Spekulace: Microsoft zvažuje akvizici EA
Microsoft je momentálně držitelem nejsilnější konzolové platformy a svým zákazníkům nabízí celou řadu zajímavých služeb, jako je například Xbox Game Pass, o němž se v současnosti znovu hojně mluví ve spojitosti s chystanými zásadními změnami. Pokud ale Xbox jakožto platformu něco trápí, pak je to bezesporu výrazný nedostatek exkluzivních titulů. Nepotvrzené informace z nedávné doby naznačují, že se tuto situaci redmontský gigant jal poměrně razantně řešit a v přípravě je celá řada her slavných značek. Možná to ale není vše.
Jasné je, že jedním z potenciálních řešení je akvizice vývojářských studií, která by následně vyráběla hry přímo pro platformy Microsoftu. Server Polygon tvrdí, že o důvěryhodného zdroje z blízkosti společnosti má informace o tom, že ve hře jsou některá skutečně velká jména. Kromě PUBG Corporation, s níž Microsoft podepsal časovou exkluzivitu na PlayerUnknown’s Battlegrounds se totiž údajně šušká třeba o Valve a v poslední době také o EA.
Výkonný ředitel analytické agentury SuperData Research Joost van Dreunen uvádí, že Sony se v této fázi aktuální generace konzolí začne chovat agresivněji a do karet jejich platformě hraje především stabilní přísun her. Microsoft podle něj bude muset reagovat rychle a podle všeho by se informace o akvizicích mohly objevit velmi brzy.
Je třeba zmínit, že poslední velkou akvizicí Microsoftu byl Mojang, tedy tvůrci veleúspěšného Minecraftu. Microsoft nákup vyšel na dvě a půl miliardy dolarů. K tomu ale došlo v roce 2014 a nadto šlo o první akvizici od roku 2007, kdy Microsoft koupil dnes už neexistující Lionhead. Obecný problém společnosti je velký nedostatek first party studií, tedy něco, na co si konkurence rozhodně stěžovat nemůže. Nová pozice Phila Spencera a přívětivější přístup šéfa Microsoftu Satyi Nadelly vůči videohrám by ale mohla tuto situaci zvrátit.
Microsoft má dosud na letošní rok oznámeny tři velké exkluzivní tituly - Sea of Thieves, Crackdown 3 a State of Decay 2. Kromě toho bychom se měli dočkat i menších titulů, jako je například Ashen, který nás zaujal na loňské E3. Shannon Loftis, manažerka vydavatelské části společnosti, se v nedávné minulosti nechala slyšet, že to rozhodně není vše, co má Microsoft v rukávu. Moudřejší budeme možná až po letošní E3, umíme si však skutečně představit, že by gigant, jako je EA, skutečně skončil pod křídly Xboxu? Pochybujeme, že by to znamenalo, že by příští ročníky sportovních her vyšly už jen na Xboxu One a Windows 10, ale co třeba takový příští Dragon Age nebo některý z chystaných Star Wars titulů? Přeci jen velké otevřené světy Microsoftu v portfoliu dlouhodobě chybí. Situaci budeme i nadále bedlivě sledovat.