Ubisoft chystá novou metodu distribuce klíčů
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Ubisoft chystá novou metodu distribuce klíčů

Ubisoft chystá novou metodu distribuce klíčů

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

9
Reklama

Hráči na PC aktuálně řeší především agresivní strategii Epic Games, kteří se usilovně snaží etablovat svůj vlastní obchůdek. Skutečnost, že ten či onen titul není dostupný u preferovaného prodejce, jistě zamrzí. Změny by se však v brzké době měly objevit také ve sféře nakupování samotných digitálních klíčů.

Kroky v této oblasti momentálně podniká Ubisoft. Partnerství uzavřel s britskou společností Genba. Společně pracují na novém způsobu aktivace klíčů, kterou nazývají „silent key activation” (ve zkratce SKA). Nová metoda by měla zablokovat šedou zónu přeprodávání digitálních klíčů.

Nový koncept přiblížil výkonný ředitel společnosti Genba. Matt Murphy v rozhovoru pro server GameIndustry.biz říká, že klíče již nebudou prodejcům poskytovány přímo. Zůstanou pod dohledem společnosti Genba. Po nákupu u konkrétního prodejce, například u Humble Bundle, dojde k přesměrování na UPlay, kde bude zákazník požádán, aby zadal své přihlašovací údaje, případně založil nový účet. Hra se pak automaticky aktivuje. Ani obchod, tudíž ani zákazník, nedostane do ruky samotný klíč.

Murphy nijak neskrývá, že důvodem je šedý trh překupníků digitálních klíčů. Problém ilustruje na příkladu. „Můžete mít k dispozici 1000 klíčů na nějaký produkt, vydavatel vám řekne, že je následujících 24 hodin ve slevě. Tvrzení, kdy jste produkt prodali, je ale pouze na vás. Můžete říct, že jste vše prodali během výprodeje a skutečně je prodat až mimo slevu za plnou cenu,” vysvětluje. Společnost Genba se snaží těmto praktikám zamezit, chce si pohlídat, kdy skutečně k prodeji došlo. Zároveň znemožní další obchodování s klíči. Nedostanou se k nim například pracovníci, kteří s nimi běžně manipulují v konkrétním obchodě.

Co to znamená pro samotné prodejce? Především nutnost novou metodu implementovat do svých obchodů. Murphy totiž prohlásil, že Ubisoft nebude prodávat své hry v obchodech, v nichž metoda SKA nebude dostupná. Špatná zpráva pro obchodníky, kteří jsou zvyklí získávat klíče z druhé ruky. Ubisoft bude mít větší kontrolu nad cenou svých produktů, nad slevovými akcemi. Nemůže se tedy už stát, že se hra pár dní po vydání někde objeví se slevou 30 %. Kdy hodlá novinku aplikovat, zatím není známo. Murphy však tvrdí, že do roka tuto metodu adoptují všichni velcí vydavatelé. Krom Ubisoftu dle jeho slov už nyní spolupracují s dalším velkým hráčem.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama