Zpět na článek

Diskuze: Dragon Age II: RPG nové doby?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Duncan
Duncan
Level 1 Level 1
21. 9. 2011 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jazzy: DAO jsem dohrál několikrát, je jedna z mých nejoblíbenějších her, většinou jsem končíval tak nějak okolo 40 hodin (spíš +), za víkend sice dohratelné, ale asi spíše jen s hlavnějšímy questy, že?

Sice se řadím spíše mezi staromilce, zbožňoval jsem BG, Icewindale, první dva Fallouty ale i "novější" Bloodlines. Kupodivu se mi líbil i ME, více ME1, ale i akčnější a nepříliš RPGéčkový ME2.

u DAII se dá s vydržet necelých 4o hodin, ale se splněněním takřka úplně všech questů. DA II není vyloženě špatná hra. Boje jsou sice stupidní (taktika "hrr na ně!" postačuje skoro vždy), za mága je třeba při bojích alespoň minimálně taktizovat. Lokace se opakují, bohužel. I ten jeden boss se opakuje (ale trochu na obhajobu bych chtěl zdůraznit, že v obou případech se objevý v nepovinném questu a jeho znovupřítomnost Hawke - a Merrill - alespoň okomentuje). Příběh je vyprávěn zajímavě a je myslím propracovanější, než v DAO, jen je komornější. V DA II, mě sem tam i zvraty v ději překvapily, u DAO byl děj předvídatelný až běda. Společníci jsou sice plošší (ale v DAO byly někteří společníci taky na nic - Zevran, třeba), ale zase efekt rivality je fajn. (Téměř) zrušení dárků podstatně ztěžuje naklonění si NPC. Hratelnost je u mě na poměrně vysoké úrovni.
Co se bojů týče, tak poměrně použitelně je bojový systém upraven v DCL Legacy, protivníci jsou lépe rozmístnění, a nutí třeba Hawka do křížové paldy. Boss je tuhý, a nestačí ho jen "upižlat" (jak to pstačuje u většiny bossů v DA II)...

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
25. 3. 2011 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Armstrogg: Héj, děláš tu, jak kdybych tě tam furt mazal nebo co. :) Jen jsem ti řekl, že nemáš mlet o společnících, když se o ně nezajímáš, a tudíž o nich ani nic nevíš.
Neměl bys to brát tak vážně. Vždyť jsou to jen hry. :)

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
25. 3. 2011 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ursus: Konzolové The Sims jsou kompletně bez boje, a přesto zůstávají rpg. :D

xgandalf
xgandalf
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HiHi789: Říká ti něco slovo "nadsázka", respektive "ironie"? Role playing game v samotném významu znamená "hraní rolí". Což klidně může být i hraní za vesmírného mariňáka. To že počítačové RPG jako systém v podstatě má určitá specifika, je věc vcelku jasná. Jenže tebou uvedený fakt "ovlivňovat dění kolem sebe, dotvářet svět" je jenom jeden z faktorů, je jich samozřejmě víc.

Dále - co se týká soubojů v Dragon Age 2 - bavíš mě čím dál víc. Prosím, uveď mi rozumný argumenty - zjevují se nepřátelé, nebo ne? Podívej se na diskuzní fóra Bioware i jiný, podívej se na recenze a řekni v tom případě na rovinu, že máme nejspíš všichni halucinace. V tom případě je to nejspíš první masová halucinace, která byla vyvolána hrou. Jestli hraju za mága nebo nehraju, není přece z tohodle hlediska vůbec podstatné. A můžeš mi ještě vysvětlit jednu věc - i kdyby v tom byl systém, jakože tam zřejmě nějaký bude, tak tím chceš jako naznačit co? Že když tam se nepřátele zjevují ze vzduchu dle nějakého systému, tak je to v pořádku a když náhodně, tak je to špatně, nebo vysvětli mi tvůj pohled na věc. Zatím jsem pročetl znovu celou diskuzi, ale jediný argument jsem od tebe neviděl. (promiň, ale vyjádření v duchu "mě to nevadí, tak to je v pořádku" není pro mě argument, to je jenom tvůj názor).

Pro úplnost, zkus vyvrátit nebo argumentovat některý z následujících tvrzení, ať tě dotlačím k odpovědi. Jsou to věci, který osobně považuju za chyby v DA2 (a prezentuju je jako svůj názor, nikoliv jako fakta, přestože některá z nich evidentně fakta jsou).

A)Souboje jsou v porovnání s DAO akčnější, vzhledem k objevování nepřátel ze vzduchu jsou o dost horší možnost taktizování - výsledkem je nevypočítatelná obtížnost.

B) Během běžného souboje je prakticky pravidlem, že se odněkud (většinou z místa, odkuď to není možné) přihrnou další nepřátelé. Někteří nepřátelé se prostě objevují ve vzduchu.

C) Dungeony a prostředí se opakují - jako perlička je fakt, že se opakuje i jeden boss.

D) Je ořezaný management postav

E) Vzhledem k omezenému prostředí začne být hra časem repetetivní až nudná

F) Hra porušuje pravidla universa, které byly nastaveny v prvním díle.

G) Grafické pojetí, ale i různé animace, jsou více "komiksové" a obecně neladí se snahou o vážný fantasy příběh, o který se DA2 snaží.

Ještě dva body dodatečně přidám
H) Vzhledem k chybějícímu strategickému pohledu, velkému množství nepřátel a často komplikovanému prostředí (např. interiéry) je boj hodně nepřehledný, kameru si nemůže člověk často rozumně nastavit tak, aby viděl, to co potřebuje.
I) Hra je zabugovaná. Společníci si v boji čas od času dělají co chtějí (dáš příkaz a jakmile překlikneš na někoho jinýho, tak jde například Varric klidně na cigáro, místo aby šil do nepřátel).

Ještě jednou - chci jasnou argumentaci, jestli ano či ne, případně proč ano, či ne. Zatím jsem od tebe nic takovýho neslyšel, jediný, čeho si byl schopen, byly prohlášení typu "ME je RPG" a "boje jsou v DA2 zvládnuté, takže chyba musí být v tobě". To není argumentace, ty napíšeš, že boje jsou zvládnuté, ale už nenapíšeš proč a jaké máš pro tohle tvrzení důvody. Pokud na výše uvedený body nejsi schopen odpovědět, tak se nemáme o čem bavit.

xgandalf
xgandalf
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HiHi789: Bod 1. Za prvé kritizuju ME2, nikoliv ME1. ME2 u mě už přestoupil onu tenkou hranici, kde končí RPG a začíná akční hra. To že ty napíšeš, že to je RPG, tak z toho RPG nedělá, protože neexistuje žádná jednotná definice, co RPG je. Definice "role playing game" může zahrnout do sebe cokoliv, včetně Dooma.

Za druhé - vzhledem k ohlasům na internetu nejsem zdaleka jediný, komu se dané pojetí soubojů v DA2 nelíbí. Opět - to že ty je považuješ za zvládnuté, je tvůj názor a já ti ho nehodlám brát. Dle mého názoru zvládnuté nejsou, jediný rozdíl mezi námi je v tom, že jsem pro to uvedl argumenty, proč mi souboje v DA2 nevyhovují a jaké mají dle názoru chyby. Ono já to docela chápu, dost blbě se obhajuje, že nepřátelé se zjevují ze vzduchu a dungeony se opakují pořád dokola (o jistém nejmenovaném bossovi ani nemluvě, jestli víš, o čem mluvím), když už předchozí díl ukázal, že to jde zvládnout lépe. Skoro mi to připomíná jednu starou hlášku: "To není chyba, to je prostě vlastnost"..:-))

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YcemaN: Jó Drakensang... Krysy tě budou strašit v nočních můrách. :D

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: Díky.:)

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: http://www.gibberlings3.net/widescreen/
Takhle nějak to pak vypadá: http://www.youtube.com/watch?v=nFwUWpLQa9o&feature=related
Ale tady už zvolil někdo moc velké to rozlišení, pak to vypadá jak strategie. Osobně doporučuju 1280x800.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když už chceš hrát klasiku doporučuju Final Fantasy 7 a 8 (jsou totiž i na PC), dvě nejlepší hry co jsem kdy hrál :)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: 640x480 neni to pravý ořechový co :)?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Zkus si BG 1 zahrát teď, třeba se ti už tak líbit nebude.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Jasně že boj tam bude vždycky, ale neměl by být jediná možnost a ani ta nejlepší. V BG toho nebojově moc vyřešit nejde (něco samozřejmě ano, ale rube se tam skoro pořád.). S žánry je to ošemetné, v adventuře taky může být boj :)

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ale to byla jejich možnost. Stejně tak šel Fallout 2 projít pomalu s ručním vrhačem atomových bombiček. ;)

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Tak napiš nějaké dobré RPG bez soubojů.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ne, vina je svalována na hru. DAII není tak dobrou hrou, jakou jsme čekali. A je mi jedno, čí je to vina, to ať si Bioware a EA pořeší mezi sebou (stejně tak nikdo neřeší důvody nelokalizace - kdy hlavní stopku nevystavila proklínaná EA, ale samotní Bioware).

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ale to nám jako hráčům může být víme všichni kde, že jo? Nehodnotíme tady přece Bioware, hodnotíme DAII a je irelevantní, jestli to dělal Bioware, EA nebo Tonda z Horní Dolní.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: Nemusí to být rozhodnutí Bioware ale EA.

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust: Neznám papírový RPG systém, který by umožňoval přidělování exp, jen za boj. Takže to co tu říkáš není žádná novinka.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust: Jistě, vynecháme souboje a můžem si rovnou pustit The Sims, nebo radši nějaký film.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Xgandalf: Představ si, že jedu bez léčitele, jen na lektvarech. Když se objeví u mága nepřátelé, se kterými si nedokáže poradit, jednoduše ho pošlu na druhou stranu, aby cestou minul bojovníka s obouručákem. Ten lupne smite, enemáci se rozdělí a prskavka má čas a prostor k plošnému kouzlu. Vymalováno!

xgandalf
xgandalf
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2Mitsurugi: Podívej, počítačové RPG jako takovej je komplexní zážitek, kterej sestává z příběhu, managementu a ovládání postav, vývoje postavy, soubojů a dalších věcí. Nechci se tu pouštět do hodnocení, co všechno obsahuje žánr RPG, co musí obsahovat, co obsahovat nemusí, jakou váhu mají jednotlivý části atd. Jednak bych určitě vyvolal plamennou diskuzi, navíc je to diskuze bezpředmětná, protože každej na to má trochu jinej pohled. Obecně můžeme říct, že ty věci, které jsem vypsal, jsou pro RPG prakticky nepostradatelné. Například těžko najdeš počítačové RPG, které by postrádalo souboje – v porovnání s paper-pen mají souboje o něco větší důležitost, taky jsou většinou hlavním zdrojem zkušeností.
A teď – já netvrdím, že DAII není RPG(DAIII směřuje tímhle tempem k tomu, že bude akční fantasy mlátičkou, ale budiž) – DAII se snaží být příběhovým RPG, které je navíc ale akční. Jenže – zase na to, aby to bylo akční, tak tomu není přizpůsobený styl hraní (na konzolích je to prý lepší, nevím, konzole nevlastním). Takže ve hře jsou kombinovány dva přístupy – ten jeden tě tlačí do toho, aby si taktizoval a využíval jednotlivé schopnosti (velký počet nepřátel, poměrně značná obtížnost apod.) a zároveň ti ale efektivně prakticky znemožňuje při soubojích taktizovat (zjevování se nepřátel ze vzduchu, značně nevyrovnaná obtížnost, nepřehledný souboje bez taktického výhledu, bugy v chování postav, po čase repetitivnost a nuda). Kdyby souboje zabíraly pouze relativně malou část hry, tak by to bylo tolerovatelné, ale oba dva víme, že na soubojích hra (kromě příběhu) prakticky stojí.
Opět, je to věc úhlu pohledu. Hráč, který se zaměří primárně na příběhovou složku a společníky, tak je schopen prostě pominout chyby, které má hra v ostatních částech. Někdy můžeme diskutovat i o tom, jestli se jedná o chyby. Např. zjednodušení v managementu postav je evidentní chyba pro mě, ale tobě to může vyhovovat. Opravdu docela dobře je to popsaný v článku, v části o kategorizaci hráčů. V tomhle se my dva nemůžeme shodnout.
Pokud Ti to trochu objasní můj pohled – například osobně nepovažuju ME2 za RPG, což asi o něčem vypovídá. Mě třeba ta hra bavila, ale není to pro mě RPG. Na to je tam příliš malej vliv pro mě podstatných RPG prvků (viz výše).

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
24. 3. 2011 01:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Widl: Pcha! Taktéga zoceleného žárem bitev nějaké posily nerozhodí a poradí si v každé situaci.

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
23. 3. 2011 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xgandalf: Netušil jsem, že se trpaslíci dají vyvolat. Obzlášť nekým, kdo nemá magické schopnosti.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
23. 3. 2011 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xgandalf: Je to jako v nové verzi DnD, nelíbí se každému, ale dobrá je. Jak si říkal, asi to není hra pro tebe :)

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
23. 3. 2011 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta, co je na tom tvém obrázku, má papírový obal - takže je tlustá. Reedice měly už speciální značení - platinovka, eXtra edice atd.

Reklama
Reklama