Zpět na článek

Diskuze: Umělecká stránka her je zatím v plenkách

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

montana
montana
Level 1 Level 1
11. 12. 2007 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Crysis zalozeno na vlastnim umeleckem stylu"
Ha ha ha

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
11. 12. 2007 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je všechno pravda, ale trochu mě zklamalo, že Moby Francke zcela marketingově sáhl pro příklad do vlastních her. Podle mě není komixová grafika v Tem Fortress její premiérou. Copak všichni zapomněli na skvělé XIII, které využilo skutečně umělecký styl do poslendího detailu? A co Okami? Fahrenhei? Dreamfall? A našli by se i další - to není umění? Pokud pokládáte za umění pouze historická díla, která musí zrát a kypět stovky let, pak samozřejmě hry zatím být uměním nemohou. Ale umění jako takové je v něčem jiném a tro v jedinečnosti. A jedinečných her už pár bylo. A co se týče estetiky - pak ano i v tomto ohledu vidím ve zmíněných titulech umění v pravém slova smyslu. Víc bych to neřešil.

tlamiczka
tlamiczka
Level 1 Level 1
11. 12. 2007 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@McJabbo Uplne s tebou souhlasim. Myslim ze spousta her se za umeni povazovat da. Co treba unikatni architektura v nekterych hrach? Nebo uzasne zpracovana postava? To ze neni malovana stetcem ale vytvorena v Maye ji automaticky odsuzuje k tomu aby nebyla umenim?

Myslim, ze umeni je ve hrach dost, jen je mozna v ocich konzumentu degradovano.

Pokud se tu ale mluvi o umeni ve hre ve stylu "umelecka hra", tj. o necem s hodne nezvyklou hratelnosti (treba neco ve stylu Okami nebo her kde samotny hrac inovativne pracuje s hudbou), tak tech opravdu je malo. Ale musim vas opravit - neni to vina vyvojaru, kteri by se umelecke vyzvy urcite zhostili radi (ja sama urcite). Je to spis (pochopitelny) strach publisheru, kteri vybiraji ktere hry se udelaji a kolik do nich daji. Jsou to obchodnici a jde jim o zisk, hram casto vubec nerozumi a zajimaji je jen prognozy prodejnosti. A riskovat treba 20 milionu $ na neco totalne neobvykleho...to si zkusi malokdo.

Proto skutecne "umelecke hry" v mainstreamu moc vznikat nebudou, jejich moznosti se ale projevi na scene freeware a hlavne indie her.

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
11. 12. 2007 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tlamiczka Ano - v tom máte pravdu, hlavní pole pro tvůrčí nápady momentálně ovládá freeware. Podívejte se ale na jeden zajímavý fakt. Perfektním příkladem je Aquaria. Původně freeware, dnes vpodstatě komerční tytul. A jde rozhodně o uměleckou záležitost (pravda - hratelnost trochu pokulhává, ale jinak je to balzám na duši). Podle mě, je jen otázkou času, než se stanou dvě věci - publisheři si uvědomí, že neotřelé a nápadité směry mohou mít skutečně úspěch a nebo se freeware vývojáři, kteří začínali dělat umělecké projekty, dostanou se svými dílky až do pozice vývojářů, kteří určují trend. Z nezávyslé scény vzejde nová vlna profesionálních studií. Neříkám, že se to stane zítra, ale stane se to. To je můj názor.

Hamt-Ath
Hamt-Ath
Level 1 Level 1
11. 12. 2007 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak todle je neco co je hodne tezky resit... co posuzujete na hrach jako umeni? vizualni stranku? hratelnost? hudbu nebo scenar? ona to nejni sranda... hra toho v sobe kombinuje trochu moc na to aby se to nejak rozsekalo a kdyz to hodnotite dohromady tak je na to prave historie her moc kratka... abychom si rozumeli- ja hry za umeni do jisty miry povazuju... ALE umeni neni jen to ze nekdo udela cellshadovou grafiku.. tady je umeni-podle me- hlavne v pristupu a v inovaci. Napriklad to ze nekdo udela asi tak stou 3d akci z druhy svetovy protoze to je zrovna moderni- to umeni neni.. ale to ze si nekdo troufne a udela neco originalniho- i kdyz to nema nijak extra grafiku.. to je umeni!

Reklama
Reklama