Zpět na článek

Diskuze: Spekulace: Microsoft zvažuje akvizici EA

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Akutapi
Akutapi
Level 1 Level 1
31. 1. 2018 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono bude v pohodě stačit ,aby tam dali trochu exkluzivního obsahu, Play Anywhere a dali to na gamepass. Tohle by hodně potenciálních zákazníku přesunulo k Xboxu.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
31. 1. 2018 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sportovní hry a další hry od EA jsou pro Xbox a Playstation velmi důležité.
Ale stejně to platí i opačně. Je to symbióza a při jejím narušení by tratily obě strany.
Myslím, že celé je to mnohem komplikovanější (smlouvy, finance, vztahy, ...) a z mnoha důvodů není scénář "EA patří Microsoftu, a proto jejich hry budou už jen na Xbox" reálný. Z nedávné minulosti bych vyzdvihl případ Minecraftu. Microsoft by klidně mohl tuto hru vydávat pouze na svých systémech. Ale jak víme, neděje se tak. Zrovna u Microsoftu tohle podle mne nehrozí už jen proto, že tahle firma je ze své podstaty poskytovatel software a služeb. Je v jeho zájmu poskytovat co největšímu počtu zájemců (jistě, ještě víc by se mu líbilo je všechny mít ve svém hájemství, ale co už...). To spíše Sony, jakožto výrobce a prodejce hardwaru, více odpovídá představě o firmě, která vše uzamkne jen na svých zařízeních. Ale do toho všeho by tu pak ještě určitě vstoupil majitel licence (sportovní organizace, sportovní kluby, právníci zastupující jednotlivé osobnosti atd. atd.), v jejichž zájmu není, aby se produkt nedostal k desítkám milionů zákazníků. Troufám si tvrdit, že licence by pak nebyly exkluzivní, a nebo by byly výrazně dražší. Po licencích na tu druhou platformu by pak mohly skočit jiné firmy (Konami, Activision, Ubisoft, ...) -- každý si rád ukousne svůj kus koláče, bude-li to možné.
Symbióza!

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomee: Ta čísla se mi nějak nezdají. Téměř na 100% ti můžu říct, že jsou úplně mimo.

Vezmeme PS3 (bráno z VGChartz, takže retail only, v miliónech):

FIFA 13 - 8
Battlefield 3 - 7.2
FIFA 12 a 14 - každá 6.6
FIFA 11 - 5
FIFA 15 - 4.56
Battlefield 4 - 3.6
FIFA 10 - 3.6
Battlefield BC2 - 2.96
Medal of Honor - 2.8
Hot Pursuit - 2.8
Most Wanted - 2.7
Madden 13 - 2.7
Shift - 2.65
FIFA 09 - 2.59
FIFA 16 - 2.55
Madden 11 - 2.4
Madden 10 - 2.37
Madden - 12 - 2.27

a tak bych pokračoval ještě dlouho. PS4 na tom bude podobně. Taky tu jde pěkně znát jak jsou sportovní hry důležité.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomee: mluvím o těch komerčních hrách, které Gabriel tady shazuje... Což je každá velká AAA hra, bez nich by nebyl důvod dělat konzole takové, jaké jsou...

Jen píšu, že kdyby EA dělal vše exkluzivně pro jednu konzoli, málokdo by si pořídil tu konzoli bez her od EA. Jejich hry jsou silné, sportovní hry jsou často důvod (hlavně na PS), proč lidi konzole vůbec mají

leco77
leco77
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: switch je podstatně jiná platforma... Ta by se obešla bez multiplatform úplně. Navíc ty multiplatformy co tam vychází jsou osekane a nejhorší verze her na trhu a drtivá většina jich tam ani nevyjde...

Jenže co by měl Xbox, nebo PS, kdyby se EA přiklonil na jednu stranu a dělalo exkluzivity? Ta druhá platforma by bez tolika her neměla šanci. Mají značky jako FIFA, Battlefield, vlastní Star Wars licence atd atd... PS a Xbox má své značky, ale ty nejsou tak silne, jako FIFA, nebo battlefield a k tomu jich není tolik.

oleg.rusov@seznam.cz
oleg.rusov@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to o koupi Valve je taky super joke. :-D A pritom april je jeste daleko. :-D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oleg.rusov: Nějaké argumenty bys neměl? Nikdo tu neříká, že se to stane, jenom, že by to dávalo smysl.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem, těch 90 miliard má MS v zámoří, a Trump dal jednorázovou daňovou úlevu na to, aby to společnosti vrátili zpátky do Států. Což by mohlo vysvětlit, proč EA nekoupili už dávno.

Tomee
Tomee
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oleg.rusov: Taky se mi zdá to vše jako velká pohádka...protože se potom nabízí otázka, proč už to tak dávno není, když je to tak logické?? :) Navíc toto může být pěkné pro herní divizi MS, otázkou je, jak je pro samotné MS důležitá herní divize..

Tomee
Tomee
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: akvizice služeb a značek souhlasím, ale aby byla masivní rána časová exluzivita u her, které vycházejí každý rok? :D:D jako časová exkluzivita měsíc??(těžko to bude půl roku) To není moc velkej důvod přejít na xbox

MartinEK4
MartinEK4
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: nemyslím si že by to byla exkluzivita jako taková, ale spíše jen časová. Přece jen licence něco stoji a za druhé by jim ucházely zisky z PS.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Buď jak buď je mi to jedno. Poslední hra co jserm od EA hrál byl Mass Effect 3, no nuda mi nedovolila ho dohrát.

Alespoň EA okusí vlastní polívčičku, protože Microsoft bude zavírat, zavírat a zavírat až celé EA zavře. Tak jak se pěkně zachoval ke svým first party studiím.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na hry by bylo určitě lepší EA, ale ty sportovní hry budou stále multiplatform, přecijen licence jsou velmi drahé. Na obchod zase lepší Valve. ale nemyslím si, že tak velké odkupy nastanou

Tomee
Tomee
Level 1 Level 1
1. 2. 2018 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Leco: tak to se omlouvám, příště si lépe pohlídám zdroj

_pedrox_
_pedrox_
Level 1 Level 1
31. 1. 2018 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Microsoft má dosud na letošní rok oznámeny tři velké exkluzivní tituly - Sea of Thieves, Crackdown 3 a State of Decay 2." - to je na tom ten Xbox fakt až tak zle? To som ani nevedel...

Auvicek
Auvicek
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas s Lecem, nemyslím si, že by kdyby MS koupil EA, že by se o ps,ztratil zcela zájem, ale dost by odpadl a další generací by pro PS byla horší než jaká současná u xboxu....

leco77
leco77
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomee: Sony, nebo MS by bez těch her neměl šanci. Kdo by koupil tu samou konzoli, ale s tím, že by tam bylo o tolik her za generaci méně?

navíc tvoje čísla jsou úplně mimo... nevím, kdes je nabral :D ale když se kouknu na VGchartz, který ani nepočítá digitální prodeje, které dělají už velkou část prodejů, tak PS4 tam má 119 her na milion, z toho 20 od EA (těch her ale bude reálně o dost více)... dál se mi to nechce kontrolovat.

Navíc EA je největší vydavatel na trhu ze všech... Sony by nebyla v pohodě, neměli by šanci jak zaujmout, kdyby najednou přišli o tolik her. To samé, kdyby někdo dal na svou stranu activision, nebo Ubiso

Tomee
Tomee
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: takže jako konzole stojí na EA?? :D myslím si, že je to naprosto vzájemné...EA potřebuje konzole (hlavně tedy PS) a konzole EA...ale nebudeme tvrdit, že nebýt tady těch 10 her tak tu konzole nejsou :D

Konzole tu jsou protože jsou dostupné, levné, uživatelsky velmi jednoduché...Nic víc, nic míň

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_Gabriel: +1

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych jen trochu zklidnit diskuze na téma "EA má exkluzivitu na sporty, tak by pak MS měl exkluzivitu pro XBOX". Ono je totiž docela pravděpodobné, že FIFA (a další organizace) prodala licenci EA s tím, že hry s jejich znakem se budou objevovat na všech rozšířených platformách. I FIFA (a další organizace) tím sledují svůj prospěch -- tedy dostat se do povědomí co největšího počtu lidí.
S velkou pravděpodobností je toto smluvně ošetřené. Troufám si tvrdit, že EA si nemůže jen tak rozhodnout, že herní produkt s licencí FIFA, NHL, NBA (a kdo ví čeho dalšího) se někde objeví, nebo naopak někde neobjeví.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oleg.rusov: No vidíš, že to jde a ani to nebolelo, příště se chovej méně jako kretén a bude to perfektní :)

Otázka je, do jaké míry by šlo o nepřátelské převzetí, EA a MS mají už delší dobu nadstandardní vztahy, klidně můžou něco kuchtit. Ale celkově máš pravdu, pravděpodobně se to nestane, MS nevrazí takové prachy do gamingu.

U Valve záleží na ochotě Newella (a ostatních spolumajitelů) k prodeji, která nikdy nebyla vysoká. Ale co my víme, třeba to Gabena už nebaví a chce balík do důchodu :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oleg.rusov: Takže neměl. Díky, teď tě můžu zvesela ignorovat, do diskuze jsi nepřinesl vůbec nic, jenom prázdné kecy :)

@Tomee: Tipuju, že se najde spousta lidí co FIFU kupuje každý rok, day one. Ale nevím, jako asi by nepřesvědčilo moc lidí zahodit PS4 a koupit XBone, ale u další generace? Kdo ví.

oleg.rusov@seznam.cz
oleg.rusov@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim zda je vetsi blazen ten, ktery tuhle novinku vypustil do sveta a nebo ti, kteri tomu jsou ochotni verit. :-D

leco77
leco77
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomee: jenže když máš ty prachy, nijak tě to neomezí, rozšíříš svou firmu díky tomu a zisk máš jistý (třeba až za 20 let), pořád je to výhodné... nedávno tuším koupili LinkedIn, který vyšel nějak 26 mld. $, což je podle mě investice, co se snad nemůže nikdy vrátit :D

oleg.rusov@seznam.cz
oleg.rusov@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 1. 2018 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano jiste, koupi EA co ma trzni hodnotu temer 40 miliard dolaru, takze pri koupi by museli vysolit jeste vice a potom budou delat hry pouze pro Xbox a Win10 a jeste ty hry budou davat day one za 150kc v game passu. :-D :-D A ted tu o Karkulce. :-D

Reklama
Reklama