XO S se zbavil "cihly" odebráním Kinectportu
Zbavit se nenáviděné napájecí cihly nebo odebrat port na Kinect, který beztak už nikdo nepoužívá? To je to, oč tu Microsoftu běží! Chcete-li jinou parafrázi, ani jeden nemůže žít, jestliže druhý zůstává naživu. Vážně. Tak trochu Sophiina Volba...
Pokud vám nepřišla úvodní pasáž dostatečně zřejmá, Microsoft se při vývoji Xboxu One S musel rozhodnout, zda ponechá onu nechvalně známou napájecí cihlu, nebo zda zanechá napospas osudu port pro Kinect. Dnes už víme, že si v Redmondu vybrali variantu B, totiž v revizi nové konzole nebude Kinect. Prohlásil to Albert Penello, senior produkt manažer Xboxu.
„Odebrání dedikovaného portu pro Kinect nám dovolilo použít menší napájecí zdroj a dosáhnout tak ideálního rozvržení,“ říká Penello v rozhovoru pro Digital Foundry. Kromě jiného je Xbox One S po všech stránkách úspornější, a to samozřejmě ne jen co se týče rozměrů, ale i energetické spotřeby.
Penello na toto téma řekl, že designéři museli celkově vytvořit takřka od píky novou základovou desku, a to za pomoci 16nm FinFET technologie, právě díky které šla spotřeba dolů. Xbox One S nově podporuje UHD Blu-ray disky, k čemuž byla potřeba jak softwarového updatu, tak hardwarového.