Tohle je ale celkem normální pro looter hry. Hráči v tom utopí stovky, resp. tisíce hodin, sám mám v TFD 1800 hodin.
Repetitivní farmení je samozřejmost u tohoto typu her. Ale žádná hra takového typu nedokáže těm nejvíce hardcore hráčům nabídnout dostatek obsahu aby je za bavila na takový počet hodin.
Nový hráč, pokud rychle pochopí principy a způsob, jak efektivně získávat věci, tak ve hře stejně stráví 300-400 hodin, když to hned nepobere, tak i 500+ hodin. To pro casual hráče znamená klidně 1-2 roky hraní.
Nexon se o tu hru ale neskutečně stará, velice rychle reagují na feedback hráčů a mnoho obsahu se změnilo a dále mění aby více vyhovoval potřebám hráčské komunity. Získávání nových descendantů a zbraní se zrychlilo a snížila se závislost na RNG.
Už za pár hodin vychází druhý content drop v rámci seasson 2 - nový descendant, fungl nová herní aktivita, nový boss fight, dva starší intercept battly bude možné hrát solo. Poslední větší content drop byl jen před 6 týdny 5. prosince. Hra teď právě každých cca 6 týdnů dostává nový hratelný content a balancing, quality of life vylepšení, nové eventy, vycházejí ještě častěji. V současné sezóně takové patche vychází cca každý druhý týden.
10 tisíc konkurečních hráčů pak není vůbec špatné číslo. Zvláště, když jsou věrní a ochotni ve F2P titulu utrácet, lidí kteří si zaplatí descendanta místo jeho farmení je mnoho, ještě víc lidí pravidelně kupuje kosmetické věci/skiny. Nexon ještě nedávno ve velkém posiloval tým pracující na TFD, aby právě mohli rychle reagovat na feedback hráčů a tvořit nový obsah.
Nejblíže je k TFD Warframe, ten sice na začátku neztratil herní bázi ale začal na nízkých číslech a první cca 2 roky ta herní báze nerostla. Potom začala nabírat na popularitě a už je tu kolik, 11-12 let?
Destiny 2 měla taky poměrně slabý začátek a měla špatné hodnocení, první DLC byly chabé. Větší popularitě se začla těšit po výrazném remake s DLC Forsaken, ale i na Destiny jde krásně vidět, jak vyjde nová srzóna/DLC, hráči vykočí na 200-250 tisíc, hardcore hráči to během pár dní všechno pořeší a po nějaké době je na 20 tisících hráčích.
Nedivim se. Zvlaste ubi. Plno lidi koukne na cisla na steamu a hodnoti, i tady v diskuzi, ale neuvedomi si ze vetsina prodeju jde primo pres ubi connect, proc kupovat steam verzi, kdyz stejne musi bezet i ubi klient? Nac mit spustene dva. Tu chybu jsem jednou udelal a uz me nenapadne neco od ubi koulit na steamu
@OnlyCORE: nejde o to jak to vypadá. Nemusí se líbit ale jde o technickou úroveň implementace. Každý drobný detail stojí výkon. Každá úroveň detailů zvýší nároky klidně na několikanásobek než předchozí. Navíc hrát tu hru bez RT bude hrich. A na pascal GTX to bude slideshow
@OnlyCORE: I to je samozřejmě možnost, ale na druhou stranu, jak vygenerovat platný klíč ví z třeba 1000 lidí co se na vývoji hry podílí třeba 10, dalších 10 tuší... Udělat to pak může třeba jen 5 lidí. Takže to nevidím zas jako častý zdroj těch klíčů.
Kde to uteče dřív je třeba fabrika, která dělá fyzické nosiče. Nebo třeba že někdo ukrade náklad s těmi nosiči když se veze do krámů.
Velice častý zdroj levných klíčů bývají regionální klíče. Nejeden obchod nabízí klíče které jsou určené pro regiony, kde není třeba kupní síla velká nebo je tam velký podíl pirátství a za plnou cenu se to tam nedokáže prodat. Proto typicky některé asijské státy, jižní amerika nebo rusko mívají ceny her nižší. Prodejce sežene klíče z tohoto regionu a dál je prodává celosvětově. To je třeba proti podmínkám některých služeb, například steam a standardně nám třeba v EU nedovolí koupit asijský klíč aniž bychom obcházeli pravidla různými VPN apod. Některé služby dokonce nabízí možnost že takový klíč na účtu z jiného regionu aktivují (což znamená mimo jiné sdělit přihlašovací údaje a to je také proti pravidlům)
Nové stylizace do letního DC se mi líbí, je to jiné než zasněžený NY, barevnější, detailnější a ne tak monotónní.
Levelování parádní, stejně jako v jedničce, side missions už nejsou jen copy paste jednoduché činnosti, jsou akčnější a každá jiná, doplněné random události jsou fajn zpestření když člověk chodí po ulicích.
Nový přístup ke gearu se mi také líbí, je to daleko transparentnější než v jedničce, i když to do jisté míry ztácí rozmanitost.
Odemykání perků a modů není špatné, odpadá grind pro god roll modifikace.
Gunplay naprosto parádní, v podstatě jakákoli zbraň je použitelná, už se to neomezuje na pár zbraní a hrát se zbraní která člověku sedne a líbí se není problém.
Division 2 bude jednoznačně cover based shooter, facetanking se nevyplácí, samo v endgame když lidi poladí geary to asi do jisté míry bude fungovat, s předpřipravenými endgame postavami nehrozí.
Endgame.. Je super že nepřátelé jsou chytřejší, používají skilly, doktoři oživují padlé, ale leckdy je to až moc, obtížnost jde hodně nahoru a hrát misi 50 minut - na normal obtížnosti - není úplně ideální stav, flustrující jsou pak granáty, které se moc neptají a umí zabít na místě. V týmu 3+ pak začínají být nepřátele spongy, nezřídka to chce i několik zásobníků na to někoho zabít. Připomělo mi to doby patche 1.3. Na tomhle se shoduje vícero lidí, Endgame by potřeboval poladit, minimálně normal obtížnost, hard můžue vesměs zůstat pro ty co mají rádi styl 1.3 v jedničce, pravda mohlo to být dáno i tím, že předpřipravený gear pro endgame nebyl úplně ideální a šel bych jinou cestou.
Zaregistroval jsem i high value targety, buď ho zadá NPC, které se vyskytuje na mapě trošku náhodně, tak že se do něj pustí rovnou vaši spojenci. Uvidíme jak bude endgame pestrá krom misí a případných raidů, které dle mě budou nejnáročnější v tom poskládat tým 8 lidí, nečekám ale mechanikami prošpikované raidy jako v Destiny, kde je důležitější vědět co dělat než to dělat.
V DZ mi přišlo že respawn landmarků je výrazně kratší, takže tam člověk může běhat a permanentně něco střílet. I pro nás PvE hráče dostatečný reward, vzhledem k tomu že těch kontaminovaných věcí jsem tam moc nepobral, takže i když člověk zemře, tak to není ztráta. DZ pro loot bude použitelná.
Co dnes ale téměř nehrozí je aby solo hráč dokázal rozumně bojovat s několika hráči, kteří aspoň tuší jak hrát. To se týká DZ i orgtanizovaného PvP. Jakmile je to 2 na 1 bude mít člověk těžké časy, natož když potká najednou 4 hráče. Nas druhou stranu PvP odměňuje taktičtějším přístupem, což se mi líbí, i když ho stejně jako v jedničce nebudu vyhledávat.
Technicky je hra zatím v nevalném stavu. Osobně jsem neměl problémy s nějakými grafickými artefakty, jak někteří jiní, ale výkon není ideální, hlavně v otevřených prostranstvích výkon klesá dost nepříjemně.
Alternativní ovládání také ne vždy funguje, nejritičtější je interakce, byl jsem nucený překonfigurovat defaultní ovládání a i tam to občas nefunguje a po Fku musím šáhnout.
Asi nejpatrnější problém byl s audio mixem. Některé zvukové efekty jdou chvíli slyšet, chvíli ne, některé mají delay, některé jsou hlasité.... Ale v průběhu developerského streamu padlo, že na audiomixu se intenzivně pracuje.
Photo mode je super přídavek pro milovníky screenshotů, i když to není už pro jedničku slibovaný Ansel, tohle aspoň poběží nezávisle na vendorovi, u NV ale fungují realtime filtry.
Tak jak tak, zatím to vypadá jako zábava, pro mě minimálně story line a endgame, uvidíme jak bude potuněný, za současného stavu pro mě moc není, vše se ale může změnit, také u něj chybí zkušenosti, přecijen ta mise byla nová, ne 100x opakovaná jako v jedničce.
@RomanK47: Ale tady přece nejde o to že z člověka vydavatel vytáhne navíc nějaké peníze. Jasně nechcete koupit za plnou cenu, nekoupíte, počkáte na slevu..
Problém který se v článku řeší je, že vydavatel dá třeba na víkend slevu a hra se prodává za polovic. Nějaký prodejce klíčů za těchto podmínek koupí třeba 1000 klíčů za půlku i když jich v té slevě reálně prodá třeba 100, 900 klíčů mu zbude.
Sleva skončí a hra se zpět začne prodávat za plnou cenu, prodejce klíčů už ale nemusí platit vydavateli drahý klíč a použije klíč koupený ve slevě, tzn má klidně 50% plné ceny do kapsy jako bonus, případně si naláká kupující že dá třeba vlastní slevu a klíč neprodá za plnou ale třeba za 75% ceny.
Výsledek je že prodejce krom své běžné provize za prodej získá navíc ještě 25-50% ceny jako bonus. Vydavatel hry z těch 25-50% nic nemá, a ani z toho nemá nic zákazník, který platí ve skutečnosti více než by platil v době kdy ten klíč koupil obchodník.
Tihle obchodníci parazitují právě na těch slevách, vydavatel nedostane nic navíc, hráč zaplatí více i když to vypadá že platí méně.
Proto ta změna, prodej bude rovnou vázaný na aktivaci, žádný klíč nebude, takže parazitující obchodník nemá nemůže nakoupit levnější a později je prodávat za víc.
Pridavat se da spousta veci. Vylepsocat dynamiku letu a pocasi, pridavat nove systemy do letadel, nove scenerie. On tam sice je cely svet, ale kvalita neni konzistentni. Civil letecke simulátory rizviji spousta nezavislych vyvojaru. Doplnku jsou tisice mozna desetitisice.
@Drew7878: je tam ale že i nějaký čas ve kterém k tomu musí dojít. Třeba division 1 byla prodejní pecka a na steamu se prodalo v předprodeji a cca půl roce od vydání jen 700 tisíc kopii
1080ti na fhd a 60 stabilních fps je dnes realita v mnohých hrách. Jediné co udělali že sníží úroveň toho jak to poběží s tím hw. Pokud brali max detaily na fhd a 60 fps tak teď doporučené budou třeba pro medium detaily. Min specifikace pro fhd min detaily a 30fps
@Mitsurugi: tak minimum je typický 30 fps s min detaily a fhd rozlišení. Doporučené střední detaily, 60fps. Microsoft uvádí i optimální sestavu, ta je fhd 60 fps max detaily a běžně tam je gtx1080ti. Nedivím se. Některé hry nedají v max detailech 60 avg natož 1% low ve fhd na fty1080. Musel jsem upgradovat na 2070 super ale je to docela na hrane
@Coko: Anthem naopak dlouhodobě držel obrovský zájem lidí a předkládal sem mu obrovský potenciál. Je třeba myslet na to co je to za žánr. Looter her není tolik a vesměs každá v poslední době si prošla patáliemi
Diablo III, Division, Destiny 2... ty hry měly při rozjezdu problém, dnes jsou super, Pokud by se autoři Anthemu poučili a zúročili 6 let vývoje... ani prd. Dost lidí to přivedlo k Warframe která je v tomto žánru asi nejhranější hra, ale nemá takový marketing tak ji spousta lidí nezná.
Navíc Anthem dostává konkurenci, Destiny dnes pouští další část obsahu z annual passu, za týden vychází Division 2, která nechává to dobré z jedničky a opustila některé nepříliš podařené mechaniky, obsahuvě na tom bude na začátku téměř na úrovni jedničky v současném stavu.
Obsah je totiž klíčový pro tento typ her, bohužl Anthem má málo základního obsahu a to jako že opravdu hodně málo. endgame v podstatě neexistuje, tři strongholdy, které dřív byly podávané jako raidy, které jsou navíc recyklované příběhové mise a ve vyšších obtížnostech jen obrovsky navyšují health potvor... další až v dubnu a něco zajímavého nového až v květnu... do té doby bude hrát jen pár skalních.
@Palmy: Různorodost úkolů, pokud vadila beta dvojky, tak jedničku ani neinstalujte, side missions v jedničce jsou copy paste, ve dvojce jsou naprosto jinde, každá z těch obsažených byla unikátní, k tomu se na mapě objevovaly ty věci, jako control pointy, random události, to vůbec v jedničce nebylo.
O tom ale přesně Division je, je to looter shooter rpg. Nejvíce srovnatelná je například s Diablem, případně, chceteli shooter, tak Warframe, Destiny, Borderlands, nebo brzo přichozí Anthem. I když každá z těch her kombinuje jinak shooter element, jinak dovednosti, jinak rpg prvky, tak jak tak, všechny ty hry jsou nějaký ten grind lepší výbavy aby postava byla silnější a silnější. Ty hry jsou dělány na to aby je hráči hráli na denní bázi několik hodin po dobu klidně několika let. Jedničce dost tragicky chyběl content, DLC dodaly jen herní módy, ne novou story line, ne novou část mapy, která ani nebyla zdaleka utilizována a spousty pěkných míst člověk navštívil max jednou, když šel sebrat nějakou informaci přibližující příběh/svět.
Že třeba DMG není jako Wildlands? Z mého pohledu je dvojka spíše Wildlands než Division 1. V Division 1 byl daleko větší důraz na RPG prvky, ve dvojce gear building není tak flexibilní, má méně možností, hlavně kvůli fixním bonusům sad, které dřív bývaly volitelné atributy.
ad výkon, ano beta dvojky není nijak extra, nicméně alpha na tom byla hůře. Aktuálně v betě byl problém s otevřenými prostranstvími, těch objektů které se vykreslují je obrovské množství a jde to na výkonu znát, hlavně vegetace tomu dává kouř, ale není nic složitějšího než si na slabším hw některé detaily stáhnout. Ve FHD rozlišení bude potřeba aspoň GTX1080 aby to jelo v ultra na 60+FPS, u jedničky stačila i 1070, na druhou stranu, ultra preset v jedničce nejsou maximální detaily, na ně je ve FHD ideální GTX1080Ti/RTX2080 a to bude platit i pro dvojku. Na druhou stranu division vypadá slušně i v nižších nastaveních.
"Naprosto jiná zábava vás čeká, pokud do hry přizvete své kamarády. Ideálně další tři, aby vaše parta bylo plnohodnotná."
No nebo naopak zábava končí s tím jak se zvětšuje parta. Division totiž škáluje health/armor s počtem lidí v partě, takže se dost zásadně mění TTK. To samo vadí když máte gear laděný na "on kill" dovednostmi, navíc si vzájemně ty killy kradete. V drtivé většině případů je lepší hrát Division solo než v partě. Zvláště nekompetentní partě se špatně sestaveným gearem.
"Protivníci sice moc inteligence nepobrali"
Proti jedničce ji pobrali, v invaded (endgame) misi dle mě až příliš, příliš používají skilly, etc. hodně lidí se už schodlo na tom že tohle by měli trošku poladit.
"kteří holdovali prvnímu dílu, budou i tady jako doma"
Nesouhlasím, může to říct člověk, co s Division jedna strávil pár hodin, ne tisíce hodin. Division 2 je dost zásadně změněná.
"je lehce zaměnitelný s jakýmkoli jiným (spíše jihoamerickým) městem"
Ano vývojáři pro jednu z budov nedostali licenci, jinak, pokud se nepletu je to podání 1:1, je daleko věrnější než podání New Yorku, kde se hodně zkracovaly vzdálenosti, to není případ Washingtonu. Samo pokud hráč nezná Washington DC, tak mu to přijde prostě "jako město"
"Předchozí díl jsem nehrál a multiplayerovým hrám obecně moc neholduji"
A podle toho také tenhle článek vypadá, těch změn viděli dlouhodobí hráči division už při představení na E3 a to to vůbec nemuseli hrát.
"Chybí jí odvaha zkoušet nové věci, což je podle mě škoda."
opět je to z pohledu hry neznalého hráče. Ta hra se dost zásadně změnila, dobré věci zůstaly, špatné byly nahrazeny novými, vesměs lepšími.
@Lachlan: tohle je samozřejmě o v kusu, mě zimní NY očaroval, ale po 3300 hodinách už nic nového nenabízí, Washington je příjemné oživení.. ale jak říkám, proti gustu :)
@David Plecháček: A to je právě ono, looter hry jsou na stovky, neli tisíce hodin. Pokud v division někdo strávil pár hodin tak se nedostal do endgame, kdo tam strávil pár desítek hodin v endgame zdaleka neobjevil vše.
Stačí pozorovat lidi, mnozí se fixují na hodnotu DPS a podle toho určují svou DMG, přitom ani netuší co to je za číslo, někdo se kouká na gear score a dle toho určuje kvalitu aniž by zohlednil atributy gearu...
Když se zeptám člověka víš jakou máš DMG? Stěží odpoví, možná podle čísel ve hře, pokud si je nevypl, ale on ani netuší na jakou DMG se ptám.
Ptám se na red bar, purple nebo yellow bar nepřítele? mají/nemají armor? bavím se o DMG v PvP do hráče? Vypočítat si hloupou dmg na ránu je v division docela fuška se zohledněním všech bufů, debufů, statů, talentů a situace.
Třeba talent co dává 10% DMG navíc neznamená že dá 10% dmg navíc ... záleží jak se aplikuje (additive, multiplicative) záleží jaký je základ (třeba 12% headshot dmg na sniperce co má v základu 172% hs dmg nedá 12%ale asi 4.4% a to nezohledňuji žádné další věci...
Takových příkladu je v divizi hodně a někdy ani lidi se stovkami hodin netuší jak to funguje. My, co do toho vidíme a umíme si to spočítat pro každou situaci vidíme dost velké změny v RPG elementu, gear buildingu. Třeba změna v modifikacích zbraní, jednak odpadá grind více god roll kusů ale odpadá i must have. V D1 se hrálo jen pár doplňků protože jiné nemělo smysl hrát, ty bonusy byly zásadní. V D2 člověk může hrát cokoli protože za nějakou výhodu získá nevýhodu a je to jen o tom co člověku sedne více do ruky, potažmo jak dokáže stackovat konkrétní atribut který vyhovouje jeho hernímu stylu a účelu toho buildu. D2 sice ruší základní atributy, které hodně lidí jen mátlo, nabízí ale dle mě daleko proracovanější možnost ladit gear k obrazu svému. Těch bonusů jsou ve dvojce desítky. klidně na jendom kusu gearu.
Gunplay se také změnil, dnes je možné vzít jakoukoli zbraň a fungovat s ní pokud člověku sedne, v jedničce byl člověk omezený v zásadě na jednu/dvě zbraně a zbytek nemělo smysl používat protože jejich dmg output byl bídný nebo se zbraň nedala kloudně ovládat.
Obrovská změna je v armoru. Armor v jedničce byl mitigace zranění, fungoval permanentně, nedegradoval, vždy zastavil určitou porci DMG, health pool byl obrovský (od 1.7, do 1.4 armor zastavil 75% dmg a healt pool byl menší a pak se to různě přelívalo) Ve dvojce armor zastaví kompletní dmg, ale degraduje, healt pool je malý.
V jedničce díky možnostem léčení byla samozřejmost vše facetankovat, obzvlášť v PvP to bylo spray and pray. Současná možnost léčby téměř nulová a hlavně není instantní ale žádá určitý čas, to zásadně mění gameplay, Division konečně začíná být to co tvrdila jednička - cover based shooter. A to i v PvP kde to bylo v jedničce nemožné.
To jsou změny, které jsou patrné na první pohled každému zkušenému hráči jedničky. Problém je že se na to článek dívá z pohledu nezkušených hráčů, kde se dokonce jasně tvrdí že to autorovi nesedí. Těch co tomu opravdu rozumí je málo, jeden za všechny MarcoStyleNL, ten dokonce pravidelně dostává od Massive nabídky aby pro ně šel na Division pracovat.
Neřekl bych že dvojka nezaujme ty které nezaujala jednička. Samo ti kteří chtějí hrát realistickou střílečku jsou s Division vedle, tohle není střílečka v první řadě, je to RPG v první řadě. V RPG hře je normální že jsou nepřátelé spongy (tady záleží jak moc, chce to rozumný TTK). Kdo má rát looter hry se shooter elementy, Division 2 ho může zaujmout více než jednička.
@JohnyPD: kdyby to bylo výrazně odlišné než jednička už by to nebyla Division ale WIld Lands 2, už tak dost věcí WL připomíná
@kaprik: Boss má weak spot, pokud ho zničíš, jde dolů raz dva, pokud ne, vydrží extrémně hodně. To samo navyšuje hra v týmu, kdy výdrž škáluje s počtem hráčů v partě a proto je také pro nejlepší TTK třeba hrát solo max ve dvou.
@digmen: Však v poho, každému co jeho jest, z mé zkušenosti z jedničky a dvojka nebude jiná, že když si vezmu spoluhráče, tak často nic neudělají nebo nefungují jak bych si přál a pro mě to bude zbytečně složitější. Samo můžu si najít kompetentní spoluhráče, ale těch reálně moc není, nemám na to čas ani náladu, navíc si nemusíme sednout dohromady s dobou kdy hrajeme, nicméně pořád zůstává delší TTK, což je věc která mě neskutečně štve, když hraje člověk sám a na něco si zvykne tak v týmu najednou umírá výrazně více protože tak rychle nepřítele nezabije nebo když spoléhám třeba na health on kill, pižlám to spongy NPC a o kulku ho nezabiju, přebíjím a kolega mi ho zastřelí a já díky tomu umřu... Ne děkuji :) Prostě kooperace pro mě moc zábava není, ale chápu že pro někoho je to super.
Gear zatraceně hraje roli solo nebo ve více hráčích, jde o efektivitu, v jedničce se dá solo odehrát úplně vš, všechny legendary mise, dokonce incursions až na ClearSky kde z důvodu focusu DMG tohle nikdo neustojí, byť by to nějako ustřílel, dokonce nejtěžší Stolen Signal jde udělat solo a to inkurze škálují pro plnou čtyřčlennou partu.
Můžu mít random kusy gearu s random bonusama a nic z toho, nebo můžu mít vymazlený gear, příklad damage to elites. Mě se ho na tom předpřipraveném gearu a modifikacemi podařilo nastackovat asi na 80% a to jsem měl omezené možnosti, To ale mimo jiné znamená že mám téměř 80% vyšší dmg do elit než třeba kolega vedle mě.
To samé je v jedničce, někdo má gear, třeba se 130% kritické dmg, protože přece dmg perky jsou best, ale když se zeptáš jakou má šanci na krit tak ti řekne třeba 3%. Tzn jeho průměrná dmg se zvýší o 4%, když ale bude mít stacklý enemy armor dmg na 80% a bude mít 38% dmg do elit, vzhledem k multiplikativní povaze toho bonusu bude mít reálně 148% dmg navíc do elitního nepřítele s armorem, což jsou třeba všechny heroic incursions nebo challenging mise/underground, landmarky ve vyšších DZ, takový člověk bude ty NPC meltit neskutečným tempem. A o tom to je.
Od 1. do 4. března nám pojede open beta, tohle bude už více či méně definitivní verze neb 12. už to poběží pro ty s early accessem a počítám že nejpozději 11. bude preload, tzn. že ke schválení to bude muset jít de facto nejpozději na konci bety a to si nikdo nelajzne cokoli zásadního změnit.
@kaprik: Ano pokud odehraje člověk jen 100 hodin tak nic neodehrál, lidí s 1000+ hodinami v jedničce bylo před cca rokem a čtvrt kolem 900 tisíc.
@Lynch: tak tyhle glitche se objeví v live hře, stačí nahlásit ideálně s videem kde je zachyceno co tomu předcházelo, tyhle věci se řeší poměrně rychle, když je to replikovatelná chyba