Train Fever nebyl dokonalý. Alespoň ze začátku. Postupně ho ladili, až dnes je to dost hratelná hra. Ale některé herní mechanismy nejsou dobré ani dnes. Logika hledání trasy, bugy při stavbě, bourání čehokoli poblíž nějakého dopravního prostředku, kdy ho hra teleportuje, a pak nejde na daný prostředek kliknout... no našlo by se toho víc. Ale je to hratelné. Dokonce tak, že já mám nahráno kolem 280 hodin. Líbí se mi grafika, fakt vypadá krásně. Kolikrát si jen přiblížím nějakou mašinu a kochám se jízdou. A to klidně trvá i rok, dva. Prostě hra, kde se nespěchá, pěkně se na to kouká, má poměrně realistickou fyziku (rozumej poloměry zatáček, stoupání u vlaků, u silnice to už tolik neplatí). Takže se dost těším na Transport fever. Když současný engine ještě vyladí, změní některé mechanismy, proč ne.
@Blacksite: Jestli se nepletu tak tam se psalo o potvrzených spekulacích. Tady je ofiko vyjádření + navíc nějaký časový rámec. Ale ano, když mne kamarád posílal tento odkaz s tím, že mi tu hru doporučuje, už jsem jásal a hledal na google play... a ono až za pár měsíců :). Nu těším se těším :)
@Pidalin: A to je přesně ono. Wolf byl první. A teprve po delší době bylo něco podobného. Krom toho pro hodně hráčů je Wolf jedna z prvních vzpomínek na PC hry, a proto vždy bude legendou. Stejně jako Titanic. Nebyl největší, plul jednou a ještě ne úspěšně, ale je legendou, kterou každý zná, filmy o něm trhají rekordy. A takových příkladů je mnoho.
Ad. nudná hra. Možná dnes, když už známe od té doby jiné hry. Tehdy na to ale každý zíral s otevřenou pusou. To je otázka vývoje. Stejně tak je nudný pingpong. A přesto to bude navždy také legendární hra. Byl totiž zcela první. A to ještě ne na PC tak jak ho známe.
@Tataboj: Helidix tím myslel klasické SimCity.... pro mne série SC skončila dílem 3000. Od té doby se mne nelíbí. A bohužel ani poslední díl (nazvaný znovu SimCity). Omalovánkový design, skutečně malá rozloha města, dodnes jsem nepochopil systém těžby, Je divné, když u podobné hry vlastně rozvoj města skončí už po nějakých 20 hodinách hry, protože jsem vytěžil suroviny. CitiesXL bylo vv mnoha ohledech uvěřitelnější a s realističtější vizáží.
@Klucina: Není nic snažšího než si otevřít jejich stránky a podívat se sám na to co člověka zajímá. Je jich tam dost, a i já jich pár mám. P.S. Není nutné mne oslovovat "Pane Bože..." :P
@Lysth: Ale jo, takových lidí znám poměrně dost. Já osobně to beru tak, že nákupem hry, kterou jsem v minulosti hrál pirátsky a líbila se mi, poděkuju a podpořím vývojáře hry. A také tím ukážu, že tato hra se mne líbila, a že takové hry chci hrát i v budoucnu. Tak trochu mám z toho pocit, že tím aspoň trochu ukážu svůj vkus. Vydavatelé se při rozhodování, kterou hru kterých vývojářů podpoří rozhodují hlavně podle čísel prodejů a výnosů.
@OldCrow: Hele. Máš-li nápady co zlepšit napiš klukům do redakce. A milerádi si je vyslechnou a případně použijí. A pokud budeš natolik přínosem třeba i zaměstnají. Pokud nápady nemáš, tak nekritizuj. Kritika je dobrá a přínosná, ale jen konstruktivní kritika.
@Moor8: SoSE DLC si v pohodě kup na Steramu, čeština existuje. Kamarád, Khalashnikovf, který SoSE překládal, přeložil i DLC. Jsou součástí češtiny na Rebellion.
@Lahva: To postupné otevírání nových budov jde vynout. V Setting je položka, která to zapne, nebo vypne. Já osobně ji mám ale zapnutou, protože mne to alespoň řekne, jaké budovy postačují pro uspokojení aktuálních potřeb. A nejsem si jist, jestli je taková informace v popisu budovy. Například že daná budova je potřeba pro město s více než XXXX obyvateli.
To zpětné zastavování já beru jako postupný historický vývoj. I reálném světě jsou centra měst ve staré zástavbě bez ladu a skladu a teprv později se stavěla sídliště. Stejně hraju i tuto hru. Takže má města obsahují i nejstarší nejmenší budovy pro unskilled workers.
Co mne vadí nejvíc je starý engine. A nutnost hru restartovat dle velikosti zhruba po hodině. Jinak se hraje ve stylu slideshow s FPS 5. Na opravu této chyby jsem čekal v Cities XXL. A ano pokud by toto opravili byl jsem ochotný si hru koupit. Pokud by obsahovala víc novinek, tak klidně za "plnou" cenu 20€. V současné době bych při opravené chybě v engine byl ochoten zaplatit max za 75% slevu. A i to bych si rozmýšlel.
Ono těch chyb k opravě by bylo víc. Hodně mne sejří meziměstský obchod. Nevím jak se to stává ostatním. Ale mne dost často (i několikrát za hodinu) se obchody zruší samy od sebe. A několikrát za hodinu nastavovat co odkud nakoupím a co prodám to mne fakt nebaví....
No dost o chybách, to by tady člověk mohl sedět ještě hodně dlouho. A i přes některé takové chyby mne tato hra baví víc, než SimCity. Je to uvěřitelnější hra. Vypadá realističtěji. Graficky i velikostně. Mimojiné....
@Vojta Dřevíkovský - redaktor: Jak jsem pochopil reset obchodu se děje ve chvíli, kdy můj rozpočet klesne do mínusu. A je jedno, jak velký je aktuální zůstatek. takže pak nastávají paradoxní situace, kdy mám na účtě 100M, drasticky rozšířím město, cashflow mne klesne na - 1000, s tím, že za chvíli se díky novým obyvatelům a novým fabrikám cashflow vyrovná, a mezitím mne hra zresetuje obchody tohoto města. Bohužel se tak někdy děje i v případě, kdy nejsem v mínusu. Možná je to jen mnou nepochopený mechanismus hry.
Jak myslíš to, že si město samo doplní co mu chybí? To jako že samo, když mu chybí nějaký zdroj, tak si samo nastaví odběr z Omnicorpu? To je možné? To by nebylo špatné.
@EnterTheNameHere: Ohledně FPS, co jsem tak různě četl, tak právě na toto se snad měli v engine zaměřit. Proto jsem doufal, že XXL bude konečně dobrá. Zatím stále doufám, že je to jen nějaký bug, který snad opraví nějakým patchem. Zatím doufám, že skutečně engine je lepší, ale z nějakého důvodu nepracuje jak má. Nicméně, než to opraví, jestli to opraví, XXL není pro mne lákadlo.
@Kalper: s první poznámkou nemůžu souhlasit. Je fakt, že osobních bankrotů je každým rokem víc a víc. Ale ono je taky otázka proč. Co vidím kolem sebe, lidi si stěžují, že nemají peníze. A přitom vidím jak utrácí za v podstatě zbytečnosti. Každý rok nová televize, každý rok nové PC, každý rok na dovolenou. Když se podíváš na statistiky, tak zjistíš, že průměrná mzda se začíná opravdu zase zvedat, a možná i o trochu víc než je inflace. Tedy za průměrnou mzdu si člověk koupí o něco víc. To že si za tyhle peníze navíc koupí novou televizi na splátky, které ho nakonec sedřou zaživa je už jiný problém.
@Kalper: Jj vím, statistika se dá ohýbat všelijak. ale je otázka jestli existuje nějaké jiné lepší srovnání? Krom toho se stačí podívat kolem sebe. Kdybychom se všichni měli tak špatně, tak nejezdíme v autech, jakými jezdíme, nejsou tak plné nákupní vozíky a není v nich tolik "zbytečností" ale jen nejnutnější věci. Když jdu do obchodu, tak vidím spíš opak. Ale to zabíháme do offtopicu ;).
@Silesian: Ono to tak nejspíš dopadne. EU IV určitě koupím. Zatím ale počkám. S kamarádem jsme před pár dny rozjeli EU:Rome a přes EU, Victorku, HoI chcem pokračovat až do moderní doby. To nám na pár měsíců vydrží :). Nicméně ty změny vypadají použitelně a ne jen jako kosmetické. Spíš jsem zvědav, jestli se Paradoxu konečně povedlo udělat hru bez bugů ohrožujících hratelnost :).
Pro nového milovníka historickým strategií parádní. Ale otázka je, jestli pro majitele EUIII má nějaký zásadní význam kupovat EUIV? Je to opravdu takový posun vpřed, aby to ospravedlnilo výdaj ve výši řádově 40€, či za kolik se aktuálně prodává?