Ano, jsem trochu silena - a to ze delam hry to jen potvrzuje :o) Menší hry = menší stres? Ani ne... O peripetiích vývoje her u nás se můžete dočíst třeba na www.tlamiczka.com
@mickthemage
Neboj, mohlo by byt i hur - krom magickych zaklinadel MMO a casual, kterymi se ted kazde rano zaklinaji vsichni producenti, jeste pribyly hudebni hry. Takze je jeste nebezpeci, ze bude mit BG 3 podtitul "Dragon Singstar" a na seslani kouzla budes muset vytukat na kytaru správnou sekvenci a k tomu neco hezkeho zazpivat :-)
@montana.
Tak tak, trapna prace od trapnych lidi, kteri navic na rozdil od navstevniku vsech internetovych diskuzi neumeji vymyslet nic zajimaveho as originalniho - je to jedna totalni lamicka vedle druhe :-)
@HiHi789
Co se tyce vybavy a funkcni, je uz tu davno hromada lepsich, to mas pravdu. Ale iPhone prave neni jen o funkcich - je o hrozne prijemnem ovladani a rade veci okolo. Ja uz ale cekani na ceskou verzi vzdala a mam nove MDA :-)
@Mistrchat
Jiste, Owena jsem videla v nekolika filmech a zlomene cyniky tam hral perfektne (o to prece jde - uz nekde ukazal ze to umi), navic z nej charisma doslova cisi (krom filmu Artus samozrejme :o)).
Kdezto Wahlberg na me kdykoli a kdekoli porad pusobi trochu jako protivny rappersky spratek, at je stary jak chce :o) Spoustu filmu zvladl dobre, ale to proto ze byl typove spravne obsazeny. Tady mi proste uplne nesedne, myslim ze s nim bude film misto noir akce spis jen akcni akce :o)
@Nastvany_Cernobyl
Tak. I kdyz DS a PSP jsou handheldy, ty jsou tedy malinko mimo. A podle VGchartz ted ma xbox 360 10 milionu, Wii 8.17 mil a PS3 3.42 mil, coz je podle delky prodeje jasne vitezstvi Wii.
@hejno
Kdyz k tomu delal i mocapy a zabralo to 15 mesicu (prubezne) prace, tak mi to taky neprijde zrovna jako nejake terno. Ale vzhledem k tomu, ze to byl jeho prvni velky projekt (predtim se jen parkrat mihl v serialech), tak je pro nej mnohem cennejsi prinos pro jeho portfolio. Takze na tom ve vysledku stejne dost vydelal :-)
@ElDoRado1239
Mas pravdu, treba dotykove displaye mi prijdou jeste lepsi - i kdyz jsou zase drahe a muzou unavit ruce.
Ale ohledne Wiimote si treba vybavuju, jak muj kolega rikal ze u nej byla tchyne a zahrali si spolu na Wii Simsports. To si neumim predstavit s jakymkoli jinym ovladacem...po pravde mi doted prisla absurdni i predstava, ze bych hrala s tchyni :-))
@McJabbo
Uplne s tebou souhlasim. Myslim ze spousta her se za umeni povazovat da. Co treba unikatni architektura v nekterych hrach? Nebo uzasne zpracovana postava? To ze neni malovana stetcem ale vytvorena v Maye ji automaticky odsuzuje k tomu aby nebyla umenim?
Myslim, ze umeni je ve hrach dost, jen je mozna v ocich konzumentu degradovano.
Pokud se tu ale mluvi o umeni ve hre ve stylu "umelecka hra", tj. o necem s hodne nezvyklou hratelnosti (treba neco ve stylu Okami nebo her kde samotny hrac inovativne pracuje s hudbou), tak tech opravdu je malo. Ale musim vas opravit - neni to vina vyvojaru, kteri by se umelecke vyzvy urcite zhostili radi (ja sama urcite). Je to spis (pochopitelny) strach publisheru, kteri vybiraji ktere hry se udelaji a kolik do nich daji. Jsou to obchodnici a jde jim o zisk, hram casto vubec nerozumi a zajimaji je jen prognozy prodejnosti. A riskovat treba 20 milionu $ na neco totalne neobvykleho...to si zkusi malokdo.
Proto skutecne "umelecke hry" v mainstreamu moc vznikat nebudou, jejich moznosti se ale projevi na scene freeware a hlavne indie her.
@Mistrchat
Presne. Vsichni tam tak divne ztuhle postavaji jako uplny noumove, vypada to tak nejak nedodelane... a pritom pry prave tihle lide delali Price of Persia, kde boje probihaji stejne a tam to vypadalo hezky.
@imperator.T
Me taky HALO na PC moc nezaujalo, ale ono si to taky ziskalo jmeno hlavne na Xboxu - byla to jestli se nemylim prvni poradna strilecka co tam vysla a tak z ni logicky musel byt bud mega-propadak nebo megahit. A jelikoz je to vcelku obstojna hra s dobrym MP, tak se vahy prevazily na stranu megahitu :-)
@Jaromír Möwald
To je pravda. A navic tem uzasnym Splinter cellum a Quakeum grafika starne nejrychleji - ale kreslena adventura je pekna i po letech, i kdyz je v mensim rozliseni
@szalai
No nevim jestli jde podle renderovaneho traileru poznat jak bude vypadat hra :-), ale rozhodne na me trailer (tedy teaser) pusobil krasne atmosfericky a spravne "falloutovsky". Fallouty mam hrozne rada, je to moje TOP 10, takze se desne tesim ale taky desne desim ze to Bethesda zkazi...
@Hamt-Ath
To je tezky, game designer muze chtit experimentovat se story jak chce, ale publisheri mu to stejne zatrhnou ze strachu aby nebyl titul prilis odlisny a tudiz neodhadnutelny. V soucasnem stavu herniho prumyslu je to fakt tezke delat hru podle sebe.
@mr.honza
No kdyz si vezmu jak funguje urcovani cen v CR, tak spis tipuju neco jako 7 999,- Vsechno je tu vzdycky o dost drazsi nez jen podle cisteho prepoctu
@Vlad16
:-)) No tak by to mohlo dopadnout :-) Ale ti kluci, co to budou delat, nejsou klasicky novaci, takze sance tu je (jde spis o to, jak jim do toho bude Nova mluvit)
@terrian
No jde i o to, kolik si pak z ceny hry jeste schramstne samotne Nintendo. Teoreticky by pak i hodne levna hra opravdu mohla vydelavat az s velkym poctem prodanych kusu. Ja ta cisla bohuzel neznam.