Zpět na článek

Diskuze: The Elder Scrolls V: Skyrim

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

h0n24.cz
h0n24.cz
Level 1 Level 1
4. 5. 2011 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím! Sesumíroval jsem všechny známé a neznámé informace o Skyrimu do jednoho článku.

http://blog.sablatura.info/hry/the-elder-scrolls-v-skyrim/

ApplePaj
ApplePaj
Level 1 Level 1
4. 5. 2011 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas s Clarcem, ten mulťák by vůbec nebyl k zahození. Jinak se každopádně neskutečně teším, jen doufám že to nedopadne jako Oblivion ke kterému sem se kvůli přílišné volnosti musel ze začátku nutit...

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xgandalf: Prolínání textur v Daggerfallu je prkotina, uvážím-li, že obě první TES hry nejdou ve verzi 1.00 dohrát a to nemluvím o obtížnosti. Ale to je jen tak bokem.
Očividně lpíme u RPG na jiných věcech, čímž bych tuhle naši diskuzi uzavřel. Ješte snad, tou "brutální obtížností" jsem myslel, že jezdit po podlošce kuličkouvou myší jak šílený jen abych nepříteli zasadil pár ran mi prostě připadá zbytečné, já osobně preferuji soubojové systémy, které nabízejí rozumný kompromis mezi realitou a jenoduchostí, což ten u Daggerfallu pro mě nebyl.

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xgandalf: Tak na rovinu. Morrowind jsem nehrál, neb mě první dva díly odradily to byť jen zkusit a i k Oblivionu jsem si sedl jen proto, že mě k tomu překecali kamarádi. To je taky důvod, proč se tu k TES3 nebudu vyjadřovat, protože by to nebylo fér. Nicméně první dva díly jsem hrál a nechápu co vydíš úžasného na systému, kde bylo někdy dost brutálně těžký protivníka byť jen zasáhnout nebo provést úder, který jsi opravdu chtěl. Realistické ano, nasírací určitě. Co ovšem absolutně nechápu je, že ti vadil, jak píšeš "fast travel"? To si se snad upsal, ne? Jednak byl už minimálně v Daggerfallu (a myslím, že i v Areně, ale je to dlouho nejsem si jist), a pak co jsi to za masochystu, který raději někam hodinu šlape pěšky než aby to vyřešil kliknutím na 30s. Šlapací varianta je sice realističtější, ale probůh to snad nikoho nemůže bavit.
A hlavně tě nikdo nenutí ho používat :).

Jinak u věcí co je píšeš u otržítka "hratelnost" se shodnem, levelování příšer je hloupé, když ke konci hry narážíš na lapky v glass armor připadáš si jak ve špatné grotesce.
Rovněž s tebou souhlasím, že množství skillů mohlo být větší, ale zase bych to nepřeháněl alá Daggerfall.

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xgandalf: no ten rozdíl mezi držením pravého tlačítka mávajíce myší v areně a daggerfallu a určování směru úderů pohybovými klávesami v oblivionu a morrowindu má určitě velmi zásadní vliv na hru :)

pjansa
pjansa
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondrej_Hrabec: aha, no tak to jooo, to bude prima

Ondřej Hrabec
Ondřej Hrabec
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pjansa: Titulky pravděpodobně pujde zapnout. Jde o to, že během dialogu s postavami se budete moci pohybovat po okolí a zvolit sem tam nějakou odpověď či otázku. Některé možnosti se vám třeba na obrazovce objeví až potom, co chvílí posloucháte hovor dvou NPC, a pak se přiblížíte k jedné z nich a zapředete s ní hovor. Zkrátka víc volnosti při dialozích.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doufám že splní aspoň polovinu z toho co slibují. Jestli jo tak to bude stát za to.

@xgandalf: Proč ti vadí perky a execute animace? Podle mně je to docela fajn nápad. Aspoň budou vizuálně zajímavější boje, na druhou stranu doufám že execute animace nebudou ovlivňovat obtížnost. A k těm perkům, další věc ve které se postavy budou moct lišit jedna od druhé. Nebudeš moct mít postavu co umí všechno dokonale.
S Oblivionem máš pravdu je to trochu fail. Zvlášť ingame fígl na kompletní nesmrtelnost :D (nemám na mysli cheaty)

Vardenf
Vardenf
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TES II Arena: 20 hodin (nedohráno)
TES III Morrowind: 200 hodin (nedohráno)
TES IV Oblivion: 165 hodin (dohráno)
TES V Skyrim: už se nemohu dočkat! =P

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
5. 5. 2011 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xgandalf: tam není napsáno, že by se to nedalo ovládat :)

poost1@seznam.cz
poost1@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 5. 2011 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

skuste http://apps.facebook.com/herolegend/?ftype=flyfish&uid=100000092316473

xgandalf
xgandalf
Level 1 Level 1
4. 5. 2011 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lady Stardust: No z mého okolí co jsem si svého času dělal průzkum, neb mě to zajímalo, tak ze šesti lidí mělo Best Attack zakliknutejch pět. Mimo jiné se stačí podívat po forech a i po recenzích.
Po cca minutě hledání:
"Ironically, combat is one of the most boring parts of Morrowind. While there are different ways to attack an enemy (chop, stab or slash,) they rely on clicking the mouse button while moving. This motion has to be performed several times per battle, and it gets annoying very quickly. The “Always use best attack” option takes care of this, but the battle degrades into obsessive Diablo-style clicking (not Diablo II-style; you can hold down the mouse button.)"

fueran
fueran
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Predstavujeme vam The Elder Scrolls V: Skyrim - uvidite vse, co ste videli uz nekde jinde a zaplatite nam za to slusnou hromadu goldu :D

crovax@atlas.cz
crovax@atlas.cz
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já věřím tomu, že to Bethesda udělá na výbornou....přece jen už v tom nejakej ten pátek lítají ;-). tak mně nezklamte kua, nebo.......nebo co?.....přesně tak!!! :D

xgandalf
xgandalf
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2Mitsurugi: Ohledně perků se k tomu nechci vyjadřovat – ten systém není špatnej, akorát mi prostě nesedne, to je všechno. Přijde mi, že postupnej nárust schopností je vhodnější, ale jak říkám, tohle je věc názoru. Execute animace – já TES sérii vždycky považoval za víceméně „realistickou“ věc. Takže nějaký rádobyefektní zabití nepřítele mi sem nesedne. Otázkou taky je, jak častá tahle animace bude a jestli půjde vypnout. Vcelku se jedná spíš o hnidu..:-)) Spíš bych tady uvítal opravdu tu provázanost mezi jednotlivými prvky (hrubý příklad: plátové brnění by šlo nosit až od síly 50, s každým kouskem plátového brnění by vzrůstal postih na rychlost, obratnost, magii).
2dungeonmaster: Jak Arena, tak Daggerfall, měli svým způsobem geniální systém soubojů. Spočívalo to v tom, že člověk myší skutečně prováděl různé údery. Tenhle základní princip, kdyby se ho podařilo dotáhnout a zkombinovat s krytím, by byl perfektní. Samozřejmě, dost těžko tohle převést na konzole. Ještě k tomu Oblivionu – kdyby si napsal Morrowind, tak to ještě vezmu, ale nějak nevidím důvod, proč Oblivion nepovažovat za nejslabší bod celé série. Když srovnáme hry cca stejné generace, tj. Morrowind a Oblivion, tak máme.
- Grafika – Oblivion znatelně lepší, ovšem až do okamžiku, kdy si pomocí Graphic Enhanceru otevře člověk lepší grafiku v Morrowindu případně přidá lepší textury – pak bych se klidně odvážil to srovnat (nicméně bod pro Oblivion)
- Hudba – řekněme stejná
- Atmosféra – Morrowind hraje na temnější strunu, osobně mě svět v Morrowindu pohltil skvělá architektura (baráky v houbách), písečné bouře, Oblivion je klasická fantasy bez nějakých výrazných prvků - u mě jasnej vítěz Morrowind
- Hratelnost – hlavní dějová linka Oblivionu je špatnej vtip. Vybalancovaná v Oblivionu není obtížnost, navíc v Oblivionu jsem měl dojem, že si ze mě dělaj vývojáři prdel, když v podstatě už v první části hry vlezeš za brány Oblivionu (a pak zase a zase a zase…..) a masakruješ tam daedry. Zkus to v Morrowindu, budou tě sbírat po kouskách. Ostatně projdi fora, o problému obtížnosti (a i jiných) mluví dostatečně fakt, že ti skoro každej doporučí nainstalovat na Oblivion totální konverzi OOO . U Morrowindu takový problémy nebyly. Bez modů je hra vcelku prázdná, není vyjímkou deset minut šlapat a nepotkat ani živáčka, ani příšerku. Realistický? Možná, zábavný ale ani náhodou. (Technická – část těch připomínek padá při použití modů/pluginů, ale hodnotit musí člověk původní verze hry)
- Osobně mě tam taky prudí takové věci, jako „geniální“ šipka, která ti ukazuje k cíli, Fast Travel, ubrání některých schopností a celkové „zjednodušení“ hry. Vím, tohle je čistě subjektivní pocit.

crovax@atlas.cz
crovax@atlas.cz
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pjansa: Jn, serie Gothicu mě taky donutila k pár úpravam :D. Už nějakou dobu sem s PC nic nedělal....už mám jiný priority(byt,auto,atd..), ale zase začínám mít pocit, že mě do toho TES prostě natlačí :D a nebude k tomu pořeba tlačit moc :D, vlastně už sem rozhodlej, že do toho vrazím těžce vydělaný háky... :D :D

pjansa
pjansa
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorus: Bethesda konečně pochopila, ještě že na Oblivion byla aspoň ta amatérská čeština, Fallout 3 už měl oficiální lokalizaci, tak aspoň že i ten Skyrim bude českej "od výroby"

_Thorus_
_Thorus_
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pjansa: http://www.hrej.cz/novinky/2011/05/03/tes-skyrim-ma-byt-profesionalne-cesky-24510/

pjansa
pjansa
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda ty trailery se nějak nepovedly, v prvním není přeložená ani slabika, druhý sice má titulky, ale je nekvalitně zakódovaný, jsou to samý kostičky a prolínání obrazů (navíc kostičkovaných)
A jak je to myšlený "chybí dialogová okna"? To jako nebude vypisovaný text hovoru, který by se dal lokalizovat do češtiny? Předpokládám, že český dabing asi nebude...

Renee
Renee
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těším se jak babka na důchod, bude to pro mě nejspíš herní událost roku... Oblivion byl super, jenom mě štvalo že byly tři nebo čtyři typy dunegonů, které se dost rychle ohleděly... Snad to Skyrim bude mít lepší. Nelevelovací potvory jsou další plus. A to nehovořím o dvouručním systému boje...

Dworak
Dworak
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bez komentáře ? Čekal bych větší ohlas.
Každopádně už se těším.

sstrider
sstrider
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doufám, a pevně věřím, že Skyrim přesně splní to, co od RPG očekávám:

Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru. Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

Text (mírně upraven): Lukáš Grygar, Level 135, úvod recenze GODS, Lands of Infinity

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xgandalf: bylo to ovladatelné docela snadno, každopádně tlačítko pro nejefektivnější útok tam bylo jen jako usnadnění toho co hráči dělali už předtím a tím bylo používání toho nejsilnějšího útoku :)

xgandalf
xgandalf
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lady Stardust: Má to drobnej háček, což víš nejspíš sama nejlíp - zatímco myší to sekání bylo intuitivní a hra byla snadno ovladatelná, tak u kombinací šipka+tlačítko myši hra v podstatě ovladatelná nebyla (ne nadarmo tam bylo zaškrtávátko "Use best attack".)..:-))

crovax@atlas.cz
crovax@atlas.cz
Level 1 Level 1
3. 5. 2011 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

předminulý PC sem upgradoval prakticky jen kvůli Oblivionu....myslím, že letos mě čeká to samý :D. už se nemůžu dočkat, série TES patří v mém žebříčku mezi jedny z nejlepších RPG....takže to v listopadu opět vidím na krvavý oči a probělí noci.....

Reklama
Reklama