Zpět na článek

Diskuze: Klasiky z DOSu už lze hrát i na Twitteru

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
2. 5. 2015 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JohnnyBane: No beru to podle toho jak mě která hra chytla a jak moc posedlej jsem tou hrou byl takže určitě Stalker, s tim souhlasim, Stalkera chci mít v tom 5 určitě i přes všechny bugy a chyby.
Crysis mam rád a zároveň ho nesnášim, protože ta hra byla zábavná, ale zároveň uzavřela jednu kapitolu herních dějin, po Crysis už měla každá hra autoheal a tak dále....ale za to může asi spíš CoD než Crysis. ;-)
Víc než Crysis bych tam chtěl FarCry jedničku, i když tu hru skoro nikdo nemá rád, já ve FarCry strávil velkou část života. To bylo prostě v tý době neuvěřitelný takhle pobíhat po ostrově, plavat a ještě v tak pěkný grafice. Ovládání mi taky sedlo a nevadili mi ani ty nenáviděný mutanti. Asi jsem divnej ale FarCry je pro mě určitě na vrcholu. Ale asi to bude tim že jsem tak v tom roce 2004, 5 začal hrát na vlastnim stroji, předtim jsenom u kámošů a FarCry byla jedna z prvních her co jsem kdy hrál a dohrál.
Pak rozhodně Return To Castle Wolfenstein, tam to mam podobně, na tom jsem prostě vyrostl.
A Mafie, ta je jasná, v tom jsem propařil snad rok života. ;-)
Z posledních let třeba Fallout New Vegas, tam jsem taky kus života nechal. Možná bych tam mohl dát ještě Jedi Academy kvůli těm zážitkům když jsme to pařili jako 12letý smradi a hráli jsme si na jedie. :-)
Určitě jsem naněco zapomněl, ale tohle jsou hry který se mi vybavěj jako první.
Když to hodně zjednodušim tak hry z toho období 2001 - 2004 považuju za vrchol herních dějin. V tý době byla inovace, každá nová hra něčim překvapila. Dneska střílečky hraju s prstem v nose a málo kdy se stane že se v tý hře zastavim a něco si prohlížim nebo tak, všechno už jsem viděl v ňáký jiný hře v trochu jiný podobě.
Z těch čistě FPS her z poslední doby mě bavil snad jenom Wolfenstein kvůli tý nostalgii a oldschool nádechu tý hry, byly tam lékárničky, šlo tam vykukovat za rohy a tak, to jsou všechno detajly který potěšej někoho kdo vyrostl na hrách kolem toho roku 2003. Ještě teď reflexně v novejch hrách mačkam Q a E pro vyklonění za roh a pak až mi teprv dojde že už 8 let tohle ve hrách neni. Ve Wolfovi se to sice dělalo jinak ale stejně to potěšilo.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JohnnyBane: Problém je, že všechny mnou jmenované hry, mě baví víc i hratelnostně. I kdybych z nich příběh úplně vyndal, tak mě pořád budou bavit víc než DOOM (ano i Brutal DOOM)...

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: No, v Dark Forces jsem nedokázal překousnout ovládání, takže to bych tam osobně taky nedal :D

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: No ale tak je jasný že je to myšlení ze stejný doby že jo. ;-) V tom roce 94 asi moc konkurence nebyla ale o 2 roky pozdějc už jo a velká.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JohnnyBane: Half Life, Return to Castle Wolfenstein, Serious Sam, Shadow Warrior (remake, originál jsem nehrál), Singularity, Metro, Call of Duty 2 a 4, Quake 2 a 3, Unreal, Unreal Tournament 2004, Far Cry, Crysis, Battlefield 2, F.E.A.R., Red Faction. Každá z těhle her je podle mně lepší než DOOM, sice každá jinak, ale lepší.
DOOM je legenda a jedna z nejvýznamějších her všech dob, ale rozhodně to není jedna z nejlepších stříleček všech dob, stejně jako první Mario není nejlepší hopsačka, nebo Dune 2 není nejlepší RTS.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JohnnyBane: Brutal Doom je stejná nuda jako pvodní Doom. ;-) Shadow Warrior byl na svojí dobu fakt něco ale měl dost debilní ovládání a trpěl něčim čemu řikam Duke 3D komplex, to znamená na svojí dobu přelomová hra s hromadou možností a interakcí s prostředim, ale mě to nebaví, stejně jako ten Duke 3D, ten mě taky nikdy nebavil. Střílet ňáký chodící prasata s brokovnicema jsem prostě nikdy nepochopil, ale dohrál jsem to samozřejmě. Jinak Half Life 2 je podle mě jedna z nejpřeceňovanějších her herní historie. Jako jo, ta hra byla dobrá, ale to co z ní v průběhu času udělali (boha) si fakt nezaslouží, když si vzpomenu tak například překážení společníků a tak dále... to jsou všechno věci který božská hra prostě nemůže dělat. Já vubec mam to chápání těch legend uplně jiný, jám mam legendy jiný a to co se obecně považuje za legendu mě nikdy moc nebralo. Podle mě je třeba FarCry mnohem zábavnější hra než HL2 ale když to někomu řeknu tak mě chce skoro upálit.

JohnnyBane
JohnnyBane
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi Já třeba počítám do her i jejich modifikace, a například laťku (co do čisté hratelnosti), kterou nastavil Brutal DOOM, podle mě ještě žádná FPS hra nepřekonala. Už jsme se o tom bavili pod jinou diskuzí. Pomyslná přímka, kde vlevo máš příběh, vpravo čistou hratelnost. a střed je kombinací obojího. Čistou hratelností myslím absenci skriptovaných pasáží, příběhových animací, QTE o podobně.Bezhlavá, šílená hra s vysokým tempem a jednoduchým ovládáním. Na druhé straně příběhové hry, které naopak upozaďují hratelnost na úkor budování příběhu (jako extrém mě napadá jen The Order což je TPS ) Ani jeden směr není špatný, oba se soustředí na něco jiného. Potom je tady střed, což je kompromis mezi oběma extrémy, bohužel ovšem střed zákonitě nikdy nemůže dosáhnout takové kvality hratelnosti nebo příběhu.

Z her co jsi vyjmenoval jsem nehrál: Serious Sam,Shadow Warior remake (hrál jsem original),Singularity a metro.

Half Life mě nikdy nebavil, nedohrál jsem ho a boom okolo něj nepochopil ale stejně jako Call of Duty 2 a 4, Quake 2, Unreal, Far Cry, Crysis, Battlefield 2, F.E.A.R. a Red Faction to byla hra, která stavěla na příběhu, který vypravovala, tudíž hratelnost byla až druhořadá.Při dnešním pohledu na způsob, jakým své příběhy tyto hry vyprávěli, můžeme říct, že jsou v tomhle aspektu zastaralé. Čistě multiplayerové hry Quake 3 a UT bych do toho netahal, protože tam zábavnost závisí přímo na hráči.

Originál Shadow Warior bych dal možná na to druhé místo :-)

Neříkám že jsou ty hry špatné CoD 2 mě hodně bavila ale řekl bych že pravidelné umisťování DOOMa jako jedné z nejlepší FPS se dá pochopit.

@Pidalin: BLOOD jsem bohužel nehrál, myslím že ani jako WAD nevyšel :-(

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: To nepatří, s tim souhlasim. Nepatří tam ani Wolf 3D. Patří tam třeba StarWars Dark Forces, Blood a spoustu dalších stříleček kolem poloviny 90. let ale Doom ani Wolf fakt ne. ;-)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@richmond688: No tak to potom ale můžeme za 3D akci považovat i TES 1 kde se nepohybovalo plynule ale tak ňák skokově jestli si dobře pamatuju, podobný je to určitě i v tý Ultimě. Wolf byl opravdu první s volnym pohybem z pohledu vlastních očí. V RPGčkách nešlo volně chodit, vždycky se zmáčklo jít dopředu a postava poskočila o jeden čtverec do předu takže i když to bylo viděný z pohledu vlastních očí tak k 3D hře to mělo fakt daleko. WOLF byl fakt první.

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
30. 4. 2015 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By měli například i na Pc nebo na ps3 předěůávat

JohnnyBane
JohnnyBane
Level 1 Level 1
2. 5. 2015 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Jo, Z Dukenem to máme stejně, respektuji ho ale nebavil mě. HL2 sem ani nehrál, potom jak hloupě na mě působila 1 sem ani neměl důvod to hrát. Když jsem potom viděl lets play HL2, více méně jsem si svou domněnku potvrdil. Když bych měl sestavit svoji TOPku nejlepších/nejvýznamnější FPS všech dob, rozdělil bych to asi takhle:
1. Brutal DOOM - Hratelnost
2. Call of Ctulhu - Příběh
3. S.T.A.L.K.E.R. - Atmosféra
4. Crysis - Grafika

Co ty ?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: On se ptal, které střílečky podle mně DOOM překonávají/jsou lepší...

richmond688
richmond688
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poipop: "a teprve po delší době". Ale vůbec ne! V tomtéž roce vyšla Ultima Underworld a ta představila 3d pohyb i nahoru, dolů a úplně jinou interakci. O světelný rok dále než opravdu jednoduchý Wolf3D.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 4. 2015 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Já osobně rozlišuju mezi mírou "dobrosti" a důležitostí. Nemám rád, když třeba Doom obsazuje první místa žebříčků o nejlepší FPS všech dob, kdyby se jednalo o nejvýznamější FPS, tak by tam rozhodně patřil, ale od svého vydání byl tolikrát překonán.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
30. 4. 2015 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi jsem jedinej ale WOLF 3D podle mě byla dost nudná hra. Je fakt že byla první, ale o ňáký 2 - 3 roky pozdějc se s pseudo 3D hrama roztrhnul pytel a spousta z nich byla daleko kvalitnější než třeba tak slavnej Doom.

PS: ILM

JohnnyBane
JohnnyBane
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Každý to vnímáme jinak ;-)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ovládání v původnim nastavení bylo otřesný ale dalo se to více méně nastavit, i když to dalo dost práci. Ale to bylo stejný u všech her z konce DOS období. Kdyby už tenkrát bylo přímo v menu hry nastavení ovládání tak by ty hry byly uplně o něčem jinym.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Já svůj komentář ovšem tak nemyslel, já se na hry dívám dnešním pohledem a z retro her dokážu hrát jenom ty, co jsou dobré i dnes (a je jich vcelku dost). DOOM mezi ně nepatří.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Prosimtě jak můžeš porovnávat hru z roku 94 s hrama z let 2001 - 2007??? WTF??? Pokud teda nemyslíš Doom 3. Doom 3 byla v tý době fakt luxusní dlouho očekávaná hra kterou každej chtěl........dokud jí neviděl na živo, byla to nuda. :-) Z tý doby třeba ten FarCry nebo HL2 byly mnohem lepší hry než Doom 3, to je určitě pravda. S tim Mariem je to spíš tak že si většina lidí žádnou jinou hopsačku ani nevybaví. ;-) Poslední hopsačka co jsem hrál byl snad Duke Nukem Manhattan Project někdy před 10 lety. ;-)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@richmond688: Ba ne, tak máš pravdu. V Ultimě se šlo volně rozhlížet. Ale ještě to nemá to klasický ovládání pozdějších 3D her. Koukam že i to prostředí tam bylo mnohem složitější než v primitivnim Wolfovi, to je zajímavý. Já myslel že takový prostředí přinesl až Doom a podobný hry.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
30. 4. 2015 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prakticky každá "3D hra" která vyšla v letech 93 - 97 byla lepší než Doom. ;-) Vim že to bylo v tý době fakt něco (já jsem se dostal k PC hrám až tak v roce 2001 - 2002) ale ty 3D hry z tý doby byly fakt strašně primitivní až tak do toho roku 97, 98 kdy už bylo celkem běžný mít alternativní útok, skákání a ňákou interakci s prostředim. Do tý doby to byla fakt strašná nuda ty FPS hry.
Z těch devadesátkovejch stříleček byl podle mě nejlepší a to s velkym náskokem BLOOD, ale to už je rok 97 takže to je dost daleko po Dooomovi 1. Ale tak v tom roce 2000 se ten vývoj zastavil a dnešní běžný střílečky dostahujou sotva úrovně interakce a zajímavosti těch her kolem roku 99 - 2001. Samozřejmě jsou výjimky a neřešim teď grafiku která je teď samozřejmě uplně jinde. Co bylo v roce 99 standard (interakce s prostředim, možnost odhazovat a rozbíjet objekty - ňáká primitivní fyzika) tak to pak umřelo a vrátilo se to jako běžnej prvek až nedávno.

JohnnyBane
JohnnyBane
Level 1 Level 1
30. 4. 2015 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: No a jaká je podle tebe lepší/nejlepší FPS ? čím byl DOOM překonán ?:-)

poipop@seznam.cz
poipop@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 4. 2015 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: A to je přesně ono. Wolf byl první. A teprve po delší době bylo něco podobného. Krom toho pro hodně hráčů je Wolf jedna z prvních vzpomínek na PC hry, a proto vždy bude legendou. Stejně jako Titanic. Nebyl největší, plul jednou a ještě ne úspěšně, ale je legendou, kterou každý zná, filmy o něm trhají rekordy. A takových příkladů je mnoho.

Ad. nudná hra. Možná dnes, když už známe od té doby jiné hry. Tehdy na to ale každý zíral s otevřenou pusou. To je otázka vývoje. Stejně tak je nudný pingpong. A přesto to bude navždy také legendární hra. Byl totiž zcela první. A to ještě ne na PC tak jak ho známe.

Reklama
Reklama