblíbili magii je docela citelné snad ve všch jejich hrách (spíš mě udivuje, že s takovým imagem si troufnou na MMO, lol). ME2 nebylo moc výjimkou. Na začátku jsem si řekl, že si udělám drsnýho snipera, kterej všechno na IK sundá zdálky. Nábojový systém mě ovšem přesvědčil, že takto to nepůjde, takže proto to pro mě byla taková muka. Další hru jsem hrál normálního střelce a šlo to o 200% líp, ale už jsem to nedohrál, přestalo mě to bavit. Kámoš hrál za toho pseudomága a nestěžoval si.
Ještě než mě začneš kamenovat, protože jsem si dovolil házet špínu na tvou jistě oblíbenou hru...nemám proti ní nic, netvrdím že to je trash, ale BioWare mě začíná poslední dobou dost iritovat. Jejich hry na první pohled vypadají že "wow, look!, awesome!", ale při důkladnějším hraní se objevují dost tragické nedostatky. Například krásné RIPy v Dragon Age, kdy mi v půlce boje nějak "vypadla" UD mých spolubojovníků...
Nevím co čekáš. Myslíš si, že třeba někteří lidi při čtení článku se začnou u compu smát nahlas a spadnou smíchy ze židle? Těžko. Když ale čtu článek a vzpomínám na turbo-tupou AI v ME2, kdy jsem na nejtěžší obtížnosti začal fakt chytat rapla a měl chuť spáchat team kill, tak se alespoň pousměju.
Dát PC verzi této hry 6/10 je podle mě výsměch všem PC hrám. Z tohoto titulu konzole smrdí už po rádobyvtipném úvodním videu o LucasArts. Osobně proti konzolistům nic nemám, ale hra vypadá jako by udělali CTRL+C a CTRL+V a nechali to být. Ovládání hnusně krkolomné, automatické targetování se spíš plete. Hra samotná je pak kombinací Tekkena a Jedi Academy, aneb starwarska, kde mačkáte tlačítka a modlíte se, že postava udělá nějaké uber-combo, které zabije celou obrazovku. Dorážení mechů stylem "mačkej E a pak zmáčkni Q" je fakt dost směšný. Grafiku bych ocenil tak 7/10, není špatná. Hratelnost je díky ovládání, stereotypnímu boji, tuposti nepřátel, jejichž druhů je tolik kolik prstů na rukách, a nepřirozenému havoku téměř nulová. V reakci na xgandalfa bych hru nazval spíš pre-alpha verzí. Hru jsem si vůbec neužil, škoda, má očekávání byla vysoká.
Není, já tento "virus" měl na compu během 5 minut. Dal bych tomu 8/10 nebo 9/10 kdybych to měl srovnávat v sérii. Kdybych to měl sorvnat v kontextu všech her, tak 4-5/10. Je to pěkná kravinka, která zabaví, ale jinak je to zase podivná fúze předchozích dílu s nulovou inovací. Dá se od toho čekat asi tolik jako od Call of Duty 11.
Od této hry jsem očekával hodně. Hrál jsem demo na GamesComu v Kolíně, účastnil jsem se aktivně Open Bety a očekával plnou verzi. Zklamání. Na MP je zajímavý systém, který nutí hráče hrát agresivně. Bohužel na některé to moc nefunguje a v Open Betě jsem všechny objectivy plnil většinou sám za podpory přeboostěných smoke grenades. SP opět nezaujal. Byl by z toho krásný film, ale nějaký hlubší zážitek v tom nevidím. Když vezmu v potaz, že 95% herních prvků tu už bylo a zbylých 5% je ohlášených do nového Black Opsu... Mimochodem souhlasím s autorem článku Medal of Horor v tom, že tento žánr je naprosto vykradený, a Black Ops bude ještě větší zklamání než MoH...
Jsem člověk, pro kterého pojem strategie znamená C&C: Generals, Warcraft III a AoE II a III. Moc tento žánr nemusím, ale nad výše zmíněnými jsem strávil dost času. Můj názor na SCII je ten, že tato hra definuje tento žánr, naprosto dokonalá, nápaditá a zábavná kampaň, propracovaný multiplayer, challenge, skirmishe... Hlavně 3 rasy, každá s unikátním způsobem budování a herním stylem. Vůbec bych se té 10/10 nebál, ale jak říkám, strategie nejsou moc moje parketa.
Docela failoidní hra díky ichtylnímu soubojovému systému. Pro mě skončí na poličce vedle Mass Effect 2, obě hry mají společný rádobydůraz na příběh a failoidní hratelnost.