@Crashboy
Tvuj nazor na hry je naprosto dementní ty pako zhýčkaný pozlátkem lepší grafiky. Záleží hlavně na hratelnosti. Když někoho baví hra z tohohle prostředí i žánru tak si ji zahraje i na střední detaily na nižší rozlišení. Jde o to se bavit. Grafika taky musí být dobrá ale nemusí být dokonalá. Tahle hra na medium špatně nevypadá a někdo ji bude na to medium hrát radši než Crysis na Highest.
@Nelekejse: Já si podle všemožných screenshotů myslím, že grafika je prostě dostačující a na průměrné hodnocení stačí, ale podle všech recenzí je i hratelnost jen průměrná. Až si to zahraji tak možná pár přidám (jsem Dukův fanda a mám rád tvrdší humor a jsem pro všechno politicky nekorektní) , ale pokud bych tu hru recenzoval, snažil bych se jí porovnat s dnešním standartem a podat hráčům co nejobjektivněší hodnocení. Mě třeba Mafia 2 bavila a za sebe bych jí dal třeba sedmičku, ale kdybych psal recenzi, tak bych jí dal jenom za pět. Naopak Crysis 1 mě moc nebavilo (nemám rád sci-fi a ani prostředí tropického ostrova) a pro mě tak 8/10 (7/10 za nadprůměrnou hratelnost co se týče obleku a i nepřátel a o bod víc za tenkrát pokrokovou grafiku), ale vzhledem k tomu, že pasáže v lodi, které mě osobně nebavili, byli dosti atmosférické a určitě vynikali z průměru, bych dal i tu devítku...
@Lady Stardust: Já až si to zahraju, tak si za sebe třeba přidám hodnocení o bod nebo dva více. Recenze je subjektivní, ale výledné číslo by mělo být více objektivní. Zaleží hodně na recenzentovi a jak ti sedí jeho herní vkus...
@GlaDOS: Výrok dobrá grafika znamená v mém podání dostačující průměr, za který se hra nemusí stydět. To hlavní je přece hratelnost. Dobrá grafika znamená standart a naději, že ji spustím na plné detaily ve FULL HD. Stejně je momentálně grafický vývoj kvůli konzolím značně zbržděn.
Jo a ješt ke Gearbox Softwae. Doufal jsem, že se nepovezou na všeobecné vlně zjednodušování her. Poslední dobou, ale umí pouze zklamat. Poslední dobrá hra Borderlands (bohužel není můj vkus, ale podle všech ohlasů je to dobrá hra). BiA Hell's Highway už lehce zklamalo, ale pořád to byla pro nás fanoušky ta stará osvědčenná historická a taktická modla. Nový díl bratrů ve zbrani jsem po shlédnutí traileru vyhodnotil jako špatný vtip. Bohužel asi Randy Pitchfordovi přeskočilo. Pamatuji, jak nadšeně hovořil o prvním díle, jaká to bude historicky věrná ukázka bojů menších jednotek za WWII. Teď bohužel vymyleli hru, která se poveze na vlně úspěchů předchůdců. Jako nová série proč ne, ale BiA 4, by mělo pokračovat v příběhu o Bakerovi, Redovi a dalších.
Duka jsem nehrál a jak tak čtu recenze, tak asi ani dlouho nebudu. Ne dokud se nebude prodávat za méně jak 400 korun. Za hry s osmihodinovou hrací dobou jsem si odvykl vydat peníze, protože dnešní hry dokazují, že jde udělat dvacetihodinová zábavná hra v dobré grafice. Viz. Zaklínač, LA Noir, Red Dead Redemption, GTA (jakékoliv), Fallout, Dragon Age. Nechápu proč linéární střílečka bez nějakého promakaného příběhu, dialogů a herního světa, nemůže trvat alespoň stejně jako výše zmiňované hry. Všechny recenze hovoří o průměrné střílečce, ale hra nedostává nikde 5 z 10, ale šestky nebo sedmičky. Proto dnes na šestky nebo sedmičky koukám jako na šedý průměr. Hodnocení, které kdysi v Levelu nastolili, dnes nikdo nedodržuje...
@Nelekejse: V něčem máš pravdu, ale nepochopil jsi mě. Nadprůměrná grafika by neměla zvýšit hodnocení víc jak o bod. Kdyby byl Duke průměrný hratelností a měl pokrokovou grafiku, tak by stejně měl dostat jen 6 z 10. Ale je to prostě jen průměrná hra ve všech směrech a to znamená 5 z 10. Hratelosti by se měla přidávat větší váha a ne jen aritmeticky průměrovat, to máš zase pravdu
@Nelekejse: Jenomže bavit se u hraní hry by měla být samozřejmost, která je za 5 z 10. A že recnzent napsal že je to nadprůměr je jedna věc. Druhá věc je že hratelnost popisoval jako průměr a pak ty minihry a vtípky stejně nikoho jiného než fanoušky Duka nezaujme.
A říkám, nadhodnocována je většina her a recenzenti se nedrží normy hodnocení, kterou Level nastolil před několika lety.
@Renee: To je právě škoda, že si nepamatuješ koridorovou střílečku, kde se nedá strávit víc času jak 8 hodin. Co třeba Bioshock? Fallout 3? Tyhle hry byli dlouhé a nezabrali tolik místa. A to čekáš, že hry budou pořád zabírat jedno DVD? Vývoj jde kupředu a je potřeba více místa. To je jak kdyby si řekli, že už neuvedou novou konzoli, protože by potřebovala lepší procesor, kartu víc operační paměti.
@GlaDOS: Co se týče hodnocení Duka. Říkal jsem, že jsem ho nehrál, ale podle slov recenzentů si myslím, že číselné hodnocení je zbytečně vysoké. Z recenzí se mi nejvíce líbila ta od Dana Vávry. Tahle recenze říká, že hratelnost je průměrná. Ba podprůměrná. V dnešní době už by měl být standart dobrý krycí režim. Je to rozhodně lepší a realističtější možnost než autoheal. Že i FPS může mít kvalitní krycí režim dokazuje například Crysis 2 nebo Call of Juarez 2.
Hratelnost Duka je tedy horší průměr, který nezaujme ani fanouška žánru, natož pak normálního hráče.
Stylizace, fekální a erotické vtípky zase zaujmou pouze fanoušky Duka (já jím jsem a kdyby ta hra trvala déle jak 8 hodin tak si jí koupím, ale já vždy čekám s koupí tak rok nebo dva, až opadne přemrštěná cena jak hry tak hardwaru).
NAdhodnocení al není problém jen Duka, potažmo her. Nadhodnocené bývají i děti na základních a středních školách.
Takže jasných 5 z 10. 7 z 10 znamená nadprůměr. To že je hra svá, má jiný svět a příběh než ostatní, z ní nedělá nadprůměr, to má být samozřejmostí. Nadprůměrnou hru dělá pouze hratelnost.
Těším se. Po dohrání spíše "koridorového" a příěhového Dragon Age a Zaklínače, bude zase změna probíhat volný svět Tamrielu. Doufám, že se povede leveování, které bude zase uvěřitelnější. Totiž že se rozvíjejí používané schopnosti a ne co si hráč řekne. Boj na život a na smrt zní taky dobře, ale nerad bych, aby to tak dopadlo s každou krysou a vlkem. To snad zajistí nelevelování potvor společně s tím hráčovým.
@N0NECZ: Nikdo se tu nepouští jen do TDU2, to jsou vlny, které přijdou vždy se hrou, která s sebou přináší DLC. Je to čím dál tím horší. O to víc u nás, kde jsou hry předražené. A vývojáři s distributori pořád brečí nad počítačovým pirátstvím. Je škoda, že není tak jednoduché pro konzolisty pirátit hry, to by se pak ceny museli snižovat. Ne jako teď, kdy se vyhrožuje, že verze pro pc se dělat nebudou vůbec a konzolové verze jsou o několik set dražší. A ještě si dovolí čím dál častěji hru nějak podělat...
Solidní hrací doba osm hodin... Kam ten herní svět spěje? Za pár let se bude na Hrej psát solidní hrací doba šest hodin. Lidi probuďte se... To, že rostou nároky na grafiku, nemůže pro vývojáře znamenat, že pracovní síly soustřeďují do jejího vývoje a už vůbec jim to nemůže projít. Nebo za dvacet dospějeme k tomu, že koupíme hru za tisícovku a ta bude obsahovat jeden fotorealisticky zpracovaný, fyzikálněrealistický a kdovícoještěrealistický level v jednom domečku a dohrajeme ho za půl hoďky. Kdy už skončí zkracování herní doby? Kdy už si distribuce uvědomí, že moderní hry si žádají také více vývojářů? Mě osobně nezajímají ani dodávání obsahu ve formě DLC, pokud hra nemá alespoň 15-20 hodin. Na výrobu auta je taky potřeba čím dál víc lidí. Pravda v posledních dekádách už se o to stará automatizace, ale prototyp, pokud má být rychle hotov si žádá víc a víc lidí...
S tou Mafií maá bohužel pravdu. Mám dojem, že kdyby se IS neujalo 2K Games, byla by to větší pecka. Podle mě Vávrův tým distributor držel dost zkrátka. A to to mohl být trhák. Škoda.
Mě se třeba Mass Effect líbí, řadím ho mezi hry jako GTA, Mafia, CoD - prostě mezi takové tituly se seriozní hratelností, ale ne úplně hardcore jako ARMA, IGI... Nemám rád hry jako Just Cause, Mercenaries, Totl Overdose, kde jen běháš a střílíš, žídný systém krytí. To mě právě na Mafii 2 DLCs naštvalo to počítání bodů. Místo vymýšlení příběhu a videosekvencí se starali o to aby se hráči mohli srovnávat jak v závodech. Co nejrychleji zabít, ujet, získat nejvíc bodů. A já vlastně ani nikoho neznám kdo by se v těch žebříčcích nějak prezentoval. Schválně jesti tuhle diskuzi ještě někdo čte, napište kolik z vás to použilo. Tady prostě 2K (mám rád od nich třeba Bioshock) přestřelili. To nemá co s Mafií dělat.
Mafie 2 je dobrá hra, ale co si budem nalhávat na GTA IV nemá. Jediné čím GTA převyšuje je uvěřtelnější jízdní model, lepší grafika (ale to je samozřejmost když vyšla 2 roky po GTA) a více zbraní a jejich licence (I když pochybuji, že u takto starých zbraní je licence třeba). Jinak pro ty co nadávají, že hra je předražená na to kolik hodin zábavy nabízí: Máte pravdu, ale pokud si člověk dokoupí dvou dlc, tak se počet hodin hnedle ztrojnásobí a hra tak vyjde na patnáct stovek jako GTA. Jenže GTA nabízí za ty samé peníze dvakrát tolik zábavy. Neříkám nekupjte Mafii, jen bych těm co nehráli ani jedno doporučil koupit prvně GTA a s mafií počkat až trochu zlevní jinak se nevyhnete zklamání.
Sám uvidíš, že je to dobrá hra a na konzoli se alespoň nebudeš muset potýkat se zdlouhavou instalací. Teď když sem to hrál po roce znovu a snažil jsem se dohrát to na 100% (všechny holubi, policejní mise, skoky,...), tak mi to zabralo přes 50 herbích hodin. A to jsem ještě vše nesplnil a mám 75%. Teď dohrávám The Lost abd Damned a čeká mě Balada o teplém Tonym.
GTA IV je pro mě asi nejlepší městská akce za poslední 3 roky. Mě uchvátil především ten skok k větší realitě než v San Andreas. Realističnost nebo uvěřitelnost (např. sci-fi, fantasy-Mass Effect, Oblivion) je to co já ve hrách hledám a pak taky dobrá grafika. Kdo hraje hry jako třeba Psychonauts (hrál sem z levelu, bavilo mě, ale ne tolik jako třeba Mafia)atd., ten mě třeba nepochopí. Na druhém místě Mafia 2. Saints Row 2 sem nehrál a podle screenshotů mě ani neláká, možná časem. Když tě baví víc SR2 tak ho hraj nikdo ti GTA nenutí. Já jen srovnávám a hodnotim dvě hry. Klidně si novou Mafii s SR2 porovnej rád si tě poslechnu...
Blackcarl: Ti všímavější mi dají za pravdu, kdzž řeknu, že příběh přistěhovalce Nika Belica je originálnější (a u her to platí dvojnásob), než v v Mafii (kde je příběh pouze dobře řemeslně zvládnutou prací). Navrch Rockstaři přidali svůj provokativní humor a na příběh nabalili stovku misí. Když vyšla první Mafia byla geniální a Vice City strčila do kapsy. Doba se ale mění a Mafia 2 holt nejde s dobou. Je jen o málo rozsáhlejší a propracovanější než jednička a prostě nemá na o dva roky starší GTA. Můžeme brečet, ale to ji nezachrání a ani to že si budeme lhát že je lepší, než ve skutečnosti je. Rozbitnost aut je dokonce horčí než v jedniččce. Zatímco tam se reálně mačkali plechy přesně v místě, tady jen pár přednastavených lokálních rozbití jako tomu bylo naposled u GTA:SA.
Blackcarl: Mluvim o GTAIV proto, že je to hra asi Mafii 2 nejpodobnější (a vydáním nejbližší). Konkurence je zdravá. Jen říkám, že by si Mafia 2 mohla vzít z GTA v mnohém příklad (to mohla už i Mafia 1). Přebírání nápadů mi nevadí, pokud je zakomponováno smysluplně do jiné hry A příběh to nezachrání. Přeci jen to není film ale hra. Měli víc času věnovat víc misím. Ostatně Mafia2 neměla ve světě tak kladné recenze jak GTAIV. Olinator: Mě se víc líbilo joe než jim, ale to je asi jedno beztak si jsou obě dlc dost podobná. Co mě zklamalo je, že z většiny misí udělali arkádu. To je hrůza. Hrát to znovu mě má lákat zábavnost hry a ne nějaké stupidní poměřování skore s ostatními hráči. To je na úrovni kdejaké flashovky. Na poměřování sil mezi hráči tam měl být multiplayer. A dál: Před skoro každou misí není videosekvence ale jen textové okno (aby se neřeklo)? Co to je? i GTA má před každou misí vdeosekvenci a to se o této sérii povídá, že s příběhem na tom moc dobře není. Počítání skóre a absence sekvencí to tyhle 2/3 hry degraduje nechutně blízko hrám typu Total Overdose.
Na druhou stranu atmosféra, uvěřitelnost, atraktivní doba i postavy, grafika, auta to všechno jí drží na vrcholu. Nejsem náročný hráč, hra mě hodně baví, jen si myslím, že výše uvedené nedostatky ji táhnou pod hladinu jako nasáklý hadry. DLC je podle mě skvělá věc, ale mělo by být propracovanější a ne jen snaha nafrkat do hry pár misí bez duše. Mě prostě baví když mě do mise uvede nějaká postava v byť třeba kratší videosekvenci. A hlavně DLC mělo přijít až po nějakých min. 50 misích a alespoň 30 hodinách hry. takhle je to sviňárna tahat z nás prachy. Kdyby se ty DLC alespoň daly srovnat se základní hrou.
Je to pravda, nové MoH i CoD jsou pořád jedna a ta samá hra. Nechápu jak to pořád nůže někdo za ty prachy kupovat. Možná kvůli multiplayeru. V dnešní době, když už jsou v počítačích běžné 500-1000GB disky. By tahle hra měla zabírat 30 GB, prostředí by mělo být plně zničitelné herní doba min. 20 hodin. ětčí kooperace s AI - nemusíte nutně velet, ale měl by tam být pocit že jste součástí týmu. Takhle by měla vypadat hra kterou dělal 2 roky tým desítek lidí a stojí skoro patnáct stovek. Za nové MoH nebo CoD bych se jako distributor styděl chtít nad 500 kč. To je bohužel případ i nové Mafie.
Málokdy se odhodlám (snad kvůli své lenosti) napsat svůj názor na tento web. Tentokrát mě ale recenze Grygara natolik rozčílila, že jsem již po několika řádcích této recenze byl o svém příspěvku rozhodnut. Recenze mi přijde zcela jako recenze na instalaci hry a jako recenze na Rockstar Games Social Club. V tomto případě bych se nezdráhal ohodnotit instalaci a RGSC 2/10. Je pravda že rozběhnout hru je loterie. Můj kamarád hru instaloval a registroval skoro dvě hodiny! Já sám jsem musel stahovat crack. Paradoxně na tom nejlepé byl bízký příbuzný. Ten si hru stáhnul nelegálně, nainstaloval crack a byl hotov za půl hodiny. Kamarád co má origo verzi bez cracku s ní má stále problémy, já i příbuzný máme crack a hra jede bez problémů (jde o to stáhnout kvalitní crack na kvalitní stránce) Moje konfigurace: Intel Core 2 Duo 2,13 GHz - 4 GB RAM - nVidia 7950GT 512 RAM - XP SP3 Hra jede na 1024x768/75Hz Textury Medium, Renderování High, a ostatní na 20% stíny na 4/8. Hra jede pro mě znamená alespoň 25 fps. S ohledem na to, že moje konfigurace dnes patří spíž k nižšímu průměru a dá se sehnat kolem 12 000 Kč, není GTA 4 zas až tak náročnou hrou. Jistě-pro starší kartu je třeba stáhnout nejnovější ovladače ale hra ani na nejnižší detaily nevypadá vůbec špatně (lépe než San Andreas-stíny, odlesky krev). Nesmíte zapomenout že hra je nová a má na poměry GTA parádní grafiku, navíc jede celé město skoro bez načítání. Abych se ale vrátil k původu mého příspěvku: Grygarova recenze mi připadá jako nářek malého kluka, kterému nejde rozbalit lízátko. V recenzi se neobjevilo ani slovo o obsahu hry. Hra je totiž vskutku zábavná. Detailně zpracované město, modely, voda. Vše je ve slušivé grafice-ne úplně fotorealistické ale stylově povedené. Pokud hru spustíte na nejnižší grafické nastavení vůbec, hra nevypadá hůře než předchozí počin vývojářů San Andreas. Navíc použitý engine Euphoria (odkoupený od Lucas Arts) nabízí skvělý model poškození vozů, "padání panáků". Hratelnost je vynikající, jízdní model vozidel je arkádový (ale GTA bylo vždy arkádou), a systém krytí je sice neoriginální ale výborně funguje a zabaví. Systém hry, styl grafiky, hratelnost se drží tří předchozích dílů a je jen vyšperkován k aktuální dokonalosti. Oproti San Andreas je čtyřka méně rozsáhlá, o to je však detailněji zpracovaná. Nemá cenu se rozepisovat o jednotlivých detailech, které stejně každý fanda zná z konzolových recenzí. To ale neznamená, že by se o těchto detailech neměl rozepisovat pan Grygar. Zajímalo by mě jak dlouho on sám hru hrál. Většina lidí totiž hru rozchodila a pro něj by to, jakožto pro hráče z povolání neměl být problém. Ohodnotit kvalitní hru na základě zkušeností s instalací a registrací, nechat se ztrhnout vztekem, a nenapsat ani řádku o obsahu je podle mě PRASÁRNA!!! pane Grygare.